• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402052314549
  • خبرنگار : 50042

تعداد متقاضیان پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس در گیلان از ۱۰۰۰ نفر گذشت

تعداد متقاضیان پیش ثبت‌نام انتخابات مجلس در گیلان از ۱۰۰۰ نفر گذشت

ایسنا/گیلان مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان از ۲.۵ برابر شدن داوطلبین پیش ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در گیلان نسبت به دوره یازدهم خبر داد و گفت: در مجموع ۱۱۶۱ گیلانی فرآیند پیش ثبت‌نام خود را تکمیل کردند.

جواد شفیعی ثابت ۲۳ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص جدیدترین گزارش تعداد پیش ثبت‌نامی‌های انتخابات مجلس در گیلان، اظهار کرد: با پایان یافتن آخرین روز پیش ثبت‌نام داوزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در مجموع ۱۱۶۱ نفر فرآیند پیش ثبت‌نام خود را تکمیل کردند که ۱۴۰ نفر خانم معادل ۱۲ درصد ثبت‌نامی‌ها و ۱۰۲۱ نفر از آقایان حدود ۸۸ درصد ثبت‌نامی‌ها هستند.

رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات استان گیلان گفت: در حوزه انتخابیه آستارا ۶۲ نفر، ۵۸ نفر آستانه اشرفیه، ۵۹ نفر بندرانزلی، ۳۹۳ نفر حوزه انتخابیه رشت و خمام، ۷۸ نفر رودبار، ۱۲۲ نفر رودسر و املش، ۴۲ نفر صومعه سرا، ۱۰۳ نفر تالش و رضوانشهر و ماسال، ۷۹ نفر فومن و شفت، ۱۱۳ نفر لاهیجان و سیاهکل، ۵۲ نفر در حوزه انتخابیه لنگرود پیش ثبت‌نام خود را تکمیل کردند.

دبیر ستاد انتخابات گیلان تصریح کرد: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ۴۶۵ نفر در استان ثبت‌نام کرده بودند و با توجه به اتمام فرآیند پیش ثبت‌نام امسال شاهد افزایش تقریبا دو و نیم برابری تعداد داوطلبین و همچنین رشد ۱۸۰درصدی مشارکت بانوان در انجام پیش ثبت‌نام هستیم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گیلان گفت: در روز پایانی پیش ثبت‌نام یعنی روز هفتم شاهد بیشترین تعداد داوطلبین به تعداد ۳۲۹ نفر در سامانه ستاد انتخابات استان بودیم.

وی در خصوص رنج سنی داوطلبین محترم گفت: ۱۹درصد ۳۵ تا ۴۰ سال، ۱۸ درصد ۴۰ تا ۴۵ سال، ۱۴ درصد ۴۵ تا ۵۰ سال، ۱۲ درصد ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارند که حدودا ۶۳ درصد زیر ۵۰ سال بوده و ۳۷ درصد نیز از سن ۵۰ تا ۷۵ سال فرآیند پیش ثبت‌نام را به اتمام رساندند که شاهد استقبال متولدین بعد از انقلاب با مدارک تحصیلی عالیه در این عرصه هستیم.

شفیعی ثابت با تشریح فراوانی مدرک تحصیلی داوطلبین گفت: ۷۲ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۴ درصد دکترا و سه درصد مدارک حوزوی و ۱۱ درصد مدرک تحصیلی کارشناسی را در سامانه بارگذاری کردند که باید معادل سازی آن مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: ۴۲ نفر از افرادی که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی داشته در حوزه‌های انتخابیه استان گیلان پیش ثبت‌نام کرده‌اند و حدود دو درصد به تعداد ۱۹ نفر مدارک استعفای مربوط به ماده ۲۹ قانون انتخابات را بارگذاری کرده و همچنین ۲۴ درصد از کل داوطلبین دارای سوابق ایثارگری می‌باشند.

رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات استان گیلان گفت: از امروز وزارت محترم کشور اسامی داوطلبین را از دستگاه‌های مختلف برای دریافت گواهینامه اصالت اظهارات مورد ارزیابی قرار خواهد داد و با همکاری ثبت احوال و فراجا و وزارت علوم و سایر دستگاه‌ها پس از تأیید مدارک افراد تا روز ثبت‌نام قطعی که از ۲۷ مهر آغاز خواهد شد به ترتیب پیامک کد رهگیری را برای داوطلبینی که امکان ثبت‌نام قطعی را دارا باشند، ارسال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha