• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402052112974

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد:

نقش‌آفرینی دستگاه‌های اجرایی فارس در جریان‌سازی فرهنگی اجتماعی

نقش‌آفرینی دستگاه‌های اجرایی فارس در جریان‌سازی فرهنگی اجتماعی

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای جریان‌سازی فرهنگی اجتماعی به عنوان یکی از ضرورت‌های روز جامعه تاکید کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، شنبه ۲۱ مرداد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس، گفت: برنامه‌های مستمر در ابعاد مختلف باید ذیل نقشه مهندسی فرهنگی استان جای خود را پیدا کند، البته در این خصوص باید گفت‌وگوهای بیشتری شکل بگیرد.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر استفاده از آمار متقن در تصمیم‌گیری‌ها، خاطرنشان کرد که در تحلیل آماری جای تردید وجود دارد و برخی آمارها برای تصمیم‌سازی قابل اطمینان نیست.

امام جمعه شیراز ادامه داد: روش تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی خود را باید با مبنا قرار دادن تحلیل منطقی و فلسفی متحول کنیم و اگر تحلیل منطقی و فلسفی بخواهیم داشته باشیم به همان نتایج می‌رسیم، ولی وقتی به عنوان مقدمه تصمیم‌گیری به سراغ آمار می‌رویم در نتیجه‌گیری خود دچار خدشه می‌شویم.

نقش‌آفرینی دستگاه‌هی اجرایی فارس در جریان‌سازی فرهنگی اجتماعی

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه جامعه علمی در دنیا روی آمار در مباحث سیاسی و اجتماعی تأکید دارند، گفت: در شورای فرهنگ عمومی تلاش اینست که به مرور آمارها را متقن و قابل اعتماد کنیم و این مسیری است که باید طی شود.

او با اشاره به اینکه جریان‌سازی در فعالیت مرتبط با نقشه مهندسی فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در فارس احساس نمی‌شود، گفت: در صورت ایجاد یک جریان فرهنگی و اجتماعی در استان، همه آن را احساس می‌کنند و نیاز به آمار نیست.

آیت‌الله دژکام تاکید کرد: باید بر روی هماهنگی فعالیت‌های ۴۶ دستگاه اجرایی برای ایجاد یک جریان فرهنگی برای کمک به تغییر وضعیت موجود فرهنگی اجتماع تمرکز شود، که امیدوارم با عنایت ویژه استاندار و مدیران ارشد استان به نتیجه مطلوب برسیم.

وی نفش‌آفرینی روحانیت در مباحث فرهنگی اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: بخش مردمی حرکت فرهنگی اجتماعی جامعه به دست طلاب رقم خواهد خورد؛ از قدیم روحانیت شیعه یک ویژگی داشته و آن ارتباط با مردم و پیش‌بردن امور با مردم بوده است؛ که متاسفانه این قسمت هم خودش را نشان نمی‌دهد.

نماینده ولی فقیه در فارس همچنین یادآور شد: در بخش سازمان‌های مردم نهاد عمدتا باید روحانیت دخالت کند چراکه فعالیت روحانیت و دستگاه‌های اجرایی در کنار یکدیگر جریان‌ساز خواهد بود از این‌رو جریان مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد را باید بیش از پیش در جریان‌سازی‌های فرهنگی دخیل کرد.

نقش‌آفرینی دستگاه‌هی اجرایی فارس در جریان‌سازی فرهنگی اجتماعی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha