• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402042919104
  • خبرنگار : 50026

بررسی روند احداث مسکن محرومین در روستاهای مرزی با حضور استاندار خراسان جنوبی

بررسی روند احداث مسکن محرومین در روستاهای مرزی با حضور استاندار خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان‌ جنوبی در جریان سفر به سربیشه از روند تأمین و احداث مسکن محرومین در روستاهای مرزی این شهرستان بازدید کرد. 

جواد قناعت، امروز پنج شنبه ۲۸ تیر در جریان این سفر از روند تأمین و احداث مسکن برای محرومین روستاهای مرزی لجونگ، دامدامه و برق اله بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، استاندار ضمن اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در تأمین مسکن محرومین این منطقه، دستور داد؛ به منظور بررسی مشکلات روستاهای مورد بازدید، در اسرع وقت، جلسه ای با حضور کلیه دستگاه‌های خدمت رسان برگزار شود. 

در جریان این بازدید قاسم تنها، مدیرکل بنیاد مسکن استان طی گزارشی اظهار کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان با موضوع احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین در سطح کشور که در اسفند ماه ۱۴۰۰ با حضور مهندس فتاح و دکتر نیکزاد در روستای نوغاب هندوالان درمیان کلنگ زنی شد و عملیات اجرای آن شروع شد، تعداد هزار واحد سهمیه استان خراسان جنوبی تعیین شد.

وی افزود: از این سهمیه تعداد ۱۵۳ واحد به صورت متمرکز در ۵ روستای محروم و مرزی شهرستان سربیشه، شامل لجونگ، کلاته بلوچ، دامدامه، برق اله و صولابست در حال احداث است. این ۱۵۳ واحد شامل ۷۳ واحد برای متقاضیان عادی بنیاد مسکن، تعداد ۶۵ واحد برای مددجویان کمیته امداد و تعداد ۱۵ واحد نیز برای توانخواهان بهزیستی است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات ساخت آن ۷۳ واحد و ۱۵ واحد توسط بنیاد مسکن در حال انجام است، اظهار کرد: از محل این تفاهم نامه به هر واحد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با کارمزد ۵ درصد، مبلغ ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و دو تن میلگرد رایگان و ۱۰ تن سیمان رایگان تعلق می‌گیرد.

تنها تصریح کرد: عملیات ساخت ۶۵ واحد نیز توسط کمیته امداد در حال انجام است و از محل این تفاهم نامه به هر واحد مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۲۰ ساله با کارمزد ۵ درصد، مبلغ ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۲ تن میلگرد رایگان و ۱۰ تن سیمان رایگان تعلق می‌گیرد. اراضی مورد نظر برای ساخت این واحدها توسط بنیاد مسکن تأمین شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha