• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402053120105
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای استان:

مدرسه تابستانه از طرح‌های موفق فنی‌وحرفه‌ای لرستان است

مدرسه تابستانه از طرح‌های موفق فنی‌وحرفه‌ای لرستان است

ایسنا/لرستان مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان گفت: مدرسه تابستانه از طرح‌های موفق فنی‌ و حرفه‌ای استان بوده است.

حشمت‌اله‌ معتمدی امروز سی و یکم مردادماه در سه‌ شنبه‌های خبری که در محل سالن آمفی تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: توانمند کردن افراد برای ورود به بازار کار و به روزرسانی مهارت‌های افرادی که در بازار مشغول به کار هستند از وظایف اداره کل فنی حرفه‌ای لرستان است.

وی اضافه کرد: با توجه به رشد لحظه به لحظه تکنولوژی نیاز است افراد در شغلی که دارند مهارت‌های خود را افزایش و به روز رسانی کنند و چنانچه کسی مهارت خود را به روز نکند از این قافله عقب می‌ماند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای در کشور ۱۹ جامعه هدف دارد که یکی از این جوامع مناطق مرزی است و علیرغم اینکه لرستان مرزی نیست، ۱۸ جامعه هدف داریم.

این مسئول یادآور شد: بیشترین جامعه هدف را با همپوشانی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و شرکای اجتماعی طی تفاهم نامه‌ای تحت آموزش‌های خود قرار می‌دهیم.

بیشترین جامعه هدف فنی و حرفه‌ای لرستان، آسیب دیدگان اجتماعی هستند

معتمدی ادامه داد: بیشترین جامعه هدف فنی و حرفه‌ای لرستان، آسیب دیدگان اجتماعی هستند که اکثر آنها در مناطق آسیب دیده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و فنی حرفه‌ای به این مناطق ورود پیدا کرده تا دوره‌های آموزشی مورد تقاضای آنها را برگزار کند.

وی اظهار کرد: همچنین چندین تیم سیار با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق مستقر هستند.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان ادامه داد: همچنین با سازمان بهزیستی تفاهم‌نامه‌ای برای توانمندسازی افراد معلول امضا کردیم و کارهای مشترکی زیادی را با هم انجام دادیم تا فرد معلول بتواند شغلی را برای خود ایجاد و توانمندسازی صورت گیرد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان تصریح کرد: همچنین در استان پناهندگان و اتباع خارجی را داریم که در اردوگاه ازنا ساکن هستند و این افراد اتباع عراقی هستند که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با اداره اتباع خارجی در استانداری و وزارت کشور وجود دارد همه آنها مورد آموزش فنی حرفه‌ای قرار گرفتند.

معتمدی تصریح کرد: خوشبختانه این آموزش‌ها نتیجه بخش بوده و همه این اتباع خارجی در شهر ازنا و در بخش خصوصی مشغول به کار هستند و توانمندسازی و ارتقای مهارت خانواده آنها را نیز انجام داده‌ایم.

استقبال ۴۰۰۰ دانش‌آموز از مدرسه تابستانه فنی‌وحرفه ای لرستان

وی با بیان اینکه جامعه هدف دیگری داریم که دانش‌آموزان هستند و با مشارکت آموزش و پرورش مدرسه تابستانه برگزار و بیش از ۴ هزار دانش آموز در آن شرکت کردند، گفت: همچنین طرح تابستانی مهارت یکی دیگر از طرح‌های موفق فنی و حرفه‌ای لرستان بوده که از ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

مدیرکل فنی‌وحرفه‌ای لرستان با اشاره به اینکه افراد با شرکت در این طرح با مشاغل فنی و حرفه‌ای آشنایی پیدا می‌کنند تا بتوانند بهتر در هدایت تحصیلی خود تصمیم درست بگیرند، تاکید کرد: با توجه به اینکه اکثر دانش‌ آموزان به سمت رشته‌های تجربی برای شرکت در کنکور پزشکی می‌روند و به واسطه نیاز و ظرفیت کشور درصد کمی از آنان در کنکور رشته پزشکی پذیرش می‌شوند و متاسفانه عده زیادی از آنها پشت کنکور می‌مانند و این باعث می‌شود که سرخورده و آسیب دیده  و به عنوان یک تهدید اجتماعی مطرح شوند.

معتمدی بیان کرد: چنانچه قبل از هدایت تحصیلی این افراد با مهارت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای آشنا شوند می‌توانند استعداد و علایق خود را شناسایی و براساس آن علایق و استعدادها رشته مورد نظر خود را انتخاب و به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای سوق داده شوند.

وی گفت: متاسفانه هم‌اکنون ذائقه مردم تغییر کرده و در جامعه کمتر کسی را داریم که به سمت کارهای یدی و فنی برود، در حالیکه بازار کار مهارت‌های فنی همیشه وجود دارد و این افراد بیکار نمی‌مانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha