• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402053019489
  • خبرنگار : 50040

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

فرهنگ دفاع مقدس نباید فراموش شود

فرهنگ دفاع مقدس نباید فراموش شود

ایسنا/گیلان مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: امروز هنرمندان تئاتر و سینما و تلویزیون و نویسندگان ادبیات پایداری وظیفه دارند فرهنگ ایثار و شهادت را منتقل کنند تا دفاع مقدس را فراموش نکنیم.

کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در همایش تجلیل از خانواده های شهدای هنرمند رشت که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان و سازمان فرهنگی شهرداری رشت در سالن آمفی تئاتر مهمانسرای المپیک برگزار شد، اظهار کرد: خانواده های شهدا نیازی به پاسداشت ها و بزرگداشت های ما ندارند؛ جامعه نیاز دارد که از شهدا و خانواده های معظم آنها گفته شود؛ پدران و مادران شهدا نیز انتظار دارند که یاد فرزندان شهیدشان گرامی داشته شود.

وی شرایط امروز را شرایط جنگ فرهنگی دانست و افزود: دشمنان، جوانان و نوجوانان ما را هدف قرار داده اند و اگر روزی شهدای ما برای دفاع از اسلام و ایران و ارزش ها رفتند، امروز نیز باید فرهنگ ایثار و شهادت را در نسل جوان ببینیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گیلان، با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه نهادینه شود، گفت: شرایط فرهنگی جامعه نیاز دارد تا هرچقدر می توانیم از شهدا و پیام شهدا و فرهنگ شهدا یاد کنیم.

زارعی، شهدا را در اوج عرفان و شهامت و رشادت و ایثار و از خودگذشتگی دانست و اضافه کرد: باید کنگره ها و یادمان ها و یادواره های شهدا را برگزار کنیم تا نسل جوان بداند که شهدا چرا رفتند تا کار بزرگشان را پاس بدارد.

وی با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب درباره گنجینه دفاع مقدس، یادآور شد: امروز هنرمندان تئاتر و سینما و تلویزیون و نویسندگان ادبیات پایداری وظیفه دارند فرهنگ ایثار و شهادت را منتقل کنند تا دفاع مقدس را فراموش نکنیم.

این هنرمند سینما و تلویزیون، با بیان اینکه با فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می توانیم در مقابل دشمن بایستیم، خاطرنشان کرد: ما هنوز در جنگ هستیم و مادامی که استقلال و دستاورد داریم، دشمن در مقابل ماست و جنگ برای ما تمام نشده است.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای شهر رشت نیز، با اشاره به تاثیرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار کرد: شهدا به یادواره های ما نیاز ندارند و این ما هستیم که محتاج یاد و خاطره شهدا هستیم.

وی، آشنایی با راه و پیام شهدا را موجب خدمت ایثارگرانه به مردم دانست و بیان کرد: شهادت هنر مردان خداست و توفیق شهادت نصیب هر کسی نمی شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از نماهنگ «می تسکه دیل» رونمایی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha