• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402051811494
  • خبرنگار : 50378

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

رسانه‌های شناسنامه‌دار خراسان رضوی در بزنگاه‌ها رویکرد انقلابی داشته‌اند

رسانه‌های شناسنامه‌دار خراسان رضوی در بزنگاه‌ها رویکرد انقلابی داشته‌اند
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: رسانه‌های شناسنامه‌دار ما در استان در بزنگاه‌های مختلف پای انقلاب ایستاده‌اند و رویکرد انقلابی داشته‌اند.

محمد حسین‌زاده در آیین گرامیداشت شهدای مدافع حرم رسانه و روز خبرنگار اظهار کرد: برخی از ما مدیران اشکالی داریم که آن نشناختن رسانه‌ است. باید از ظرفیت رسانه استفاده کرد و ضعف جدی ما این است که برخی مدیران ما رسانه‌ها را نمی‌شناسند.

وی اضافه کرد: با کمک نخبگان رسانه‌ای دوره‌های رشد و تعالی برای مدیران می‌توان برگزار کرد تا بتوانند ارتقا پیدا کند. همچنین رسانه‌ها در انتخابات پیش رو می‌توانند نقش مهم و تاثیرگذاری داشته باشند.

حسین‌زاده ادامه داد: رسانه‌های شناسنامه‌دار ما در استان در بزنگاه‌های مختلف پای انقلاب ایستاده‌اند. اعتماد بین مدیران رسانه و مدیران استان دو طرفه است و باید این اعتماد تقویت نیز شود. بهترین مشاور برای تصمیم‌گیری‌هایی‌ که بار رسانه‌ای دارند خود خبرنگاران و مدیران رسانه هستند.

وی با بیان اینکه باید برای هویت مشهد غیرت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: بازنمایی‌ رسانه‌ای مشهد و استان در رسانه‌ها وضعیت خوبی ندارد، تعصب ما به شهر و استان‌مان باید بیشتر شود. همه باید نسبت به شهر تعصب داشته باشیم و رویکردهای خصمانه به دنبال تمرکز روی مشکلات شهر مشهد است.

حسین‌زاده تاکید کرد: کمیته اجرایی‌ برای پیگیری موارد اجرایی که استاندار خراسان رضوی ویژه خبرنگاران مطرح کرده‌اند، تشکیل خواهد شد.

تبیین جایگاه بین المللی مشهد و خراسان رضوی به اتحاد و هم افزایی رسانه‌ای نیاز دارد

سید ناصر نعمتی، مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: نیازمند یک اتحاد و هم افزایی برای تبیین جایگاه بین المللی مشهد و خراسان رضوی هستیم.

وی اضافه کرد: ارزش‌های خبری رسانه‌ها با ارزش‌های خبری‌ مدیران روابط عمومی فاصله دارد. این مسئله‌ای است که موجب ایجاد سوءتفاهم ها شده است.

نعمتی ادامه داد: در تلاش برای ایجاد یک نگاه هم‌افزا میان روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها هستیم. شاید این ارزش‌های خبری در ۲ طرف یکی نشود اما مفاهمه مشترک قابل دستیابی است.

مشاور استاندار و سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی گفت: این‌ دیدگاه‌ها و ارتباط برای مدیرانی که تجربه کار رسانه دارند بهتر شکل گرقته است، اما دوستانی که کنار خبرنگاران نبوده‌اند و باید بیشتر برای ایجاد مفاهمه تلاش کرد.

وی اضافه کرد: مشهد یک شهر بین‌المللی است اما هنوز به خوبی این مسئله را تبیین نشده است. رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها با تلاش در کنار یکدیگر می‌توانند مشهد را به جایگاه اصلی بین‌المللی خود رسانده و تبلیغ کنند.

نعمتی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم رسانه گفت: خبرنگاران و عکاسان مختلفی را در دوران کرونا از دست دادیم، در این مراسم باید همه‌شان را یاد کنیم و تلاش‌هایشان را قدر بدانیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، وی با اشاره به چهره‌ها و ظرفیت‌های رسانه‌ای استان خراسان رضوی گفت: ظرفیت بی‌بدیل رسانه‌ای این خطه می‌تواند موجب سرعت گرفتن پیشرفت این استان شود به شرطی که نگاه‌های هم افزا ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha