• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052112906
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل منابع طبیعی گلستان عنوان کرد؛

خبرنگار بازوی اثربخش منابع طبیعی/ با پارک جنگلی «لُوه» مخالف نیستیم

خبرنگار بازوی اثربخش منابع طبیعی/ با پارک جنگلی «لُوه» مخالف نیستیم

ایسنا/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: با ایجاد پارک جنگلی «لُوه» مخالف نیستم اما هیچ طرحی بدون تصویب و صدور مجوز اجرایی نیست.

حمید سلامتی صبح امروز شنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با معاون جهاد دانشگاهی گلستان، سردبیر و خبرنگاران ایسنا در استان دیدار و اظهار کرد: وسعت کاری منابع طبیعی در حوزه‌های حفظ، اصلاح، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی عرصه‌های منابع سبب شده تا تعامل متقابل بین ما و سایر دستگاه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه از منابع طبیعی باید آیندگان هم برخوردار شوند، برای همین منظور کار بسیار سخت بوده و برای هر اقدامی در اراضی تحت مسئولیت منابع طبیعی باید مجوزهای لازم اخذ شود، ادامه داد: ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و ۸۶۲ هزار هکتار از مراتع گلستان که حدود ۶۸ درصد خاک استان را شامل می‌شود، تحت پوشش منابع طبیعی قرار دارد.

خبرنگار بازوی اثربخش منابع طبیعی/ با پارک جنگلی «لُوه» مخالف نیستیم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با تأکید بر اینکه پیوست‌های فرهنگی، آموزشی و ترویجی باید سرلوحه کارهای مجموعه منابع طبیعی باشد و برای همین منظور دستور همکاری با خبرگزاری‌ها را در اولویت قرار داده‌ایم، افزود: این نقد بر من وارد است که خیلی رسانه‌ای نیستم و این به دلیل کثرت و وسعت کار منابع طبیعی بوده و تحت هر شرایط با استفاده از ظرفیت روابط عمومی تلاش می‌کنیم تا خلاء را پر کنیم.

وی کار خبرگزاری‌ها را بسیار اثربخش عنوان و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی شفاف، روشنگری و اطلاع‌رسانی لازمه پیشبرد کارها بوده و داشتن ابزار آلات در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی بسیار مهم است و در این زمینه دولت باید توانایی تأمین منابع را داشته باشد.

خبرنگار بازوی اثربخش منابع طبیعی/ با پارک جنگلی «لُوه» مخالف نیستیم

کاهش سرعت احیای مرتع در گلستان

سلامتی با اشاره به تأسی‌پذیری استان گلستان از صحرای قره‌قوم در مناطق جنوبی کشور ترکمنستان، توضیح داد: تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی سبب شده تا شاهد افزایش اثرپذیری مناطق شمالی استان از این صحرا باشیم و باید طرح‌های اصلاح و احیای مرتع را بیشتر انجام دهیم.

وی از کاهش سرعت احیای مرتع در استان خبر داد و یادآور شد: برای سال جاری پنج برابر سال گذشته پیشنهاد پروژه داده و کار را آغاز کرده‌ایم و در صورت تأمین اعتبارات دولتی توانایی کار بیشتر از این را هم داریم.

وی در پاسخ به انتقاد مسئولان شهرستان گالیکش در خصوص منطقه جنگلی «آبشار لُوه»، گفت: با ایجاد پارک جنگلی آبشار لُوه مخالف نیستم اما تاکنون هیچ طرحی به منابع طبیعی تحویل نشده و قطعاً هیچ طرحی بدون تصویب و صدور مجوزهای مربوطه از این سازمان قابل اجرا نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha