• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052918207
  • خبرنگار : 50604

فرماندار کلاله خبر داد:

رشد ۳۵ درصدی اعتبارات تملک و دارایی کلاله/ تخصیص‌ها بی سابقه بود

رشد ۳۵ درصدی اعتبارات تملک و دارایی کلاله/ تخصیص‌ها بی سابقه بود

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از رشد ۳۵ درصدی اعتبارات تملک و دارایی شهرستان کلاله خبر داد و افزود: امسال ۱۳۶ میلیارد تومان به شهرستان کلاله اختصاص یافت که این رقم در پنج سال اخیر بی سابقه بود.

فرهاد شیبک در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توجه استاندار گلستان به موضوع مهم تنش آبی، اظهار کرد: با هدف رفع مشکل آب شرق گلستان، بخش اعظمی از  منابع استان و سفر رئیس جمهور که قریب به هزار میلیارد تومان است، برای سد نرماب در شرق استان گلستان اختصاص یافت.

وی با تأکید اینکه تکمیل سد نرماب مشکل آب همه شهرستان‌های شرق استان گلستان را برطرف خواهد کرد: افزود: در سال ۱۴۰۱ مجموع اعتبارات تملک و دارایی شهرستان کلاله ۹۸ هزار و ۴۰۰ میلیون تومان بود که از این میزان ۶۴ میلیارد تومان (معادل ۷۰.۲ درصد) آن تخصیص پیدا کرده که این میزان از تخصیص در شهرستان کلاله بی‌سابقه است.

فرماندار شهرستان کلاله با اشاره به اینکه بخش اعظمی از اعتبارات شهرستان کلاله به صورت نقدی تخصیص پیدا کرده که کمک بزرگی برای دستگاه‌های اجرایی شهرستان است، گفت: در پنج سال پیش از این، رقم تخصیص اعتبارات شهرستان کلاله بسیار پایین و در برخی از سال‌ها تنها یازده درصد بوده است.

شیبک از رشد ۳۵ درصدی اعتبارات تملک و دارایی شهرستان کلاله خبر داد و افزود: امسال اعتبارات تملک  دارایی شهرستان کلاله ۱۳۶ میلیارد تومان بود و به غیر از اعتبارات تملک و دارایی در ۱۲ دستگاه اجرایی شهرستان کلاله نزدیک به ۱۴۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و سفر کسب کرده‌ایم که سال ۱۴۰۱ را به لحاظ اعتبار پولی به یکی از سال‌های خوب بدل کرده است.

رشد ۳۵ درصدی اعتبارات تملک و دارایی کلاله/ تخصیص‌ها بی سابقه بود

این مقام مسئول از پیگیری فرودگاه کلاله توسط نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: متأسفانه در سطح ملی به ظرفیت  مناطق به صورت سلیقه‌ای نگاه می‌شود، در صورتی که ما معتقدیم فرودگاه کلاله یک ظرفیت ملی و متعلق به کل استان است که با فعال کردن آن در راستای توسعه اقتصادی گام برداشت.  

کاهش ۵۰ درصدی تولید گندم کلاله به دلیل خشکسالی

وی با اشاره به اینکه شهرستان کلاله از قطب‌های مهم کشاورزی بوده و ظرفیت بالایی در تولید دارد، اضافه کرد: در سال گذشته کشاورزان شهرستان کلاله ۱۷۰ هزار تن گندم تولید کردند اما امسال به دلیل خشکسالی این عدد به میزان کمتر از ۸۰ هزار تن کاهش داشت.

شیببک با اعلام این مطلب که شهرستان کلاله رتبه اول تولید گندم در بین شهرستان‌های استان گلستان و رتبه دوازدهم تولید گندم در کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: شهرستان کلاله نان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را در طول یکسال تامین می‌کند.

فرماندار کلاله، آرد حاصل از گندم‌های شهرستان کلاله را مرغوب‌ترین آرد در سطح کشور دانست و اضافه کرد: به دلیل مواد آلی موجود در خاک و شرایط آب و هوایی شهرستان کلاله، گندم‌های این منطقه بالاترین میزان گلوتن را داشته که سبب مرغوبیت این محصول شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha