• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402052516176
  • منبع : نمایندگی اردبیل

با وجود کمبود قاضی و کارمند در سال گذشته

به بیش از ۴۰۰ هزار پرونده در دادگستری اردبیل رسیدگی شد

به بیش از  ۴۰۰ هزار پرونده در دادگستری اردبیل رسیدگی شد

ایسنا/اردبیل رئیس کل دادگستری استان در جلسه شورای قضایی استان که با حضور امام جمعه موقت تهران برگزار شد، ضمن ارایه گزارش مختصری از اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی استان اظهار کرد: علیرغم کمبود نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند، در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان رسیدگی شد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با ارایه گزارش مختصری از اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی استان اظهار کرد: علیرغم کمبود نیروی انسانی اعم از قاضی و کارمند، در سال  گذشته به بیش از  ۴۰۰ هزار پرونده در دادگستری استان رسیدگی شده است و از این تعداد ۱۳۰ هزار پرونده در توسعه حل اختلاف استان رسیدگی شده که نزدیک به ۴۵ درصد از آن با مصالحه مختومه شده است.

وی با یادآوری برگزاری کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل این رویداد ملی را اتفاقی بسیار ارزشمند و پر خیر برکت برای استان اردبیل برشمرد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد نیز با گرامیداشت سالروز بازگشت آزداگان سرافراز به میهن اسلامی و نیز برگزاری کنگره ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، از مجموعه اقدامات و عملکرد تشکیلات قضایی استان به جهت ارایه خدمات مطلوب به مردم قدردانی کرد.
وی با اشاره به شیوه های حکمرانی خاطرنشان کرد: واژه حکمرانی واژه گسترده ای است و شامل حوزه های، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، علمی و غیره  می شود که در این بین یکی از مهمترین مؤلفه های حکمرانی قضا و قضاوت است و تأمین عدالت و امنیت به عنوان بخش بسیار مهم آن رسالت این مجموعه را بسیار سنگین کرده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: همچنان که امروز در بعد دفاعی در دنیا حاوی پیام هستیم و دارای قدرت بازدارندگی بسیار  بالا در جهان هستیم و توانسته ایم خلق امنیت برای کشور  و سایر ملل مسلمان کنیم و این امر موجب افتخار و مباهات است، اما باید این قدرت و افتخار در تمامی حوزه ها و به ویژه در حوزه قضایی نیز نمود پیدا کند تا بتوانیم در این حوزه پیامی برای دنیا داشته باشیم.

وی گفت: هر چند علل و عوامل تشکیل بسیاری از پرونده ها در دستگاه قضایی خارج از  کنترل این تشکیلات است، اما تصمیمات صحیح و درست در سیستم قضایی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی  بسیار تأثیرگذار است و می تواند در تسری آزادی های مشروع و قانونی و نیز حفظ حقوق عامه مردم  نقش ارزنده ای داشته باشد.

ابوترابی همچنین با اشاره به اقدامات موفق دستگاه قضایی استان و عملکرد قابل قبول در امر پیشگیری از وقوع جرائم این مساله را متأثر از رفتار، تصمیمات و ارتباط معقول و منطقی با سایر دستگاه ها دانست و گفت: همچنین اقدامات بسیار خوب در  امر کاهش جمعیت کیفری زندان های استان می تواند الگو و نمونه کار برای سایر استان ها باشد.

وی همچنین با بیان اینکه اکنون دستگاه قضایی با وجود نیروهای متخصص و متعهد و به ویژه در رأس آن حجت الاسلام و المسلمین اژه ای که همواره دارای نگاه نو و تحول آفرین در قوه قضائیه  دارند، خاطرنشان کرد: در سایه تلاش های صورت گرفته در امر سیستمی و الکترونیکی کردن امور و اقدامات قابل تحسین در امر تأمین امنیت و عدالت در جامعه و احقاق حقوق عامه و دفاع از حقوق بیت المال موجب افزایش اعتماد عمومی و سطح رضایتمندی  عامه مردم می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha