• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402043119553
  • خبرنگار : 71368

مدیرکل حمل و نقل شهرداری تهران خبر داد

جمع آوری سرعت گیرها و المان‌های ترافیکی مازاد پایتخت

جمع آوری سرعت گیرها و المان‌های ترافیکی مازاد پایتخت

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران از جمع آوری سرعت گیرهای مازاد شهر تهران خبر داد.

مهدی گلشنی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد وضعیت سرعت گیرها در تهران و انتقاد عضو شورای شهر مبنی بر ازدیاد این سرعت گیرها، گفت: استفاده از سرعت گیر در راستای ایمن سازی حرکت عابر پیاده است و یکی از روش‌هایی است که سالیان سال مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بعضاً در استفاده از سرعت گیر زیاده روی شده است، اظهار کرد: به همین علت در مکان هایی که شاید می شد با استفاده از روش‌های دیگر همچون سرعت گاه های مجازی(اختلاف سطح با آسفالت ندارد و تنها نقوش در کف خیابان) و یا خط کشی عابر پیاده و... ایمن سازی انجام  شود، با سرعت گاه، محل را ایمن کردند.

در حال شناسایی المان ها و سرعت گاه های  مازاد در سطح شهر هستیم

گلشنی با بیان اینکه بررسی ها نشان داده است که بسیاری از المان های موجود در شهر، به صورت مازاد نصب شده است، گفت: در حال حاضر در حال شناسایی المان های مازاد در سطح شهر هستیم که شامل نرده ها، گاردریل ها، چراغ های راهنمایی و... است. همچنین سرعت گاه های مازاد نیز در حال شناسایی هستند تا در مواردی که واقعا ضروری نبوده است و می‌شد با روش های دیگر این ایمنی را در سطح شهر ایجاد کرد، جمع آوری شوند.

مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران در مورد زمانبدی اجرای این کار، گفت: این مهم را تحت عنوان پروژه "حذف المان های مازاد ترافیکی" برای سال ۱۴۰۲ تعریف کردیم  و تا پایان سال این مهم اجرا می شود و علاوه بر سرعت گیرها مابقی المان های مازاد نیز جمع آوری خواهد شد که در حال حاضر شناسایی انجام شده و در حال جمع آوری برخی المان های مازاد هستیم که تا پایان سال انجام می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۳۱ ۰۷:۴۳

حالا که به این موضوع می پردازید، یک موضوعی هست که همیشه روی مخ ماهاست، چرا هرجایی که خروجی خیابان فرعی به اصلی یا اصلی به فرعی هست ، حتما چندتا چاله و درب چاه بزرگ هست که جلوبندی و لاستیک ماشین را مرخص می کنند؟ تقریبا در تمامی این محل ها همچین چیزی هست!!!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۳۱ ۰۹:۲۱

سرعتگیرها غالبا نا کار آمد هستند چون طوری طراحی شده اند که راننده راحت عبور مینماید و آن عابر پیاده است که باید مواظب باشد

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۳۱ ۱۱:۵۴

تو رو خدا فقط محدود به تهران نباشه و برای شهرستانها هم اجرایی بشه. سرعتگیر غیر از بالا بردن مصرف سوخت و استهلاک لنت ترمز و طولانی شدن مدت سفرها چیزی ندارن. به جاش دوربین بذارین تا فقط متخلفین تنبیه بشن نه همه مردم.