• یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402051509310
  • خبرنگار : 50176

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان:

اساس و پایه امربه‌معروف و نهی از منکر قدرت و عقلانیت است

اساس و پایه امربه‌معروف و نهی از منکر قدرت و عقلانیت است

ایسنا/لرستان دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان گفت: اساس و پایه امربه‌معروف و نهی از منکر قدرت و عقلانیت است.

حجت‌الاسلام یونس مهدوی نیا امروز ۱۵ مرداد در مراسم معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان پل‌دختر به آیه الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ اشاره کرد و افزود: خداوند برای امتی که در سیستم امربه‌معروف و نهی از منکر قرار گرفته‌اند وعده یاری داده است.

وی اظهار کرد: ستاد همان‌طور که از اسمش پیداست به معنای همکاری دستگاه‌های حاکمیتی و نهادهای مردمی در راستای ترویج فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر لرستان با تأکید بر اینکه ما باید در شهرستان‌ها نیز ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر فعال داشته باشیم تا با همکاری هم معروفات را گسترش و منکرات را کاهش دهیم، اضافه کرد: یکی از وظایف دبیر ستاد شهرستان ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های حاکمیتی در جهت ابلاغ و اجرای برنامه‌های ستاد است.

حمید خادم فرماندار پلدختر نیز در این مراسم، اظهار کرد: احیای این فریضه واجب وظیفه‌ای سنگین بر دوش همگان است.

وی با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر از موضوعات مهم، حساس و ارزشمند در جامعه است، افزود: عمل به فریضه واجب امربه‌معروف و نهی از منکر باید بهتر و بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار پلدختر امربه‌معروف و نهی از منکر را آموزه‌های دینی خواند و گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر باید با ظرافت بیشتر انجام شود.

خادم با اشاره به نقش آمران به معروف و ناهیان از منکر در راستای احیای امربه معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: کسانی که توانایی و شرایط لازم را دارند باید در این عرصه خدمت کنند.

وی بیان کرد: همه دستگاه‌ها موظف هستند با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر همکاری کنند و برنامه‌ها در این عرصه با دقت و همکاری دستگاه‌ها انجام شود.

حجت‌الاسلام سید علی موسوی رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر پلدختر نیز اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر نیاز جامعه است.

وی تصریح کرد: امیدوارم که شاهد روند پیشرفت در ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر باشیم.

امام‌جمعه پلدختر بر ضرورت احیای فریضتین واجب امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید و خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم آنچه که وظیفه ماست در قبال دین مبین اسلام و ارزش‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی را عملی کنیم.

حجت‌الاسلام موسوی امربه‌معروف و نهی از منکر را دستور خداوند، ائمه (ع) و مطالبه رهبری عنوان کرد و گفت: همین امر مسئولیت ما را در این حوزه سنگین کرده است.

وی بیان کرد: با احیای فریضه واجب امربه‌معروف و نهی از منکر باید جلوی ناهنجاری‌ها گرفته و ارزش‌ها در جامعه نهادینه شود.

امام‌جمعه پلدختر بیان کرد: در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده و آموزش‌های لازم ارائه شود.

گفتنی است، در این مراسم سعید خدایی، به‌عنوان دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان پلدختر منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha