• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402043119963
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد

آزادسازی ۱۲ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در نیشابور

آزادسازی ۱۲ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بیش از ۱۲ هزار مربع از اراضی کشاورزی این شهرستان آزادسازی شد.

علی مبارکی  شنبه ۳۱ تیرماه در جمع خبرنگاران از برخورد قاطع با متخلفین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و آزادسازی بیش از ۱۲ هزار مترمربع اراضی کشاورزی و باغی در محدوده روستاهای بخش مرکزی با دستور دادستان و حضور یگان حفاظت امور اراضی و راه و شهرسازی در معیت نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: تخریب هشت مورد دیوارکشی، یک مورد بنا، یک مورد گودبرداری و یک مورد محوطه‌سازی غیرمجاز در محدوده روستاهای باغشن گچ، شادمیانه، انجیدن، نوبهار و جاده باغرود در راستای ماده ۳ و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از اراضی کشاورزی اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور این اقدام را در راستای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها واقع در اراضی کشاورزی اعلام کرد و گفت: جهاد کشاورزی، با جدیت هرچه تمام، از اراضی کشاورزی حفاظت نموده و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

مبارکی در این خصوص اظهار کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور و اداره امور اراضی، صیانت از زمین‌های کشاورزی را به عنوان رسالتی دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود می‌داند و با مشارکت تمامی شهروندان تلاش می‌کنند تا در راستای حفظ منابع پایه و تأمین امنیت زیستی و غذایی کشور از زمین‌های زراعی و باغ‌های سراسر شهرستان محافظت کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز از مدیریت جهاد کشاورزی و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور تصریح کرد: تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.

وی اضافه کرد: از همه صاحبان ساخت و سازهای غیرمجاز تقاضا داریم با جهاد کشاورزی همکاری لازم را به عمل آورده و زمین‌های تغییر کاربری داده شده غیرمجاز را تا حد ممکن به وضعیت اولیه زراعی و باغی بازگردانند زیرا همه اراضی که غیرقانونی تغییر کاربری شده شناسایی و برابر قانون به زودی اجرای حکم خواهند شد.

مبارکی ادامه داد: از شهروندان نیز تقاضا می‌شود در شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق سامانه ۱۳۱ ما را بیش از پیش در استیفای حقوق عمومی خود یاری نمایند.

وی اظهار کرد: در راستای اهداف عدالت محور و پاسداری از امنیت غذایی و حفاظت از اراضی کشاورزی شهرستان نیشابور که به واسطه شرایط آب و هوایی مناسب و مستعد گردشگری همواره مورد توجه سودجویان و ساخت و سازهای غیر مجاز بوده است، قلع و قمع بناهای غیر مجاز و اعاده به وضعیت اولیه با جدیت دنبال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha