• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402060401820
  • خبرنگار : 71145

بازداشت اعضای یک باند جاسوسی رژیم صهیونیستی در فرودگاه بیروت

بازداشت اعضای یک باند جاسوسی رژیم صهیونیستی در فرودگاه بیروت

جانشین مدیرکل امنیت عمومی لبنان از بازداشت اعضای یک باند جاسوسی رژیم صهیونیستی در فرودگاه بین‌المللی بیروت خبر داد.

به گزارش ایسنا، الیاس البیسری، جانشین مدیرکل امنیت عمومی لبنان ضمن اعلام بازداشت اعضای این باند جاسوسی رژیم صهیونیستی گفت که این شبکه جاسوسی، خطری برای لبنان ایجاد می‌کرد.

به نقل از شبکه المنار، البیسری افزود که حفظ امنیت خط قرمز و مبارزه با تروریسم اولویت است و مبارزه با دستگاه‌های جاسوسی و برخورد با دشمن نیز کاملا اولویت به شمار می‌رود.

سرلشکر الیاس البیسری جمعه گفت: اعضای دو نفره این شبکه جاسوسی اسرائیلی در فرودگاه بین‌المللی بیروت در حالی که قصد خروج از خاک لبنان را داشتند، بازداشت شدند.

البیسری همچنین افزود: اعضای این شبکه در داخل لبنان عملیات خاصی انجام می‌دادند و قصد خروج از فرودگاه را داشتند که دستگیر شدند و بر اساس تحقیقات و اعترافات، به مراجع قضایی نظامی ذیصلاح منتقل شدند و در مرحله بعد جزئیات این شبکه که تهدیدی برای لبنان و لبنانی‌ها بود را اعلام خواهیم کرد.

به نقل از میدل ایست نیوز، وی به تلاش‌های گسترده امنیت عمومی لبنان در پیگیری پرونده آوارگان سوری و همراهی با عملیات حفاری نفت در بلوک شماره ۹ اشاره کرد.

پیش از این بسام مولوی، وزیر کشور لبنان ضمن تحسین تلاش‌های دستگاه امنیت عمومی لبنان، دستور داد همه امکانات در اختیار سربازان و افسران امنیت عمومی قرار گیرد.

همچنین روزنامه لبنانی الاخبار درباره این شبکه جاسوسی نوشت: سرویس امنیت عمومی یک شهروند روس و همسرش را در حالی که از طریق فرودگاه بین‌المللی بیروت قصد خروج از لبنان را داشتند، دستگیر کرد. بر اساس اطلاعات به دست آمده مبنی بر تردد یک شهروند خارجی در حومه جنوبی، همکاری بین سازمان امنیت مقاومت اسلامی و سازمان امنیت عمومی صورت گرفت.

این اطلاعات می‌افزاید که فرد بازداشت شده در دهه ماه محرم به لبنان سفر کرده و به گشت و گذار در محله‌های حومه جنوبی پرداخته بود. زمانی که به وی مشکوک شدند، تحت تعقیب قرار گرفت و سپس امنیت عمومی در هتلی تماس‌های او را ردیابی و محل سکونت او را شناسایی کرد و زمانی که قصد خروج از لبنان را داشت، دستگیر شد.

بر اساس اطلاعات، این شهروند روسی اعتراف کرده است که چندی پیش توسط اطلاعات رژیم صهیونیستی جذب شده و دستوراتی برای رفتن به لبنان دریافت کرده است. نقشه‌هایی از مکان‌ها، تجمعات و مراکز و امکانات متعلق به حزب الله در اختیار او قرار گرفت و از او خواستند که به آن آدرس‌ها مراجعه کند، آنها را بررسی کند و در صورت امکان از آنها عکس بگیرد.

همچنین، او بیش از یک بار از ضاحیه جنوبی بیروت بازدید کرد و تلاش داشته تا داده‌هایی را جمع آوری کند و آنها را با اطلاعات قبلی در دسترس کارفرمایانش قرار دهد. همسرش نیز اعتراف کرد که کار شوهرش را می‌دانسته و او را در انجام وظایفش یاری می‌کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha