• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402060402365
  • خبرنگار : 50597

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در فراهان

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۶۰ پروژه عمرانی و اقتصادی در فراهان

ایسنا/مرکزی فرماندار شهرستان فراهان گفت: در هفته دولت سال جاری شاهد بهره‌برداری از ۵۴ پروژه عمرانی و ۴ پروژه اقتصادی و کلنگ‌زنی ۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان در شهرستان فراهان خواهیم بود.

ایوالقاسم آقازیارتی در گفت و گو ایسنا، اظهار کرد: این هفته متعلق به این دولتمردان خدوم است که هرچند دوره خدمتی آنها کوتاه بود، اما به خاطر فعالیت‌ها و ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و سازمانی؛ امروزه به عنوان معیار و ملاک ارزیابی دولتمردان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در شهرستان فراهان با همراهی مسئولین کشوری و استانی و تلاش‌های ادارات شهرستان، شاهد بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۶۰ پروژه شامل ۵۴ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۴ پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهیم بود. همچنین دو پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شهرستان فراهان کلنگ‌زنی خواهد شد.

آقازیارتی گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های اقتصادی به صورت مستقیم برای ۱۵ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد. همچنین با بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی به طور مستقیم برای ۱۱۷ نفر و در مجموع برای ۵۸۷ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

وی ادامه داد: مجموع اعتبار صرف شده برای این ۶۰ پروژه بالغ بر ۸۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که در حوزه جهاد کشاورزی شامل مرمت قنوات و طرح پرورش ماهی بوده است. در حوزه دهیاری‌ها و بخشداری‌ها، فعالیت‌های گسترده‌ و متنوعی شامل زیرسازی، جدول‌گذاری، آسفالت، دیوار ساحلی، سنگ‌فرش، فضای بازی کودکان و پارک‌های روستایی انجام شده است.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان که یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های شهرستان در هفته دولت است، بهره‌برداری از ساختمان ستاد شبکه شهرستان، دو واحد خانه بهداشت روستایی و کلنگ‌زنی پد هوایی اورژانس در دستور کار قرار دارد. در حوزه راه، روکش آسفالت محورهای روستاهای مجدآباد، واشقان و قرمزچشمه و زیرسازی و آسفالت جاده روستای زنگارک به سقرجوقک از پروژه‌هایی است که در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: در حوزه صنایع و شهرک‌های صنعتی، این پروژه‌ها شامل گازرسانی، زیرسازی، جدول‌گذاری معابر و آماده‌سازی ۴ واحد سوله صنعتی در شهرک صنعتی شهدای خنجین است. در حوزه منابع آب نیز پروژه ها شامل لایروبی، آزادسازی و رفع تصرفات رودخانه‌ای بوده و در حوزه بنیاد مسکن و کمیته امداد، ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان آماده بهره‌برداری است. همچنین در طول هفته، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دیگری نیز برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان فراهان با اشاره به شهادت شهید علی بیژنی‌نیا از اهالی خنجین در درگیری با اشرار مسلح در استان سیستان و بلوچستان، گفت: امروز مراسم استقبال و بدرقه این شهید و امشب، مراسم شبی با این شهید در شهر خنجین برگزار خواهد شد. مراسم تشییع و تدفین این شهید نیز فردا ۵ شهریورماه برگزار خواهد شد. امیدواریم با خدماتی که ارائه می‌شود، مدیون خون این شهدا نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha