• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402050302004
  • خبرنگار : 50130

دادستان مرکز کردستان:

۹۰درصد بی حجابی ها راهکار فرهنگی و تبیینی دارد/لزوم برخورد قضایی با شبکه های سازمان یافته

۹۰درصد بی حجابی ها راهکار فرهنگی و تبیینی دارد/لزوم برخورد قضایی با شبکه های سازمان یافته

ایسنا/کردستان دادستان عمومی استان کردستان گفت: ۹۰ درصد از افراد بی حجاب بدون قصد و نیت بوده و روش مواجه با آنان عمدتا فرهنگی و تبیینی است، اما در برخورد با شبکه های سازمان یافته مروج بی بندوباری نباید مماشات کرد.

محمد جباری، امروز سه شنبه (۳ مردادماه) در همایش استانی یاوران معروف که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد اظهار کرد: حفظ حجاب از مهم‌ترین شعائر دینی در عصر حاضر است، مسئله عفاف و حجاب جزو دستورات دین اسلام بوده و دشمن با تاکتیک‌های مختلف به دنبال تضعیف و زیرپاگذاشتن این اصول‌ و ترویج بی‌بندوباری است.

وی، با بیان اینکه بی ارزش کردن جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر از استراتژی های تاریخی فتنه‌گران و فتنه‌جویان بوده است اظهار کرد: حوزه عفاف و حجاب بیش از حوزه‌های دیگر در معرض تیغ تیز فتنه‌ها و شیطنت‌های شیاطین عالم است.

دادستان مرکزی کردستان ادامه داد: در حوزه صیانت از حجاب باید آحاد جامعه به ویژه سازمان‌های مردم نهاد و NGOها پای کار بیایند دستگاه قضائی به صورت ویژه از آنان حمایت خواهد کرد.

به گفته وی، بی‌حجابان به سه گروه تقسیم می شوند گروه نخست؛ افرادی که در جامعه‌ با بی‌حجابی ظاهر می‌شوند، متخلف بوده و طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی مشمول مجازاتی خواهند شد.

وی، با تاکید براینکه ۹۰ درصد این افراد هیچ قصد و تحلیلی از جامعه نداشته و سوءنیت عام و خاص ندارند، بلکه مراقبی ندارند، گفت: دسته دوم را افرادی تشکیل می‌دهند که نه تنها بدون حجاب ظاهر می‌شوند بلکه تظاهر به بی‌حجابی می‌کنند که این افراد نیز از لحاظ قضایی طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، مشمول مجازات سختگیرانه‌تر نسبت به گروه اول قرار می‌گیرند.

جباری تصریح کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ جامعه هدف، گروه اول و دوم هستند که روش مواجه با آنان بیشتر کارهای اثرگذار فرهنگی و تبیینی به جای تمرکز بر اقدامات قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با بیان اینکه گروه سوم از بی‌حجابان مروجان ترویج فرهنگ بی‌بندوباری در جامعه هستند، افزود: این افراد و گروه‌ها در دو عرصه فضای مجازی و حقیقی فعالیت دارند، این دسته مخاطب اصلی دستگاه قضائی بوده و از این تریبون رسماً اعلام می‌کنیم مماشاتی نخواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha