• پنجشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402051912034
  • خبرنگار : 50040

معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج:

روایت انقلاب با هنر می ماند/ «مدرسه عشق» صحنه روایتگری مردم

روایت انقلاب با هنر می ماند/ «مدرسه عشق» صحنه روایتگری مردم

ایسنا/گیلان معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج، جشنواره مردمی «مدرسه عشق» را هنرمندانه، هوشمندانه و مخلصانه دانست و یادآور شد: روایت انقلاب با هنر می ماند و این هنر می تواند سرود و فیلم و سریال و شعر و ادبیات و... باشد.

سردار علی مقواساز امروز در نشست خبری هفتمین جشنواره مردمی «مدرسه عشق» که در خانه تاریخی میرزا کوچک خان جنگلی در رشت برگزار شد، گیلان را استانی پر افتخار و شهیدپرور دانست و اظهار کرد: گیلان این ظرفیت را دارد که به خاستگاه جشنواره «مدرسه عشق» در کشور تبدیل شود.

وی از میرزا کوچک خان به عنوان اسطوره ایران و گیلان یاد کرد و افزود: میرزا کوچک شخصیتی نمونه، مومن، مخلص، مبارز، بصیر، استعمارستیز، مجاهد، هنرمند، متفکر و انقلابی بود که به تاسی از مکتب عاشورا برای دفاع از اسلام و ایران در مقابل دشمنان ایستاد.

معاون فرهنگی، هنری سازمان بسیج، با اشاره به پیوند جشنواره مردمی «مدرسه عشق» با راه شهید میرزا کوچک خان، تصریح کرد: هدف اصلی این جشنواره روایت است، یعنی قرار است همه ما نقاط و قله های افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران را روایت کنیم.

مقواساز «ما می توانیم» را یکی از قله های افتخارآمیز ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید قله های افتخارآمیز نظام را در جای جای میهن اسلامی روایت کنیم و آحاد جامعه اعم از زن و مرد و جوان و نوجوان می توانند روایتگر باشند.

وی با بیان اینکه بسیج یعنی مردم، عنوان کرد: هر کسی که قلبش برای انقلاب بتپد و برای افتخار ایران قدم بردارد، بسیجی است.

معاون فرهنگی هنری بسیج، مردمی بودن را کلیدواژه مهم جشنواره «مدرسه عشق» دانست و خاطرنشان کرد: در این جشنواره همه مردم روایت خواهند کرد؛ نه فقط یک قشر.

وی تاریخ را محل عبرت دانست و ادامه داد: دشمن با دروغ ها و ابهامات و شایعات خود، نگاهی را علیه انقلاب اسلامی ترسیم کرده و لذا همه ما باید روایت کنیم تا روایت دشمن از بین برود.

مقواساز، جشنواره مردمی «مدرسه عشق» را هنرمندانه، هوشمندانه و مخلصانه دانست و یادآور شد: روایت انقلاب با هنر می ماند و این هنر می تواند سرود و فیلم و سریال و شعر و ادبیات و... باشد.

معاون فرهنگی هنری بسیج، جشنواره مردمی «مدرسه عشق» را گسترده و فراگیر دانست و بیان کرد: این جشنواره فرصتی را فراهم می کند تا هوشمندانه و متفکرانه چیزهایی را نشان دهیم که دشمن می خواهد با دروغ آنها را کوچک و کمرنگ جلوه دهد.

وی دستاوردهای انقلاب را مرهون شهدا و خانواده های آنان دانست و اظهار کرد: روایت های مردمی «مدرسه عشق» مانند قطره های باران دست به دست هم می دهند و موج آن جرقه های آتش دشمن در این سرزمین را که با امپراتوری رسانه ایجاد شده، خاموش می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha