• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402051811529
  • خبرنگار : 50471

فرماندار نهاوند:

افزایش ازدواج و فرزندآوری باید برای جامعه تبیین شود

افزایش ازدواج و فرزندآوری باید برای جامعه تبیین شود

ایسنا/همدان فرماندار نهاوند گفت: دستگاه‌های متولی فرهنگسازی برای افزایش ازدواج و ترغیب به فرزندآوری، باید این موارد مهم را در جامعه تبیین کنند.

ضرغام احمدوند چهارشنبه ۱۸ مرداد در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان نهاوند، اظهار کرد: جمعیت جوان یکی از مؤلفه‌های اقتدار یک کشور است و تنها از روی کاغذ نمی‌شود بحث فرزندآوری را ترویج داد چراکه علاوه بر فرزندآوری، تأخیر در ازدواج، بالا بودن میانگین سن ازدواج، تأخیر در فرزندآوری، تک فرزندی و در نهایت بحث افزایش سالمندی نیز مطرح است.

وی تصریح کرد: کاهش جمعیت مولد و جوان کشور می‌تواند آسیب‌ها و هزینه‌های جبران ناپذیری ایجاد کند که متأسفانه سیاست‌های غلط در حوزه جمعیت در ادوار گذشته موجب تأثیر سوءفرهنگی بر جامعه شده و امروز نیز آثار آن را لمس می‌کنیم.

احمدوند ادامه داد: سیاست‌ها و تبلیغات وسیع برای کنترل جمعیت که طی ۳۰ سال اخیر در کشور جریان داشته است، به تدریج باعث تغییر فرهنگ عمومی و تمایل به فرزند کمتر شده که اصلاح این روند، نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای رویدادها و برنامه‌های فرهنگی در جهت اطلاع رسانی گسترده به جامعه در زمینه بحران جمعیت و فرهنگسازی برای داشتن جمعیت جوان است.

وی اضافه کرد: تمام حوزه‌ها را باید در موضوع دلایل کاهش جمعیت لحاظ کنیم و نبود جمعیت یعنی از دست رفتن نیروی کار، توان و نشاط و باید همه بپذیریم که خطر اصلی کشور ما در حوزه جمعیت است و باید ظرفیت جوان جمعیت کشور را تقویت کنیم.

فرماندار نهاوند تأکید کرد: دستگاه‌های متولی امور ثبت وقایع حیاتی در شهرستان با هماهنگی و هم‌افزایی سطح عملکردی خود را ارتقاء دهند تا وقایع حیاتی در شهرستان به موقع ثبت شوند.

احمدوند با بیان اینکه در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان باید به موضوع افزایش ازدواج و فرزندآوری توجه ویژه‌تری شود، ادامه داد: براساس رهنمودهای ائمه معصوم(ع)، تأکیدات رهبری فرزانه انقلاب اسلامی، سیاست‌های ابلاغی ریاست جمهور و همچنین تسهیلگری مجلس شورای اسلامی باید دستگاه‌های متولی از ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری کنند و جامعه هدف خود را با موارد یاد شده آگاه کنند.

وی در پایان یادآور شد: امروز جنگ روانی دشمن علیه ایران اسلامی موجب تغییرات مضر در سبک زندگی مردم شده ینابراین باید با تمام توان در عمل به جنگ با امپراطورهای رسانه‌ای دشمن برویم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha