• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1402050804626
  • خبرنگار : 71667

عبور کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مرز ۲۲ میلیون نفر

عبور کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مرز ۲۲ میلیون نفر

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توانسته است ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی را با یک بار احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند؛ به گونه ای که آمارهای واصله تا پایان ماه تیر نشان می‌دهد تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیش از ۲۲ میلیون نفر است.

به گزارش ایسنا، از جمله اهداف دولت سیزدهم می توان به شکل گیری دولت هوشمند اشاره کرد که بدون مراجعه حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هرگونه مدرکی قابل دریافت باشد. بنابراین این دولت اقدامات بسیاری در این زمینه برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه ها تبدیل کرده است.  

در همین رابطه به تازگی مجید فولادیان- مدیر کل پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی- با اشاره به نقش پنجره ملی خدمات دولت هوشمند در فراهم کردن خدمات الکترونیکی مورد نیاز مردم اظهار کرد: بیش از ۱۸ ماه از آغاز به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌گذرد و این سامانه توانسته است، ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی را با یک بار احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند؛ به طوری که آمارهای واصله تا پایان ماه تیر نشان می‌دهد، تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیش از ۲۲ میلیون نفر است.

وی میزان فراخوانی سرویس‌ها را نشانه استقبال مردم در استفاده از خدمات پنجره ملی و رفع نیازهای آنها دانست و گفت: میزان کل فراخوانی سرویس‌های مستقیم، سامانه‌های ملی و استانی از ابتدای فعالیت تا پایان تیرماه، انجام بیش از یک میلیارد استعلام بوده است. به عبارت دیگر، میزان فراخوانی خدمات در این پنجره نشان می‌دهد، مردم بیش از یک میلیارد بار برای رفع نیازهای خود به سراغ خدمات و استعلامات این پنجره رفته‌اند.

طبق اعلام سزمان فناوری اطلاعات ایران، فولادیان وضعیت رتبه‌بندی دستگاه‌ها با بیشترین آمار فراخوانی را چنین تشریح کرد: در تیرماه سال جاری، بیشترین فراخوانی سرویس‌ها مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است. به طوری که میزان فراخوانی و استفاده کاربران از سرویس‌های این وزارت‌خانه در یک روز به بیش از ۱۸ میلیون مراجعه رسیده است. پس از آن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان تامین اجتماعی با بیشترین آمار رضایت مردمی و فراخوانی سرویس‌ بالا در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ماه گذشته از رکورد تعداد استفاده از این سامانه توسط کاربران خبر داد. طبق گفته وی براساس آمارهای موجود در این سامانه، تعداد کاربرانی که طی ۲۴ ساعت از پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) استفاده کرده‌ بودند به بیش از  ۱۶ میلیون نفر رسید که در نوع خود رکورد بی نظیری محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۹ ۱۰:۱۹

جالبه هیچ گزینه ای برای نشان دادن املاک در اختیار و نیز وضعیت کارت سوخت و میران بنزین درآن و ... نیست