حمید حاج اسماعیلی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت اقتصاد دیجیتالی و معرفی مزیتهای آن به ایسنا گفت: دنیای جدید از اقتصاد دیجیتالی و فناوریهای نوین صحبت میکند بنابراین باید بازار کار کشور را با فرصتهایی که از طریق اقتصاد دیجیتال به وجود میآید هماهنگ کنیم و زیرساختها برای گسترش اقتصاد دیجیتالی در کشور فراهم شود.
وی ادامه داد: اقتصاد دیجیتال ضمن ایجاد ارزش افزوده میتواند هزینهها را کاهش دهد ولی برای ورود به اقتصاد دیجیتال نیازمند مهارتهای تخصصی هستیم و باید مشاغل مرتبط با این حوزه زودتر شناسایی شوند تا رسمیت پیدا کنند.
به گفته این کارشناس حوزه کار، وقتی مشاغل جدید شناسایی شوند، افراد برای خود و آینده هدفگذاری کرده و آموزشهای لازم را در این زمینه فرا میگیرند؛ مثلا کسی که میخواهد در زمینه پلتفرمهای اینترنتی کار خرید و فروش یا واسطهگری انجام بدهد، اگر مشاغل مربوطه از قبل تعریف شده باشد بهتر میتواند انتخاب کند و آموزش ببیند.
حاج اسماعیلی از حمل و نقل اینترنتی به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد دیجیتالی در کشور نام برد و گفت: رواج تاکسیهای اینترنتی موجب شکلگیری سفرهای مطمئنتر و باکیفیتتر شده است و مشخصات راننده و تاکسی به سهولت در اختیار افراد قرار میگیرد.تاکسیهای اینترنتی تا حد بسیاری قیمتها را پایین برده و کیفیت را افزایش دادهاند و نظارتها و رسیدگیها در این زمینه بهتر شده است در حالی که حمل و نقل سنتی دیگر پاسخگو نیست و کمتر مورد استقبال قرار میگیرد.
وی با اشاره به اقبال عمومی به خریدهای اینترنتی افزود: خوشبختانه در کنار تاکسیهای اینترنتی بحث فروشگاههای آنلاین و خرید اینترنتی نیز توسعه یافته و مردم در خانه نشستهاند و به راحتی سفارش غذا یا لباس میدهند و به راحتی کالا را مرجوع میکنند، فروشگاهها نیز پاسخگو هستند لذا ما باید این خدمات را گسترش و مزایایی که در اقتصاد دیجیتالی و مشاغل جدید است انعکاس دهیم.
این کارشناس حوزه کار متذکر شد: اگر میخواهیم مشاغل جدید را که بهرهوری بالایی ایجاد میکنند و فرصتی ممتاز برای اجرای اقتصاد دیجیتال است گسترش بدهیم باید زیرساختهای لازم را فراهم و نقاط ضعف را برطرف کنیم.
انتهای پیام
نظرات