• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402052918764
  • خبرنگار : 71460

به سرنوشت باشگاه‌های چینی دچار نمی‌شویم

به سرنوشت باشگاه‌های چینی دچار نمی‌شویم

یک مقام ارشد لیگ عربستان گفت گسترش فوتبال عربستان بر خلاف رونق کوتاه‌مدت فوتبال چین، یک پروژه بلندمدت با حمایت قوی دولت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارلو نوهرا، یکی از مسئولان لیگ عربستان، گفت که لیگ حرفه‌ای عربستان به دنبال تبدیل‌شدن به یکی از لیگ‌های برتر جهان است.

نیمار، فوق ستاره برزیلی، جدیدترین ستاره‌ای است که بعد از کریستیانو رونالدو و کریم بنزما راهی لیگ این کشور می‌شود.

کارلو نوهرا درباره حضور پرتعداد ستاره‌های جهان در لیگ عربستان گفت: این چیزی نیست که انتظار داشتیم یک‌شبه اتفاق بیفتد. این یک رویداد آخر هفته نیست - این پروژه طولانی‌مدت است و سال‌ها قرار است انجام شود.

گسترش سریع لیگ عربستان باعث مقایسه با سوپرلیگ چین شده است که بازیکنان را با مبالغ گزاف جذب می‌کرد تا اینکه باشگاه‌ها با مشکلات مالی مواجه شدند. زمانی بود که گوانگژو اورگراند، داریو کونکا آرژانتینی کم‌شناخته‌شده را به یکی از پردرآمدترین بازیکنان جهان تبدیل کرد و شانگهای شینهوا هفته‌ای ۷۳۰ هزار یورو برای کارلوس توس پا به سن گذاشته خرج کرد.

نورا گفت: این مقایسه‌ها اجتناب‌ناپذیر است اما برای ما این پروژه بخشی از یک پروژه تحول است که این کشور را به جایی که می‌خواهد سوق دهد.

جاه‌طلبی پایانی ندارد

این پروژه جاه‌طلبانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ ولیعهد ۳۷ ساله محمد بن‌سلمان است که هدفش تغییر شکل اقتصاد بزرگترین صادرکننده نفت جهان است. نوهرا گفت که باشگاه‌های لیگ حرفه‌ای از جمله چهار باشگاه که اخیراً توسط صندوق سرمایه‌گذاری عمومی خریداری شده‌اند، هنوز در جستجوی بازیکنان جدیدند. پنجره نقل‌وانتقالات عربستان سه هفته پس از اروپا بسته می‌شود.

حالا الهلال با خرید نیمار دومین باشگاه پرخرج دنیا در تابستان امسال است و باید دید این روند در ادامه و در سال‌های بعد چگونه پیش خواهد رفت.

نورا افزود: به اندازه کافی خوش‌شانس‌ایم که در حال حاضر از حمایت برخورداریم و این حمایت برای مدتی ادامه خواهد داشت. ما همچنین مسئولیت داریم که اطمینان حاصل شود باشگاه‌هایمان از نظر مالی خصوصی و مستقل شوند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که قطعا مطمئن است لیگ برتر عربستان می‌تواند به یکی از پنج لیگ برتر دنیا تبدیل شود. او با اشاره به لیگ قهرمانان آسیا به عنوان هدف اصلی باشگاه‌های عربستانی گفت: جاه‌طلبی مردم اینجا پایانی ندارد. این استراتژی در طول زمان به تکاملش ادامه خواهد داد. ما مسیر را اصلاح خواهیم کرد؛ همانطور که احساس می‌کنیم به مرحله بعد فکر می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha