• چهارشنبه / ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402051811076
  • خبرنگار : 50444

/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

نقش پررنگ جهاد دانشگاهی در ترویج فرهنگ دانش‌بنیان

نقش پررنگ جهاد دانشگاهی در ترویج فرهنگ دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: جهاددانشگاهی با انجام فعالیت‌های شاخص علمی، فناورانه و فرهنگی، بیشترین سهم را در خودباوری مردم ایران و همچنین ترویج فرهنگ دانش‌بنیان در کشور دارد.

حسین حاجی بگلو در گفت و گو با ایسنا ضمن تبریک سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، مهمترین ویژگی این نهاد را برخورداری از نیروی جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر جهادی دانست.

وی جهاد دانشگاهی را نهادی مهم دانست زیرا هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت ها از حرکت نمی ایستد.

به گفته وی، جهاد دانشگاهی تجلی‌گاه علم، ایمان و عمل است و با جذب جوانان با انگیزه، تحصیل‌کرده و نخبه قطعاً می‌تواند بارقه امید را در دل جوانان زنده‌تر و پویاتر کند.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، گستردگی ابعاد علمی جهاددانشگاهی در قالب ایجاد مؤسسات مختلف علمی و پژوهشی می تواند خدمات بسیار زیادی را در زمینه‏‌های مختلف علمی و متناسب با شرایط اقتصادی کشور عرضه کند و بر همین اساس می توان جهاد دانشگاهی را دانشگاهی کارآفرین دانست.

وی افزود: حرکت‏‌های علمی جهاد دانشگاهی در قالب فعالیت‏‌های دانشجویی می تواند در توسعه بنیان علمی کشور موثر واقع شود و خوشبختانه طی سال‌های اخیر این نهاد به یکی از قابل اعتمادترین بخش‏‌های علمی کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به گستردگی خدمات این نهاد اظهار کرد: جهاددانشگاهی با افزایش تنوع موضوعات علمی و افزایش مشارکت دانشجویان در حوزه‌‏‌های مختلف، سبب مشارکت این قشر در سرنوشت جامعه شده و در شرایط فعلی تداوم این مسیر در جهت توسعه و پیشرفت کشور امری ضروری است.

حاجی بگلو گفت: آماده همکاری با جهاد دانشگاهی استان برای هرگونه تعاملات ۲ سویه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha