• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1402052515731
  • منبع : باشگاه دانشجویان

شماره جدید نشریه «زندگی یک رویا» منتشر شد

شماره جدید نشریه «زندگی یک رویا» منتشر شد

کانون گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، پنجمین شماره نشریه دانشجویی «زندگی یک رویا» را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، « تاریخ هنرهای ایرانی» عنوان سرمقاله این شماره از نشریه است که به قلم شایسته قاسمی نوشته شده است.

«هنر نزد ایرانیان است و بس»، «تقسیم‌بندی کلاسیک هنرهای زیبا»، «موسیقی»، «درآمدی بر موسیقی سنتی ایران»، «هنرهای ترسیمی»، «نقاشی»، «ادبیات»، «معماری ایران»، «داستانی در این باب (دزد دستمال)»، «هنرهای نمایشی و سینما در ایران»، «شادی اصیل‌ترین هنر ایرانیان»، «هنرهای دستی»، «بافته»، «دوخت و دوز پارچه»، «صنایع فلزیگ»، «سفالگری»، «آبگینه»، «صنایع دستی چوب»، «صنایع دستی»،‌ «سنگی»، «نگارگری»، «نمد مالی»، «صنایع دستی چرمی»، «مینا کاری» و... از جمله مطالب و مقالاتی است که در این شماره می‌خوانیم.

شایسته قاسمی در بخشی از مطلب سرمقاله نشریه نوشته است: «اینک از نوروز گذر کردیم؛ شاید هم نوروز از ما گذشت؛ اما تا بدین جای کار می‌دانم که چند صد روزی را پیش رو داریم که باید نو نوار شد و چه دست آویزی گران قدرتر از هنر برای رویایی با این غوغای بی‌پایان؟! عشقی روان که به وجود هست و نیست لایتناهی در رگ‌های ما جریان دارد، دلیلی خرد برای ماهیت هنر است.

بر دل و جان می‌نشیند. هنری که ما در کوچه پس کوچه‌هایش گم شده‌ایم و سالیان سال است که در ستایش تمدن کشورمان اصالتش را پرستیده‌ایم اما خیلی از ما آدمیان در میان روزمرگی‌های همیشگی با بسیاری از این هنرها بیگانه شده‌ایم. در این شماره از فصلنامه‌ همت‌مان بر آن است تا شما عزیزان از شنیده‌های خود از هنر گذر کرده و این آرام جان را دیدنی‌تر و گفتنی‌تر زندگی کنید و هر روز بیشتر از دیروز خانه‌ دلتان را به نقشینه‌ هنر مزین کنید این شما و این تحفه‌ای از نشریه‌ زندگی یک رویا».

نشریه «زندگی یک رویا» به صاحب امتیازی کانون گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، مدیر مسئولی فاطمه نصراصفهانی و سردبیری شایسته قاسمی به‌صورت فصلنامه علمی تخصصی گردشگری منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha