• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402052616883
  • خبرنگار : 71621

لوکاشنکو:

روسیه به اهداف خود در اوکراین رسیده است

روسیه به اهداف خود در اوکراین رسیده است

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس در گفت‌وگویی آنلاین که در روز پنج‌شنبه منتشر شده است عنوان کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به دنبال کشاندن بلاروس به جنگ اوکراین نیست.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، لوکاشنکو گفت: با دخیل کردن بلاروس در جنگ چه به دست خواهد آمد؟ هیچ.
وی در ادامه گفت: اگر اوکراینی‌ها از مرزهای‌مان عبور نکنند، وارد جنگ نخواهیم شد؛ اما ما همیشه به روسیه کمک خواهیم کرد چراکه آن‌ها متحد ما هستند.
لوکاشنکو تاکید کرد که باور دارد پوتین به اهداف خود در جنگ اوکراین رسیده است.

رئیس‌جمهوری بلاروس در این زمینه بیان داشت: تا به امروز اهداف روسیه محقق شده‌اند. اوکراین پس از پایان جنگ دیگر همانند گذشته با ستیزه‌جویی با روسیه برخورد نخواهد کرد.
وی تاکید کرد که طرفین باید بر سر میز مذاکره بنشینند و برای مذاکره بر سر تمامی مشکلات ازجمله آینده کریمه و دیگر نقاطی در اوکراین که روسیه درخصوص آن‌ها ادعای مالکیت دارد، آمادگی داشته باشند.
لوکاشنکو همچنین درخصوص تهاجم خارجی کشورها به مرزهای کشورش هشدار داد و گفت: تنها یک خطر می‌تواند وجود داشته باشد و آن تهاجم به کشورمان است. اگر این تهاجم به کشورمان از سوی لهستان، لیتوانی یا لتونی آغاز شود، سریعا با تمام توان پاسخ خواهیم داد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۰۱:۲۴

این روزا صدای غلط کردم زیاد میرسه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۰۲:۰۵

آمریکا از خداشه جنگ به اروپا بکشه ولی اروپاییا اینو نمیخوان ترجیح میدن اون قسمتی که روسیه میخواد رو بهش بدن و جنگو تموم کنن روسیه هم همینو میخواد ولی بعیده آمریکا بذاره به این زودیها بهش برسه چون میخواد روسیه رو حسابی فرسوده کنه تا تحریمها اثر بیشتری بذارن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۱۴:۲۶

مثل اینکه خبر نداری پوتین قبل از همه این رو حساب کرده بود و موشکهای هسته ای راهبردی در بلاروس مستقر کرده که فقط شلیک دوعدد از آن برای نابودی کل اروپا کافیست اروپا هم میدونه و به هین علت محتاطانه عمل می‌کند که دکمه ای فشار داده نشود که دیگر اروپایی باقی نماند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۰۴:۱۷

اگر ناتو بخواهد به بلاروس حمله کند به 24ساعت بلاروس یا نابود یا از پا در خواهد آمد

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۰۵:۴۳

لتونی.لیتوانی.لهستان. اینها عددی نیستند که بلاروس راتهدید کنند . اما دیگر کشورها مثل آلمان. فرانسه. انگلیس چرا پس لکاشنکو نگران نباشد. شیطان بزرگ هم که مشغول تایوان است .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۱۳:۲۲

دفه بعدی که خواستی محاسبات عددی بکنی یادت باشه این کشورهایی که گفتی عضو ناتو ان. توصیه میکنم بری جدول ضرب و حفظ کنی.شرق گدای عزیز

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۰۵:۵۴

هم تو و هم پوتین چنان غلطی کردینه که توش موندید .کارتون تموم شده .اگه محافظه کاری اروپا نبود الان بلاروس هم مال اوکراین بود .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۰۹:۵۲

اینم نگی چی بگی

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۱۰:۲۹

خخخخخخخخخخخخخخ یاد اون حرف بهمن مفید افتادم در حالیکه کتک خورده بود میگفت من میگم زدم شما هم بگید زده !!!

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۱۳:۱۱

استیان جنسن، رئیس دفتر ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اوایل روز سه‌شنبه گفت، این بلوک تحت رهبری آمریکا می‌تواند توافقی را به اوکراین پیشنهاد دهد که به موجب آن اوکراین در ازای دریافت عضویت ناتو، دست از ادعاهای قلمرویی خود بردارد. وی مدعی شد، درباره چنین پیشنهادی به عنوان یک "راه‌حل احتمالی" برای پایان دادن به جنگ اوکراین، در داخل ناتو صحبت شده است. مثل اینکه غرب داره رایزنی میکنه و قبول کرده که باج بده و احتمالا زلینسکی از رییس جمهوری اکراین کنار میزنن

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۱

روسیه سلاح های اتمی خود را ب بلاروس داده .پس شک نکنید که هیچ کشوری جرات حمله ب بلاروس را ندارد.چون پوتین قبلا اونارو ب سلاح هسته ای مجهز کرده .پس در صورت حمله این بلاروس خواهد بود که حمله میکنه

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۱۴:۰۱

فقط مردم بیچاره اوکراین که رییس جمهوری به این نا فهمی دارن کور و بدون عصا دنبال آمریکا راه افتاده خدا عاقبت شأن را بخیر کند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۱۴:۳۹

امریکا بیچاره کرده اینها رو..نون ندارن بخورن فقط ادعا...

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۷ ۱۴:۴۸

به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دم م ... چرا پیروزه تهدید به بمب هسته ایی کردی .... لعنت ..... این همه آواره کشتن مردم بی گناه .... پوتین توی گل گیر کرده .... انشالله شکست شو مردم اکراین جشن میگیرن .