• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۴:۰۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1402052414944
  • خبرنگار : 71576

بررسی گروه B

۸ روز تا جام جهانی بسکتبال/ ستاره‌های درخشان مقابل اژدهای سرخ

۸ روز تا جام جهانی بسکتبال/ ستاره‌های درخشان مقابل اژدهای سرخ

در فاصله ۸ روز مانده تا جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، در گزارشی به معرفی تیم‌های گروه B این رقابت‌ها پرداخته‌ایم.

به گزارش ایسنا، رقابت‌های جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳ از ۹ روز دیگر به میزبانی سه کشور فیلیپین، ژاپن و اندونزی آغاز خواهد شد که به همین منظور روزانه به معرفی تیم‌های حاضر در گروه‌های ۸ گانه این رویداد بزرگ جهانی می‌پردازیم.

بررسی تیم‌های گروه B:

۱- سودان جنوبی (ستاره‌های درخشان): 

۹ روز تا جام جهانی بسکتبال/ ستاره‌های درخشان مقابل اژدهای سرخ

در آخرین رده‌بندی رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA)،  سودان جنوبی در رتبه ۶۲ جهان قرار دارد. این نخستین تجربه و حضور سودان جنوبی در مسابقات جام جهانی بسکتبال است.

ستاره‌های درخشان که سال ۲۰۱۱ به عنوان یک کشور معرفی و سال ۲۰۱۳ عضو FIBA شدند، اکنون به جام جهانی رسیده‌اند. سودان جنوبی در فاصله دو بازی مانده به پایان انتخابی‌ها،‌ صعودش به اولین جام جهانی خود را قطعی کرد و تاریخساز شد.

«نونی اوموت» از اصلی‌ترین ستاره‌های تیم سودان جنوبی به شمار می‌رود که در همه بازی‌های انتخابی، برای "ستاره‌های درخشان" به میدان رفته است. دنگ آکووت و مارنگ گاتکووت هم دو ستاره دیگر این تیم هستند.

سودان جنوبی در طول مقدماتی جام جهانی توسط دو سرمربی هدایت شد. در پنجره‌های اول و آخر انتخابی‌ها، «لول دنگ» ستاره سابق NBA سرمربی این تیم بود و در پنجره‌های دیگر هم «رویال آیوی» مربی تیم بروکلین نتز روی نیمکت ستاره‌های درخشان بود.


بیشتر بخوانید:
                         بررسی گروه A؛ ۹ روز تا جام جهانی بسکتبال/ گوزن‌های سیاه در مسیر کارائیب


۲-صربستان (مردان بالکان):

۹ روز تا جام جهانی بسکتبال/ ستاره‌های درخشان مقابل اژدهای سرخ

فینالیست جام جهانی ۲۰۱۴ هم اکنون در رده ۶ رنکینگ جهانی بسکتبال قرار دارد. در حالی که پیش بینی می‌شد صرب‌ها با در اختیار داشتن فوق ستاره‌ای چون «نیکولا یوکیچ» خیلی سریع به جام جهانی صعود کنند، از جمله تیم‌هایی بودند که در بازی نهایی صعودشان صورت گرفت.

صربستان که تا دو دهه قبل با پرچم یوگوسلاوی پا به میدان مسابقات می‌گذاشت، اکنون پنجمین جام جهانی متوالی خود بعد از استقلالش به عنوان صربستان را با پرچم صربستان تجربه می‌کند.  

صرب‌ها بهترین عملکرد خود در تاریخ جام جهانی بسکتبال را در مسابقات ۲۰۱۴ اسپانیا به ثبت رساندند، جایی که با قبول شکست مقابل ایالات متحده در فینال نایب قهرمان شدند. 

بوگدان بوگدانوویچ، نیکولا یوویچ و الکسی پوکوسفسکی از جمله ستاره‌هایی هستند که با حضور در NBA، سطح صرب‌ها برای حضور در جام جهانی را بسیار بالا برده‌اند. البته بزرگ‌ترین غایب این تیم «نیکولا یوکیچ»، فوق ستاره تیم دنور ناگتس در لیگ NBA است که تصمیم ندارد در جام جهانی حاضر شود.

۳- چین (اژدهای سرخ):

۹ روز تا جام جهانی بسکتبال/ ستاره‌های درخشان مقابل اژدهای سرخ
تیم ملی بسکتبال چین در سال ۱۹۹۴

تیم شماره ۲۷ جهان در رنکینگ جهانی FIBA، تاکنون ۱۶ بار عنوان قهرمانی رقابت‌های کاپ آسیا را به دست آورده است. نکته قابل توجه درباره چینی‌ها این بود که آن‌ها به دلیل پاندمی کرونا، هیچ یک از بازی‌های انتخابی خود در قاره آسیا را در چین برگزار نکردند ولی نهایتا به جام جهانی ۲۰۲۳ راه یافتند.

میزبان جام جهانی ۲۰۱۹، برای دهمین بار حضور در این تورنمنت را تجربه می‌کند. آن‌ها در پنج دوره از شش دوره اخیر جام جهانی حضور داشته‌اند. بهترین عملکرد فرزندان اژدهای سرخ، صعود به مرحله یک چهارم جام جهانی ۱۹۹۴ است.

ژو کی و وانگ ژلین که از آن‌ها به عنوان برج‌های دو قلوی چین نام برده می‌شود، به همراه ژو پنگ، ژائو روئی و سان مینگهویی، نام‌های اصلی این تیم هستند.

۴- پورتوریکو (کارائیبی‌ها):

۹ روز تا جام جهانی بسکتبال/ ستاره‌های درخشان مقابل اژدهای سرخ

این تیم در رده ۲۰ رنکینگ فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) قرار دارد که سه بار هم عنوان قهرمانی مسابقات آمریکاپ را به دست آورده است. این پانزدهمین دوره‌ای است که مردان کارائیب جام جهانی بسکتبال را تجربه می‌کنند.

در ۱۰ دوره گذشته جام جهانی پورتوریکو به عنوان پای ثابت حضور داشته، اما تنها باری که مردان کارائیب در جمع چهار تیم برتر قرار گرفتند جام جهانی ۱۹۹۰ بود. آن‌ها پس از باخت به اتحاد جماهیر شوروی و سپس ایالات متحده،‌ در رده چهارم قرار گرفتند.

پورتوریکو با در اختیار داشتن ستاره‌هایی چون آیزایا پینیرو، جورج کاندیت و ترمونت واترز، می‌تواند بار دیگر از دور گروهی جام جهانی صعود کرده و عملکرد بهتری نسبت به جام جهانی ۲۰۱۹ ثبت کند. اتان تامپسون و استفن تامپسون دو ستاره درخشان دیگر این تیم هستند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha