• سه‌شنبه / ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۱:۱۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402052415530
  • خبرنگار : 50553

معاون استاندار قزوین:

اقتصاد ایران بانک محور است

اقتصاد ایران بانک محور است

ایسنا/قزوین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین با بیان اینکه بخش پولی اقتصاد مثل روغن‌کاری چرخ‌دنده تولید است، گفت: متأسفانه در اقتصاد ایران ابزارهای مالی بیشتر به بانک منوط شده است زیرا اقتصاد ما بانک محور است. 

به گزارش ایسنا، علی رحمانی در افتتاحیه اولین نمایشگاه صنعت مالی در قزوین که عصر ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه صنعت مالی از مهمترین عناوینی است که برای نمایشگاه انتخاب شده است، برخی از افراد عقیده دارند بخش پولی بخش غیرواقعی اقتصاد و فقط تسهیل‌کننده است اما اکنون نقش پول تغییر کرده است و این بخش سبب ایجاد اشتغال می‌شود. 

وی افزود: در استان قزوین کار سخت همچون تولید و صنعت خوب انجام می‌شود، اختیار بخش مالی با دولت‌ها است البته مشکل این است بخش مالی گرفتار بخش پولی است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین با بیان اینکه بخش پولی اقتصاد مثل روغن‌کاری چرخ‌دنده تولید است، گفت: متأسفانه در اقتصاد ایران ابزارهای مالی بیشتر به بانک منوط شده است زیرا اقتصاد ما بانک محور است.

وی ادامه داد: خیلی از صنایعی که در قزوین مستقر هستند نمی‌توانند از طریق بورس تأمین مالی انجام دهند چراکه گمان می‌کنند خرید و فروش سهام یک شرکت سرمایه‌گذاری است در صورتی که با این کار می‌توانند به تأمین مالی تولید کمک کند. 

رحمانی با اشاره به اینکه باید با احتیاط وارد حوزه رمز ارزها شد، گفت: بانک‌ها باید شعبه‌هایی در خارج از کشور برای بخش‌هایی که در کشورهای همسایه ایران چرخ مالی دارند، داشته باشند تا بتوانیم بخش خدمات که بخش کوچکی است را توسعه دهیم. 

معاون استاندار قزوین عنوان کرد: در استان قزوین سیستم بانکی عملکرد مناسبی دارد و امیدواریم که بانک‌ها بتوانند منابع جدید جذب کنند چراکه تأمین مالی محدوده و مرز استان نمی‌شناسد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha