• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402051811274
  • خبرنگار : 71660

شویگو: غرب جنگ نیابتی علیه روسیه راه انداخته است

شویگو: غرب  جنگ نیابتی علیه روسیه راه انداخته است

وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گفت:"غرب جمعی" با حمایت بی سابقه از "رژیم دست نشانده کی‌یف" جنگی نیابتی علیه روسیه به راه انداخته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در جلسه هیئت مدیره وزارت دفاع این کشور اظهار کرد: کشورهای عضو ناتو تمام تلاش خود را می‌کنند تا جنگنده‌های اف-۱۶ را به اوکراین ارسال کنند.

او گفت: از تاریخ فوریه ۲۰۲۲، کی‌یف صدها تانک، بیش از ۴۰۰۰ خودرو زرهی، بیش از ۱۱۰۰ اسلحه و چندین سیستم‌ دفاع هوایی از غرب دریافت کرده‌ است.

شویگو در ادامه خاطر نشان کرد: تمام کمک‌های نظامی به اوکراین از سوی ناتو، اتحادیه اروپا و شرکایشان از ۱۶۰ میلیارد دلار فراتر رفته است. آمریکا با چنین اقدامی خطرات را افزایش می‌دهد. واشنگتن با ارسال بمب‌های خوشه‌ای که طبق کنوانسیون بین‌المللی ممنوع اعلام شده، مرتکب یک «جنایت جنگی» شده است.

سرگئی شویگو با اشاره به کمک‌های مداوم غرب به اوکراین گفت: در حال حاضر کشورهای عضو ناتو در تلاشند تا جنگنده‌های اف-۱۶ را به اوکراین ارسال کنند.

وزیر دفاع روسیه پیرامون تقویت نیروهای کشورش تصریح کرد: روسیه نیروهای مسلح خود را در مرزهای غربی تقویت خواهد کرد زیرا تهدیدات علیه امینت نظامی روسیه از جانب غرب و شمال غرب به‌طرز چشمگیری در حال افزایش است.

همچنین عضویت فنلاند در ناتو و احتمالا عضویت سوئد در آینده، یک «عامل بی‌ثبات‌کننده جدی» محسوب می‌شود.

شویگو در قسمت دیگری از اظهاراتش بیان کرد: نیروهای ناتو و تسلیحاتی که قادر به هدف‌گیری نقاط مهم در مناطق شمال غربی روسیه هستند، احتمالا در فنلاند مستقر شوند. بنابراین با توجه به این مسئله، روسیه نیروهایش را در مرزهای غربی تقویت خواهد کرد.

وی با اشاره به روابط لهستان و اوکراین گفت: برنامه‌هایی برای ایجاد یک اتحادیه منظم تحت عنوان لهستان-اوکراین وجود دارد که ادعا می‌شود این اقدام برای «تضمین امنیت» غرب اوکراین است اما درواقع اشغال این قسمت‌ها از اوکراین را به دنبال خواهد داشت. لهستان همچنین خرید تسلیحاتی قابل توجهی را از ایالات متحده، انگلیس و کره جنوبی آغاز کرده که خطراتی را برای روسیه به همراه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۲۰ ۲۲:۲۹

لعنت خدا بردول غربی دزد چپاولگر جنایتکار جنگ طلب خون خوار خون ریز حرام زاده انگلوساکسون این دارودسته ناتوی بیشرم وحیا وکثیف انشالله به درک واصل میشوند حرام زاده ها از غارت وثروت ملتهای دنیا سیر مونی ندارند واز چنگال این ددان بیشرف خون انسانهای بی گناه می چکد .زر نبارید از آسمان به سرش .یا خودش دزد بود ویا پدرش .قرنهاست که ممالک غربی از خون ملتهای ضعیف تغذیه میکنند نکبتهای احمق لجن