• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402052113154
  • خبرنگار : 50539

فرماندار بانه:

اصحاب رسانه حلقه واصل مطالبات مردم و مسئولان هستند

اصحاب رسانه حلقه واصل مطالبات مردم و مسئولان هستند

ایسنا/کردستان فرماندار بانه گفت: انتظار می رود گام های اساسی توسط خبرنگاران جهت توسعه و پیشرفت شهرستان و همچنین مشارکت و همراهی مردم برداشته شود زیرا اصحاب رسانه حلقه وصل مطالبات مردم و مسئولان است.

کمال خدری امروز 21 مرداد در آئین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار روز تکریم حق طلبی و تلاش بی وقفه برای حقیقت در جامعه است.

وی افزود: نامگذاری هفدهم مرداد ماه روز شهادت شهید صارمی به نام روز خبرنگار، یادآور مسئولیت پذیری و تعهد و فداکاری خبرنگاران شریفی است که با نثار جان خود پیام رسان جبهه حق علیه باطل بوده و همواره در مسیر روشنگری و آگاه سازی پیش قدم بوده اند و در این راستا از همه اصحاب رسانه انتظار می رود که ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار و دیگر شهدای عرصه رسانه باشند.

فرماندار بانه، رعایت انصاف، پرهیز از افترا، امانتداری و توجه به اخلاق رسانه ای را جزء الزامات کار خبری و رسانه ای دانست و بیان کرد: پرداختن به اولویت های اصلی شهرستان و رصد و پیگیری آنان توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه کمک فراوانی به پیشبرد امور خواهد داشت.

وی اضافه کرد: امید آفرینی و ایجاد محتوای مفید با شرایط شهرستان به عنوان یکی از رسالت های مهم اصحاب رسانه و خبرنگاران است و رعایت این امر باید مدنظر آنان باشد.

فرماندار شهرستان بانه از خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست کرد که همواره کمک حال دستگاه های اجرایی باشند و در زمینه آموزش و فرهنگ سازی در موارد مختلف علی الخصوص فرهنگ مصرف اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در راستای تحقق بخشیدن به شعارهای دولت مردمی سعی شده با شهروندان  از نزدیک ملاقات داشته  و به صورت جهادی به مشکلات آنان پرداخته شود.

سرهنگ امیرعباس امری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بانه نیز در این آیین بزرگداشت روز خبرنگار اظهار داشت: در دنیای امروز هیچ نقطه بی هدفی وجود ندارد و هیچ خبرنگاری در دنیا بدون سوگیری ‌خاص و بدون قرارگرفتن در زمینه راهبردی یک محیط فعالیت نمی‌کند.

وی افزود: آنچه که در دنیای خبر اتفاق می‌افتد یک واقعیت جدا از تاریخ، جغرافیا و محیط اجتماعی‌، وضعیت سیاسی و شرایط اقتصادی نیست.

وی با بیان اینکه مهم است که ما عقبه جهانی رویدادی که آن را خبررسانی می‌کنیم بدانیم، اظهار  کرد: دشمنان ما تلاش می‌کنند از درون حوادث، روند بسازند. یعنی اگر حادثه‌ای در نقطه‌ای روی بدهد آن را به یک خط ممتد و خط را به یک سطح و سطح را به فضا تبدیل کنند و از یک رویداد کوچک در مقیاس تاکتیکی یک اثر راهبردی بسازند.

سرهنگ رسول کرمی چگینی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بانه نیز در این آیین اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه بخشی از قدرت نیروی انتظامی هستند و در جامعه با مواردی از قبیل موارد پیش رو این نیرو برخورد می کنند و زبان و صدای مردم محسوب می شوند.

وی افزود: بخشی از آرامش و امنیت امروزه برگرفته از همدلی و همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

وی اضافه کرد: پلیس و رسانه دو رکن تأمین عینیت و ذهنیت در کنار هم در حوزه های مختلف اطلاع رسانی و آگاه سازی، باید اقدامات اساسی به منظور آموزش و توانمند سازی مخاطبان و شهروندان محترم در رأس کار قرار گیرد تا جامعه عاری از بی نظمی داشته باشند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی شهرستان بانه در سطح استان بالاترین ضریب امنیتی مثبت را داشته است که نشان از همراهی و همکاری شهروندان محترم و فهیم و مسئولین بوده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha