• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402053018883
  • خبرنگار : 50082

نامزدی سبزوار برای پایتختی کتاب ایران

فرماندار سبزوار: دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی امکانات و ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورند

فرماندار سبزوار: دستگاه‌ها و فعالان فرهنگی امکانات و ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورند

ایسنا/خراسان رضوی معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: سبزوار یکی از نامزدهای هشتمین دوره رویداد پایتخت کتاب ایران است و به عنوان شهر دوستدار کتاب معرفی شده که برای تحقق این رویداد بزرگ فرهنگی، باید دستگاه‌های فرهنگی و خیرین کتابخانه‌ساز مشارکت و  امکانات و ظرفیت‌های خود را  پای کار آورند.

حسین ابراهیمی کُردیانی یکشنبه شب ۲۹ مردادماه در نشست شورای اداری سبزوار خاطرنشان کرد: هفته دولت فرصت مغتنمی برای بیان دستاوردها و امید آفرینی به جامعه است؛ لذا مسئولان نهادهای مختلف از این ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان رجایی و باهنر افزود: باید دستاوردها و خدمت دستگاه‌های اداری شهرستان در ایام مختلف سال به ویژه در ایام هفته دولت به مردم بازگو شود.

وی تصریح کرد: انتظار می رود در آستانه هفته دولت تمامی مدیران اداری و کارکنان در آیین‌های بزرگداشتی که با هماهنگی ستاد هفته دولت و کمیته‌های مرتبط تدارک دیده شده حضور پررنگی داشته باشند.

 ابراهیمی اظهار کرد: در ایام هفته دولت علاوه بر برپایی میز خدمت در مصلای نماز جمعه، نمایشگاه هفته دولت در این محل برپا می‌شود که دستگاه‌های اداری اقدامات شاخص خود را در معرض نمایش می‌گذارند و به شهروندان بیان کنند، همچنین نمایشگاهی خیابانی نیز بدین منظور با همراهی شهرداری دایر می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار با بیان اینکه رسانه‌ها نقش موثری در بیان ظرفیت‌ها و اقدامات دولت دارند، گفت: مدیران باید فاصله خود را با رسانه‌ها کم کنند چرا که ارتباط با رسانه راه حل بسیاری از معضلات است.

ابراهیمی افزود: در بیان خدمات و دستاوردهای دولت و دستگاه‌های اجرایی احتیاجی به بزرگ‌نمایی نیست و کارهای انجام شده باید بیان شود، از طرفی رسانه‌ها نیز در کنار وجود مشکلات دستاوردها را ببینند و آنها را منعکس نمایند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار در ادامه گفت: درحوزه‌های مختلف به خصوص راهداری، آب و فاضلاب، گازرسانی، بهداشت و درمان، مراکز علمی و دانشگاهی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، جهاد کشاورزی، صمت و ... اقدامات خوبی طی یک سال اخیر صورت گرفته که باید به صورت مناسب و با ارتباط موثر با رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود.

ابراهیمی افزود: در قالب طرح خدمت‌ علوی از سوی مجموعه شهرداری سبزوار مشکلات مناطق حاشیه شهر با رویکرد مسجد محوری بررسی و تا حد امکان برطرف می‌شود، می‌طلبد مدیران دستگاه‌های اجرایی در این موضوع با شهرداری همکاری نمایند.

وی با اشاره به انتخاب سبزوار به عنوان یکی از دوازده شهر منتخب کشور به عنوان شهر دوستدار کتاب گفت: فعالان فرهنگی برای دستیابی سبزوار به پایتختی کتاب همیاری کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: این شهرستان با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی و وجود مفاخر، مشاهیر، علما و محققان در حوزه کتاب سرآمد است.

وی افزود: سبزوار یکی از نامزدهای هشتمین دوره رویداد پایتخت کتاب ایران است و به عنوان شهر دوستدار کتاب معرفی شده که برای تحقق این رویداد بزرگ فرهنگی، دستگاه‌های فرهنگی و خیرین کتابخانه‌ساز باید مشارکت و  امکانات و ظرفیت‌های خود را  پای کار آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha