• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1402050402517
  • خبرنگار : 71402

«آن‌ها بی‌وقفه شلیک می‌کنند»؛ گزارش نیویورک‌تایمز از عملیات تهاجمی روسیه

«آن‌ها بی‌وقفه شلیک می‌کنند»؛ گزارش نیویورک‌تایمز از عملیات تهاجمی روسیه

در امتداد خط مقدم ۹۶۶ کیلومتری جنگ اوکراین، روسیه بیشتر در حال بازی دفاعی است و در شمال شرق، بار دیگر عملیات تهاجمی شدید و بی‌امانی را به جریان انداخته است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، سه هلیکوپتر تهاجمی روسی بر فراز شهر کرمینا فرود آمدند و مواضع خط مقدم اوکراین را درست خارج از این شهر هدف گرفتند. پهپادهای روسی بالای سرشان دور می‌زدند، در حالی که نیروهای زمینی مسکو با مسلسل‌های سنگین شلیک می‌کردند تا اوکراینی‌ها را از چاله‌های کوچک پنهان شده در جنگل کاج بیرون بکشند.

صبح روز شنبه هنگامی که انفجار گلوله‌های توپخانه زمین‌ را به لرزه انداخته بود، «ولاد» اپراتور ۲۷ ساله پهپاد اوکراینی، یک نفربر زرهی روسی را مشاهده کرد که نیروهای بیشتری را به منطقه درگیری می‌آورد. او گفت که این پیش‌زمینه احتمالی برای حمله‌ای دیگر است.

سرهنگ ماتویچوک اوله، فرمانده ۴۹ ساله تیپ ۱۰۰ دفاع سرزمینی اوکراین گفت: «آنها دائما به ما حمله می‌کنند. آنها به دنبال یک نقطه ضعف هستند و سپس حمله می‌کنند.»

در امتداد خط مقدم گسترده ۹۶۶ کیلومتری که از شرق تا جنوب اوکراین است، نیروهای روسیه عمدتا در حالت تدافعی هستند و امیدوارند که برتری هوایی آنها و میلیون‌ها مینی که کار گذاشته‌اند از مواضع مستحکم محافظت کند. آنها تاکنون توانسته‌اند جلوی پیشروی بزرگ اوکراینی‌ها را بگیرند.

همچنین در شمال شرقی اوکراین، در امتداد یک جبهه تقریبا ۹۷ کیلومتری که در اطراف شهرهای کوپیانسک، سواتوف و کرمینا قرار دارد، روس‌ها عقب نمی‌نشینند؛ با توپخانه سنگین، پهپادها و امواج حملات زمینی، آنها بار دیگر در حال انجام عملیات تهاجمی مداوم هستند.

فرمانده اوکراینی گفت: «بعضی روزها آنها بدون توقف تیراندازی می‌کنند.»

شدت نبرد در این گوشه از اوکراین نزدیک به یک سال است که کاهش یافته و نبردهای نوسانی، تنها به تغییرات جزئی در مواضع خط مقدم منجر شده است. با این حال، خطوط عمدتا ثابت بر روی نقشه، خشونتی را که در جنگل‌های کاج رخ می‌دهد و همچنین تلفات ناشی از پرتاب بی‌وقفه مهمات را پنهان می‌کنند.

اولگ، پزشک ۵۰ ساله‌ای که به عنوان پزشک خط مقدم با تیپ ۱۰۰ کار می‌کند، گفت هفته‌ها بود که تقریبا هیچ سرباز مجروحی را ندید، اما اکنون در حال رفتن به سمت مواضع اوکراینی است که هر روز مجروح دارند و این گواهی بر حمله سنگین‌تر روسیه است.

در روزهای اخیر، روس‌ها اعلام کرده‌اند که پیشرفت‌های کوچکی در بالا و پایین این خطوط، از کوپیانسک تا کرمینا در ۶۰ مایلی جنوب داشته‌اند. کی‌یف در حال اعزام واحدهای با تجربه برای تقویت مناطق درگیر این منطقه است. سربازان اوکراینی در نزدیکی محل درگیری مدعی هستند که دستاوردهای روسیه اندک بوده و آنها ضدحمله داشته و برخی از مناطق از دست رفته را پس گرفته‌اند.

تحلیلگران مؤسسه مطالعات جنگ که یک اندیشکده مستقر در واشنگتن است، مدعی هستند که در هفته‌های اخیر تنها دستاوردهای جزئی برای نیروهای روسیه در این منطقه را ثبت کرده‌اند. با این حال، آژانس اطلاعات نظامی انگلیس گفت که «فعالیت مجدد» در شمال شرق، اهمیت این منطقه را برای کرملین برجسته می‌کند، آن هم با توجه به اینکه روسیه هم‌زمان با «فشار قابل توجهی» در جنوب مواجه است.

روس‌ها می‌خواهند به رودخانه اوسکیل برگردند که از شهر کوپیانسک در ۵۰ مایلی شمال غربی کرمینا می‌گذرد تا یک منطقه حائل در اطراف منطقه لوهانسک ایجاد کنند. به طور مشابه، در حدود ۶۰ مایلی جنوب، آنها نبردهای مکرری را در جهت لیمان به راه انداخته‌اند، - که اوکراین در ماه اکتبر آن را دوباره پس گرفت - و در تلاش برای به دست آوردن یک پایگاه استراتژیک برای پیشروی بیشتر به سمت دونباس هستند.

رهبران اوکراین اذعان دارند که در جنوب کندتر از آنچه می‌خواهند حرکت می‌کنند و هزینه پس گرفتن هر متر زمین، با خون اوکراینی‌ها پرداخت می‌شود. نیروهای اوکراینی هم در حومه شهر ویران‌شده باخموت در کمتر از ۵۰ مایلی جنوب کرمینا در حال حرکت هستند.

روس‌ها با حملات خودشان در شمال شرق، ممکن است در تلاش باشند تا نیروهای اوکراینی را از آن منطقه دور کنند، زیرا آنها در تلاش برای نگه داشتن شهری هستند که بیش از ۱۰ ماه را صرف گرفتن آن کردند و سرانجام در بهار امسال آن را تصرف کردند.

فرمانده تیپ ۱۰۰ دفاع سرزمینی اوکراین می‌گوید که کرملین هرگز از تلاش برای تصرف کل منطقه شرقی دونباس دست برنداشته است. شکستن خطوط دفاعی اوکراین در شمال و حرکت به سمت شهر لیمان، چیزی را برای کرملین فراهم می‌کند که می‌تواند به عنوان یک پیروزی به تصویر بکشد.

در مقابل فرماندهان اوکراینی گفتند، اگر اوکراینی‌ها بتوانند مواضع خود را حفظ کنند و در نهایت در جهت کرمینا پیشروی کنند، می‌توانند خط لجستیکی مهم روسیه را قطع کنند و سعی کنند باخموت را بگیرند.

به گفته سربازان یگان‌هایی که اخیرا به آنجا اعزام شده‌اند، با تشدید جنگ در امتداد جبهه از کرمینا تا کوپیانسک، فرماندهی نظامی اوکراین یگان‌هایی را از بخش‌های بسیار معتبر خود برای بازپس‌گیری زمین‌های از دست رفته و تقویت خطوط دفاعی اعزام کرده است. اوکراینی‌ها مایل هستند پیشروی انجام دهند، اما در حال حاضر، عملیات‌های تهاجمی را باید عقب انداخت. در این گوشه از اوکراین آنها بار دیگر مجبور به دفاع از سرزمین خود هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۵:۰۲

هرچه این جنگ طول بکشدبنفع ماست!!غربیهاباتمرکزبراین جنگ وبرروی چینیها ازتحریم ماخواهندکاست!حماقت اکرائین حذف منطقه حائل وبیطرف بین ناتووروسهابود؛فراموش نکنیم ملی گرایان اکرائینی ازبعدجنگ جهانی اول تاپایان کمونیسم دنبال استقلال بودندوبدست آوردند؛میتوانستندباایفای نقش حائل امتیازازدوسوبگیرندکه اشتباه کردندوبه یکسوکشیدندواین هم نتیجه اش!!

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۰:۴۶

واقعآ ساقی ات کیه؟

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۱:۰۴

چرا به نفع ما ؟ روسیه همیشه به ایران خیانت کرده . اینقدر از روسیه تعریف نکنید ‌. واقعا تعجب آوره مردمی که ۸ سال جنگ تحمیلی را تجربه کرده اند اینطور اظهار نظر کنند . بیاد داشته باشید که در جنگ عراق بیشترین حمایت ها از عراق توسط روس ها بود . به این زودی فراموش کردید ؟ لعنت‌ برمتجاوز .

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۲:۰۹

یک بار دیگه اراجیفتو بخون

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۲:۳۲

حتی یک روز هم زندگی درزیر بیرق روسیه ظالم مغتنم است

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۶:۳۶

نظامیان روسیه باید به مرزهای قبلی باز گردد تا اقتصاد چین .هند . بتواند به اروپا برود و دیگر نیازی نباشد که از طریق خارو میانه مخصوصا کشورهای عربی راه خود را برای عبور به اروپا باز کند . اگر صلح برقرار نباشد باز کانال سوئز بهترین مسیر برای عبور خواهد بود و کریدوذ شمال و جنوب ایران ارزش خود را نخواهد داشت

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۱۶:۵۶

روسهای متجاوز با جدا کردن قسمت کوچکی از خاک اوکراین اعلام پیروزی خواهند کرد و بیشتر از این نمیتوانند ادامه بدهند و غرب نخواهد گذاشت مانند کاری که با ایران کردند

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۰:۰۴

روسیه باید این نازی های اکراینی باندرایی رو فرشی جاروشون می کرد آشغالهای فاشیست نوکر دول غربی بیشرم وحیای استعماری رو لعنت برامریکای خون ریز ودارودسته کثیف اروپایی فاشیست لعنت خدا برامریکای جنایتکار که درهمه جای دنیا یک گندی زده حرام زاده انگلوساکسون بی هویت قاتل دزد وچپاولگر ثروت ملتها انشالله به جهنم می روید توسط روسها مثل هیتلر کثیف فاشیست

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۰:۳۴

انسان باید انتقاد پذیر باشه وروراست همه کامنت هارو درمعرض دید خوانندگان بگذاره تا خود خوانندگان قضاوت کنند من هرچه کامنت می گذارم هیچ درج نمی شه پس این چیه مطبوعات آزاد اگرهم لفظ تندی به کار می بریم در مورد فاشیستهای اکراینی ودول غربی زاده مگر دروغ می گوئیم تاریخ جنایات وغارت وچپاولهای وخونریزی وجنگهای این دول بیشرم وحیا وکثیف رو برملا کرده ومی کنه بنده هم در مورد جنایات دول غربی هرچه گفتم ومی گوییم عین واقعیت هست چرا نشر نمی دهید مگر تریبون آزاد نیستید دیدگاه همه رو بلید بگذارید واگر حرفی هست درمورد این دولغربی جانی درست هست

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۴ ۲۱:۰۱

لطفاً بیشتر از کشورها وخبرهای علمی بگید.چون ما به خوبی میدونیم روسیه حتی از برلین نگذشت.. ارمنستان و آذربایجان..وبای سال ۱۳۱۲بخاطر ورود روسیه و انگلیس بود.. انشاالله در ماه از امام وسالار شهدا می‌خوام همه پاچه خوار های روسیه که قبلاً محمدرضا پهلوی رابخاطر ارتش قوی خائن خواندن ...ابروشون برای چندتا سوخو در جهان بره...

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۵ ۰۱:۰۴

تمام خبرهایتان بنفع روسیه و پوتین می‌باشد اخبار یکطرفه خودتان واقعا از نوشتن خبرهای یکطرفه حالتان بد نمیشه طوری که شما از جبهه های جنگ می نویسید الان ارتش روسیه باید از سواحل نورماندی سر میآورد.

avatar
۱۴۰۲-۰۵-۰۶ ۰۷:۰۲

روسیه خرج جنگو از زمین گرفتن درمیاره اوکراین صلح نکنه روسیه در اودسا و خارکیف هم رفراندوم الحاق به روسیه برگذار میکنه که قطعا رای میاره