• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402052817914
  • خبرنگار : 30147

مدیر عامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه:

قرارداد احداث ۴۶ کلاس با خیران در تربت‌حیدریه منعقد شده است

قرارداد احداث ۴۶ کلاس با خیران در تربت‌حیدریه منعقد شده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه گفت: طی سال‌های اخیر قرارداد احداث ۴۶ کلاس با خیران منعقد شده است که از این تعداد ۱۸ کلاس به صورت ۱۰۰ درصد خیرساز است.

سید امیر حسینی شنبه ۲۸ مردادماه در بازدید اصحاب رسانه از پروژه‌های در دست ساخت خیران و نقاط کمتر برخوردار بخش مرکزی تربت‌حیدریه اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰ کلاس درس با مشارکت خیران در این شهرستان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال ساخته شده و آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه این تعداد کلاس در قالب ۱۱ مدرسه در تربت‌حیدریه احداث شده و برای مهرماه امسال مورد استفاده دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت، بیان کرد: آموزشگاه ۹ کلاسه کوی امام در حاشیه شهر تربت‌حیدریه که زمین آن توسط خیر نیک‌اندیش اهدا شده طی مدت یک‌سال از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی، با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و با تجهیزات کامل، احداث می‌شود.

حسینی همچنین خاطرنشان کرد: مدرسه ۶ کلاسه خیرساز در روستای حصار به صورت مشارکت ۵۰ درصدی با اداره نوسازی و با هزینه‌ ۶۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از این مجموعه آموزشگاه قبلی این روستا به مرکز رفاهی فرهنگیان تبدیل می‌شود، ادامه داد: پروژه خیر ساز ۶ کلاسه مهندس عطار به عنوان تنها پروژه ۱۰۰ درصد بتنی اجرا شده در استان خراسان رضوی است که تمام هزینه‌های آن توسط ایشان تقبل شده است.

حسینی با بیان اینکه امیدواریم این پروژه با توجه به حجم بالای کار تا مهر امسال به بهره‌برداری برسد، از به بهره‌برداری رسیدن مدرسه «عابدینی شماره ۲» روستای امیرآباد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، آموزشگاه بانو «ایران جامع‌الصنایع» حاجی‌یار بخش مرکزی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در مهر امسال خبر داد.

وی اذعان کرد: طی سال‌های اخیر قرارداد احداث ۴۶ کلاس با خیران منعقد شده است که از این تعداد ۱۸ کلاس به صورت ۱۰۰ درصد خیرساز است و تعدادی از آنها مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل مجمع خیران مدرسه‌ساز تربت‌حیدریه تأکید کرد: اگر نهضت مدرسه‌سازی و به خصوص شتاب آن در مناطق روستایی و کمتر برخوردار نبود، هر سال به جای آنکه شاهد افتتاح چند باب مدرسه باشیم، باید شرمنده دانش‌آموزانی می‌بودیم که در مدارس اسقاطی و غیراستاندارد باید درس می‌خواندند.

جمعیت دانش‌آموزی افزایش یافته است
مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه در بازدید از کمبود نیروی انسانی در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال ۳۷۰ نفر از همکاران فرهنگی بازنشسته ‌شده و تا وضعیت نهایی نیروهای جدیدالاستخدام مشخص نشود، نمی‌توانیم رقم دقیقی از کمبود معلم اعلام کنیم.

حجت صالحی با بیان اینکه علیرغم کمبود نیرو اما اجازه نخواهیم داد کلاسی بدون معلم بماند، افزود: با توجه به روند مهاجرت طی سال‌های اخیر به شهر تربت‌حیدریه، جمعیت دانش‌آموزی نیز به تبع آن افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه اکنون بیش از ۴۸ هزار دانش‌آموز در ۲۸۰ مدرسه و ۱۳۵۲ کلاس تحصیل می‌کنند، گفت: خوشبختانه با نگاه ویژه مدیران و کمک خیرین و مجمع خیرین مدرسه‌ساز شاهد اتفاقات خوبی در حوزه ساخت مدرسه رخ داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha