• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1402043120248
  • خبرنگار : 71572

بدرقه کاروان علمداران به یونیورسیاد

بدرقه کاروان علمداران به یونیورسیاد

مراسم بدرقه ملی‌پوشان دانشجوی ایران به بازیهای جهانی دانشجویان در چنگدو برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم بدرقه کاروان ورزشکاران ایران برای حضور در مسابقات یونیورسیاد در چنگدوی چین با نام علمداران امروز (شنبه) در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

بشیریان، رییس فدراسیون دانشگاهی با ارائه توضیحاتی راجع به رویکرد این فدراسیون عنوان کرد که ۸۸ نفر از ۱۱ رشته ورزشی عازم چنگدو می‌شوند که برای نخستین بار است که ایران در این تعداد رشته در یونیورسیاد حضور پیدا خواهد کرد.

در این مراسم زلفی‌گل، وزیر علوم، سفیر کشور چین در ایران و نمایندگان وزارت علوم و روسای فدراسیون‌های ورزشی حضور داشتند.

کاروان ایران در سه نوبت عازم چنگدو می‌شود که نخستین گروه یک‌شنبه اعزام خواهد شد.

وزیر علوم : ورزشکاران باید قهرمانی را با منش پهلوانی به دست بیاورند 

وزیر علوم در آئین بدرقه کاروان دانشجویان ایران به یونیورسیاد چین گفت: ورزشکاران باید قهرمانی را با منش پهلوانی به دست آورند و ان شاء الله شما قهرمانانی باشید که پهلوانانه رقابت می کنید.

دکتر زلفی گل در این مراسم ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای دانشجویان اعزامی به یونیورسیادگفت: به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان تسلیت عرض میکنم و از خداوند می‌خواهم که رهرو شهیدان به ویژه سالار شهیدان امام حسین علیه السلام باشیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم سالم و سلامت به این رویداد اعزام شوید و بازگردید، اظهار کرد:  میان قهرمان و پهلوان تفاوت است به طوری که قهرمان هر کاری را انجام می دهد تا موفق شود اما پهلوان برای دست یابی به آن مدال دست به هرکاری نمی‌زند و رعایت اخلاق و ادب و وجدان را اولویت خود می‌داند.

دکتر زلفی گل اظهار کرد: ورزشکاران باید قهرمانی را با منش پهلوانی به دست آورند و ان شاء الله شما قهرمانانی باشید که پهلوانانه رقابت می کنید. دانشجویانی که در این مسابقات شرکت می کنند و توفیق حاصل می‌شود جزو دانشجویان سرامد خواهند شد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری اظهار کرد: هر رشته ای زیبایی های خودش را دارد. متاسفانه توزیع متوازن استعدادها در رشته ها  وجود ندارد و نتوانسته‌ایم این مفهوم را برسانم که هر شخصی در هر رشته‌ای درس بخواند می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه  علوم ورزشی نیز از این گونه رشته ها است، تصریح کرد: علوم ورزشی یک رشته عقلی است به طوری که برنامه ریزی می شود تا پیشگیری رخ دهد و مشکلی برای ما ایجاد نشود اما رشته های علمی به این موضوع می پردازد که زمانی که مشکل به وجود آمد چگونه آن را رفع کنیم. بنابراین جامعه عاقل جامعه ای است که برای ورزش و علوم ورزشی هزینه می‌کند تا مجبور نباشد به حل بحران بپردازد.

دکتر داداش پور:   تمام تلاش ما این است که پویایی ورزش به حوزه دانشگاهی راه یابد

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: رویدادهای ورزشی، فرصتی است برای دانشجویان تا بتوانند به وسیله ورزش‌های سالم و مفرح، به سمت فضایی نشاط آور و پرتحرک حرکت کنند به همین منظور تمام تلاش ما این است که پویایی ورزش به حوزه دانشگاهی راه یابد.

دکتر داداش پور در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و آرزوی توفیق الهی برای دانشجویان گفت: امیدوارم عزاداری های شما مقبول درگاه خداوند و بدرقه راه شما عزیزان در این مسابقات باشد به طوری که با تلاش شما در این دوره از مسابقات، موفقیت های بالاتری از مسابقات ایتالیا کسب کنید.

دکتر داداش‌پور ادامه داد: از تمام تلاش‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برای فراهم سازی شرایط اعزام این دانشجویان و همچنین ایجاد شرایط به منظور کسب موفقیت بی‌نهایت سپاسگزارم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: یونیورسیاد بعد از المپیک بزرگترین رویداد ورزشی است بنابراین مدال آوردن در این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار است و نام این مدال آوران در خاطره ها باقی  می‌ماند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: دوران کرونا فضاهای دانشگاهی را با رخوت مواجه کرده بود. به‌منظور بازگرداندن پویایی به فضای دانشگاه‌ها از سال گذشته اقدامات بسیاری در حوزه‌ی ورزش دانشگاهی انجام دادیم که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به برگزاری ۵ المپیاد «قهرمانی، همگانی، بین‌الملل، شاهد و ایثارگر و ورزش ساحلی» اشاره کنیم. 

وی با بیان اینکه رویدادهای ورزشی، فرصتی است برای دانشجویان تا بتوانند به وسیله ورزش‌های سالم و مفرح، به سمت فضایی نشاط آور و پرتحرک حرکت کنند؛ اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که پویایی ورزش به حوزه دانشگاهی ورود یابد.

وی با اشاره به اینکه برای تابستان سال جاری نیز رویداد های ورزشی گوناگونی را تدارک دیده‌ایم، اظهار کرد: المپیاد ورزش های همگانی در تابستان سال جاری به میزبانی دانشگاه اراک و صنعتی اراک برگزار شد. 

وی با بیان اینکه المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر نیز  در تابستان سال جاری به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان برگزار خواهد شد؛ تصریح کرد: علاوه بر این دو المپیاد، یونیورسیاد دانشجویان جهان در کشور چین، فستیوال ورزش دانشگاهی در روسیه و لیگ سراسری از جمله مسابقات ورزشی است که دانشجویان در آن حضور خواهند داشت.

دکتر داداش‌پور با اشاره به اینکه سهم دانشگاه‌ها در ورزش باید افزایش یابد؛ ادامه داد: با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، لیگ‌های سراسری را در سه رشته‌ی ورزشی راه‌اندازی کرده‌ایم و برای سال جاری با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اداره‌کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و پژوهشگاه تربیت بدنی تعداد آن‌ها را به ۷ رشته افزایش خواهیم داد.

دکتر داداش‌پور اظهار کرد: بازی‌های همبستگی ورزش دانشگاهی کشورهای اسلامی نیز یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه‌ ورزش فراملی است که مقدمات آن فراهم شده است و قصد داریم تا سال آینده آن را برگزار کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش ما و همکاران بنده این است که ورزش را تا جایی که می‌توانستیم هدفمند سازیم تا ورزشکارانی موفق تربیت شوند.

بشیریان: کاروان دانشجویان ایران با نام علمداران به یونیورسیاد می‌رود

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: کاروان ورزشی دانشجویان ایران با نام علمداران در یونیورسیاد حضور خواهند داشت زیرا دانشجویان علمداران علم و دانش و تقوا و سرمایه‌های کشور هستند.

هادی بشیریان همچنین در خصوص روند تشکیل تیم‌های ملی دانشجویی گفت: ورزشکاران از سطح استان‌ها شناسایی شده‌اند، ورزشکارانی که شرایط فنی لازم را داشتند از طریق بخش‌های آموزش عالی مرتبط، با ارسال فراخوان به تیم ملی دعوت شدند. این ورزشکاران شامل تمام دانشجویان بخش‌های مختلف آموزش عالی اعم از دولتی و غیر دولتی، نظامی و دانشجویان جدید الورود بودند به طوری که هیچ دانشجویی از گردونه مسابقات برای گزینش در تیم ملی جا نماند. 

وی ادامه داد:  در رشته‌های تیراندازی، دوومیدانی، تیروکمان، قایقرانی دانشجویانی که پیش از این رکورد داشتند، انتخاب شدند. در سایر رشته‌ها نیز به ویژه رشته‌های رقابتی مانند جودو ، تکواندو و ووشو مسابقات انتخابی بدون حضور ملی پوشان برگزار شد تا دانشجویان برای شرکت در مسابقات انتخابی نگران رودررو شدن با ملی پوشان و حذف شدن در ابتدای مسابقات را نداشته باشند.

بشیریان تصریح کرد: در مرحله نهایی مسابقات، ملی پوشان نیز حضور داشتند و به رقابت با دانشجویان دیگر پرداختند در نهایت برندگان نهایی که اعم از ملی پوشان و دانشجویان دیگر بودند برای تیم ملی انتخاب شدند زیرا ما قصد داریم با بالاترین سطح مسابقات در این یونیورسیاد حضور یابیم و مدال نیز برای کشورعزیزمان به ارمغان آوریم.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با بیان اینکه  فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی رویکرد جدیدی را اتخاذ کرده است؛ اظهار کرد: برون سپاری مسابقات آسیایی، منطقه‌ای و جهانی دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف آموزش‌ عالی کشور و مسابقات استانی رویکرد جدید فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است که بازخورد بسیار خوبی نیز از آن گرفته‌ایم. 

بشیریان با اشاره به اینکه ۳۵۲ مرکز آموزش عالی در مسابقات انتخابی حضور داشته‌اند؛ اظهار کرد: از تمام استان‌ها در این مسابقات نماینده حضور دارد. استان تهران با بیشترین و کردستان با کمترین ورزشکار در تیم ملی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه یونیورسیاد دانشجویی در ۱۸ رشته برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: ۱۵ رشته  اجباری و ۳ رشته « ووشو، تیراندازی و قایقرانی» توسط کشور میزبان تعیین شده است. کاروان ورزشی دانشجویان کشور ایران در ۱۱ رشته ورزشی در سی و یکمین یونیورسیاد حضور خواهند داشت که در تاریخ ورزش دانشگاهی این تعداد رشته برای اولین بار بوده است.

بشیریان تصریح کرد: مجموعا ۸۸ ورزشکار دختر و پسر در این یونیورسیاد حضور خواهند داشت که ۳۴ درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل داده‌اند. برای هدایت تیم‌های ورزشی از کادر فنی با تجربه بهره مند هستیم و از تمام کسانی که در این مسیر ما را یاری میرسانند نهایت قدردانی را داریم.

رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تصریح کرد: برای اولین بار با حمایت فدراسیون پزشکی کلیه ورزشکاران معاینانت پزشکی شدند و چنانچه نیاز به درمان داشتند کمک فدراسیون پزشکی درمان شدند. همچنین از کلیه ورزشکاران تست دوپینگ گرفته شد که در هیچ یک از آن ها موردی یافت نشد.

بشیریان افزود: این یونیورسیاد پانزدهمین دوره یونیورسیاد جهانی دانشجویان است. بهترین نتیجه‌گیری از حضور دانشجویان ایرانی در یونیورسیاد متعلق به سال ۲۰۱۹ در ایتالیا است که دانشجویان کشورمان با کسب ۱۷ مدال در میان ۱۴۵ کشور توانستند جایگاه نهم را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به اینکه کاروان ورزشی یونیورسیاد در ۳ نوبت به چین اعزام خواهند شد؛ تصریح کرد:  گروه اول روز یکشنبه یکم مرداد ماه ۱۴۰۲، گروه دوم روز سه شنبه سوم مراد ماه ۱۴۰۲ و گروه سوم روز جمعه ششم مرداد ماه ۱۴۰۲ به چین اعزام خواهند شد.

بشیریان در خصوص نامگذاری تیم ملی دانشجویان در یونیورسیاد اظهار کرد: ماه محرم است و یاد دلاوری‌های علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس«ع» سبب شد تا این کاروان ورزشی با نام علمداران در یونیورسیاد حضور یابد زیرا دانشجویان علمداران علم و دانش و تقوا و سرمایه های کشور هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha