• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042919021
  • خبرنگار : 30147

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی:

طرح هدفمندی یارانه‌ها بر کاهش قاچاق کالا تأثیر بسیاری داشته است

طرح هدفمندی یارانه‌ها بر کاهش قاچاق کالا تأثیر بسیاری داشته است

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: طرح عادلانه کردن یارانه‌ها یکی از طرح‌های خوبی بود که اجرا شد و در کاهش قاچاق کالا تأثیر بسیاری داشته است.

حسین دشتبان در حاشیه سفر به منطقه ترشیز در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بیشترین کشفیات از ابتدای امسال تاکنون مربوط به نفت و گاز، حوزه انرژی، مواد غذایی و دارویی بوده است، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مظنون به قاچاق در سه ماهه ابتدای امسال ۳ هزار میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه‌ها بر کاهش قاچاق کالا تأثیر بسیاری داشته است، افزود: طرح عادلانه کردن یارانه‌ها یکی از طرح‌های خوبی بود که اجرا شد و در کاهش قاچاق کالا تأثیر بسیاری داشته است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی عنوان کرد: اگرچه کشورهای دیگر از یارانه ما استفاده می‌کردند، اما با اجرای این طرح، قاچاق کالا بسیار چشمگیر کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال هفت باند سازمان یافته قاچاق کالا و ارز با مشارکت پلیس امنیت اقتصادی و اداره کل اطلاعات خراسان رضوی شناسایی و متلاشی شد.

دشتبان با اعلام اینکه اولویت ما در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبارزه با باندهای سازمان یافته است، گفت: بیشتر کالاهای قاچاق، خارج از شبکه هستند که به سمت استان‌های جنوبی می‌رود.

وی با بیان اینکه تعداد معدودی از کالاها به سمت افغانستان قاچاق می‌شود، تصریح کرد: خوشبختانه مرزبانی ما هوشیار بوده و با جدیت با قاچاقچیان کالا و ارز مقابله می‌کند.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی عنوان کرد: اقدامات مقابله‌ای و نظارتی هستند؛ در سطح عرضه صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات و حوزه مقابله خارج از شبکه و مرزی نیروهای مرزبانی، امنیت اقتصادی و اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تلاش‌های فراوانی در این زمینه دارند.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در مقابله با کالای قاچاق رتبه اول و در حوزه پیشگیری رتبه دوم و در پژوهش نیز رتبه برتر کشور را کسب نموده است، اظهار کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی متشکل از ۳۲ تا ۳۳ دستگاه اجرایی، امنیتی و قضایی است.

دشتبان خاطرنشان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال ۱۰۲۳ متهم دستگیر و ۷ باند سازمان‌یافته قاچاق کالا و ارز شناسایی و منهدم شدند که از نظر تعداد متهمان ۲ درصد و از نظر تعداد باندها ۴۰ درصد و از نظر ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مظنون به قاچاق ۶۰ درصد افزایش داشتیم.

وی افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی استان ۱۸۶۵ پرونده بوده که از این میزان ۱۶۱۴ پرونده منجر به حکم محکومیت شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: پارسال با بازرسی‌ها و کنترل دقیق در خراسان رضوی، حدود ٨ هزار و ۶۶٠ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق، کشف و ۶۵ تن کالای قاچاق به ارزش ۷۴ میلیارد ریال معدوم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha