• دوشنبه / ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402051609753
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

۸۵ هزار سند روستایی در استان زنجان صادر شده است

۸۵ هزار سند روستایی در استان زنجان صادر شده است

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۱۰۰ درصد مطالعات طرح هادی در روستاهای استان زنجان انجام شده است.

رضا خواجه‌ای ظهر امروز (۱۶ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه این مطالعات در ۲۰ روستای زیر ۶۰ خانوار نیز انجام شده است، اظهار کرد: بازنگری این طرح در ۴۲۰ روستا همچنین بازنگری طرح‌های هادی در ۱۲۰ روستای استان زنجان طی سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در حدود ۹۰۵ روستا در استان داریم و برابر قانون بنیاد مسکن متعهد به تهیه طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستیم، افزود: برای ۸۵ هزار خانه سند روستایی صادر شده است.

خواجه‌ای  با اشاره به صدور ۸۵ هزار سند مالکیت برای واحدهای روستایی، بیان کرد: این تعداد سند حدود ۸۳ درصد از واحدهای روستایی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به تخصیص مصوب ۱۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی از اعتبار ۱۶۲ میلیارد تومانی استان زنجان، اذعان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا سال ۱۴۱۰ همه واحدهای روستایی مقاوم‌سازی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه  پروژه ۵۴ واحدی با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی و به شرط تکمیل آورده‌ توسط متقاضیان آماده افتتاح در هفته دولت است، اعلام کرد: ۲۰ پروژه جدید توسط این بنیاد در راه است.

خواجه‌ای با تشریح اقدامات انجام شده در حساب ۱۰۰ امام، تصریح کرد: در این راستا کمک‌های بلاعوض به خرید، اجاره، تعمیر و مرمت و همچنین کمک‌های معیشتی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در بحث صدور سند روستایی، استان زنجان رتبه اول را در کشور دارد و تلاش می‌شود این رتبه پابرجا باشد، اذعان کرد: در روستای حسن‌ ابدال فعلا بنیاد مسکن زمینی به کسی واگذار نکرده است؛ چرا که سند زمینی به اسم بنیاد مسکن زده نشده است و ساخت‌وسازهای انجام شده نیز تکلیفی برای بنیاد مسکن ندارد.

خواجه‌ای با تاکید به اینکه تاکنون ۵۸ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان مقاوم شده است، ابراز کرد: رتبه برتر مقاوم‌سازی مسکن روستایی را داریم. البته باید به این نکته اشاره کرد که ۱۵۳ روستا در استان بر روی گسل قرار دارد ولی تنها ۴۰ درصد این مسکن‌ها مقاوم‌سازی شده و لازم است در این راستا بحث مقاوم‌سازی را افزایش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha