• پنجشنبه / ۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402050503235
  • خبرنگار : 50274

اجرای پویش «نذر خون» در کردستان

اجرای پویش «نذر خون» در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل انتقال خون استان کردستان از راه‌اندازی پویش «نذر خون» در راستای نجات بیماران نیازمند در ماه محرم و صفر در سطح استان خبر داد و گفت: این طرح در سطح دو پایگاه ثابت و پایگاه‌های سیار انتقال خون استان اجرا می‌شود.

محمدسعید کریمیان، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پویش «نذر خون» از اول مامحرم تا آخر صفر در سطح استان کردستان اجرا خواهد شد.

وی افزود: پویش «نذر خون» در راستای فرهنگ‌سازی کار خیر از جمله اهدای خون به بیماران نیازمند در سطح کشور راه‌اندازی شد اما در ایام کرونا به دلیل نبود پایگاه‌های ثابت انتقال خون متوقف شد و بعد از گذشت دو سال امسال به صورت جدی این پویش در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان بیان کرد: عزاداران حسینی در ایام ماه محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا از پویش نذرخون استقبال خوبی دارند که در این راستا پایگاه‌های سیار انتقال خون به شهرستان‌های استان اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: پایگاه‌های سیار انتقال خون استان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، سوم و چهارم مرداد در شهرستان بیجار کار خونگیری از عزاداران حسینی را انجام دادند و در روزهای تاسوعا و عاشورا در سریش‌آباد مستقر خواهند بود.

کریمیان از فعال بودن پایگاه‌های ثابت انتقال خون استان کردستان در سطح دو شهرستان سنندج و سقز در روزهای تعطیلی تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: این پایگاه‌ها در سقز از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و در سنندج در ۲ شیفت از ۸ صبح تا ۱۷ عصر آماده ارائه خدمات به داوطلبان هستند.

وی افزود: ما در تلاشیم در این دو ماه محرم و صفر بتوانیم زمینه حضور هر چه بیشتر جوانان و بانوان کردستانی را در مراکز ثابت و سیار اهدای خون فراهم کنیم تا فرهنگ‌سازی لازم بین بانوان و جوانان به عنوان اهداکنندگان مستمر در آینده فراهم شود.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان بیان کرد: طی سه روز گذشته ۵۰۰ نفر به پایگاه‌های سیار استان برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند که ۳۰۰ نفر از اهداکنندگان در پایگاه سیار مستقر در بیجار و ۱۵۰ نفر در سریش‌آباد بوده‌اند.

وی تأکید کرد: با توجه به نیاز شدید بیماران تصادفی و تالاسمی استان به خون از اهداکنندگان درخواست داریم که اهدای خون خود را به زمان خاصی موکول نکنند و در تمام طول سال برای اهدای خون مراجعه کنند چراکه خون‌های اهدایی را نمی‌توان در مدت زمانی طولانی ذخیره و نگهداری کرد لذا نیاز به خون همواره در تمام فصول سال احساس می‌شود.

کریمیان از بازدید معاون سیاسی استاندار کردستان طی امروز از مرکز ثابت انتقال خون استان کردستان خبر داد و یادآور شد: در راستای خدمات رسانی مطلوب به اهداکنندگان بنده خود امروز از پایگاه سیار انتقال خون مستقر در سریش‌آباد بازدید خواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha