• جمعه / ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402052717140
  • خبرنگار : 71592

آمریکا ۲ گروه شبه نظامی وابسته به ترکیه در سوریه را تحریم کرد

آمریکا ۲ گروه شبه نظامی وابسته به ترکیه در سوریه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه دو گروه شبه نظامی مرتبط با ترکیه و مستقر در سوریه و سه تن از فرماندهان آنها در ارتباط با نقض حقوق بشر اعمال کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تیپ سلیمان شاه و محمد حسین الجاسم (ابو عمشه)، فرمانده این تیپ، ولید حسین الجاسم، برادر کوچکتر وی و نیز لشکر حمزه و سیف پولاد ابوبکر، فرمانده آن و نیز شرکت (السفیر اوتو) که در زمینه تجارت اتومبیل فعالیت دارد و ابوعمشه مالک آن است، به علت تجاوزات آشکار علیه ساکنان منطقه عفرین در شمال سوریه مشمول این تحریم‌ها شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: این گروه‌های مسلح موسوم به «ارتش ملی سوریه» رنج ناشی از سال‌ها جنگ داخلی در شمال سوریه را تشدید کرده و با نقض فاحش حقوق بشر علیه جمعیت‌های آسیب پذیر، ایجاد بهبود در منطقه را با مانع روبرو کرده‌اند.

به نقل از میدل ایست نیوز، در این بیانیه آمده است: تیپ سلیمان شاه متهم است که ساکنان عفرین را در معرض آدم ربایی و اخاذی قرار داده است.

خزانه داری آمریکا توضیح داد: این تیپ، کردهای عفرین را هدف قرار داده و بسیاری از آنها تا زمانی که مجبور به ترک خانه‌های خود یا پرداخت باج هنگفت برای بازگرداندن اموال یا اعضای خانواده خود می‌شوند، مورد آزار و اذیت، آدم ربایی و سایر جرائم قرار می‌گیرند.

لشکر حمزه نیز که یک گروه مسلح و فعال در شمال سوریه است، به دست داشتن در آدم ربایی، سرقت اموال و شکنجه متهم است.

خزانه داری آمریکا ادامه داد: این لشکر مراکز بازداشتی را اداره می‌کند که افرادی برای مدت طولانی در آن هستند و در طول دوران حبس خود، اغلب مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند.

طبق بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، هر گونه دارایی متعلق به افراد تحریم شده در آمریکا مسدود می‌شود و معاملات با آنها در این کشور ممنوع خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha