• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402052717232
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

اعلام نتایج اعتراضات رتبه‌بندی به‌زودی و همزمان با صدور احکام جدید

اعلام نتایج اعتراضات رتبه‌بندی به‌زودی و همزمان با صدور احکام جدید

وزیر آموزش و پرورش گفت: حل مشکل آموزش و پرورش با قوی شدن از درون و گذشته نگری برای آینده سازی است.

به گزارش ایسنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در سی و هفتمین اجلاس روسا و مدیران سراسر کشور به دو راهبرد کلیدی و اصلی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اولین راهبرد یک دست شدن تمام نظام آموزش و پرورش مبتنی بر تعلیم و تربیت است. کلید حل مشکل آموزش و پرورش قوی شدن از درون از طریق باهم بودن، انسجام، همکاری، هم‌سازی، اتحاد و پویا بودن مولف، معلم و محصل این نظام می‌باشد. دومین راهبرد مهم گذشته نگری برای آینده سازی است که ما باید دائماً در کوشش برای تحول باشیم.

وی نسبت به اقدامات لازم در برنامه مسئولان اظهارکرد: تشکیل هیئت اندیشه ورز در وزارت و سطح استان‌ها و مناطق به منظور گردهمایی برای گفت و گو و حل مشکلات همچنین برش استانی و وجود نهضت سند خوانی و توجه ویژه به اهداف آن و اجرای گام به گام این سند در سراسر نظام تعلیم و تربیت اهمیت دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم‌ نقطه ابتکار و رشد کشور را قانون مدرسه و برنامه‌ریزی در چارچوب سیاست‌های محلی با ارتقای مدیران مدارس دانست و تاکید کرد: اجلاس مدیران مدارس با حضور مدیران ستادی هر چه زودتر برگزار شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در ادامه وزیر آموزش و پرورش از جمله اقدامات و برنامه های مهم را جدی گرفتن موضوع انتصاب و انتخاب مدیران، اعلام نتایج اعتراضات رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات به زودی و همزمان با صدور احکام، تشکیل مدارس تحولی و بازدید از آن، توجه و تقویت مدارس سمپاد در جهت استفاده و کشف ظرفیت و هوش بالای دانش آموزان و قرار گیری در مسیر درست، تقویت معلمان ابتدایی به عنوان مهم ترین نقطه در پرورش فرزندان این مرز و بوم، تقویت مدارس دولتی، استفاده‌ از ظرفیت دانش آموزان، گفتگو با مدیران و معلمان و اولیاء، جدی گرفتن موضوع سلامت جسم و روان و تربیت بدنی در سراسر کشور، تقویت دانشگاه فرهنگیان برای اسکان و جذب، جدی گرفتن کانون مدرسه در محله در راستای کتاب خوانی، قصه گویی برای دانش‌آموزان، تولید آثار هنری با محوریت معلم در راستای افزایش شان و منزلت معلمی دانست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha