• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402042717282
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تاکید کرد

مشارکت پذیری در تولید منابع و محتواهای آموزشی

مشارکت پذیری در تولید منابع و محتواهای آموزشی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: ارتقای رمزینه‌ها، مهم‌ترین هدف جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد است.

به گزارش ایسنا، علی لطیفی در اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد که در مدرسه دارالفنون برگزارشد، گفت: سازمان پژوهش توان خود را برای رشد، ارتقاء انگیزه و مهارت دانش آموزان و معلمان صرف می‌کند و برای رسیدن به این هدف، دو سیاست مهم را دنبال می‌کند. سیاست اصلی سازمان، تنوع بخشی به آموزش و منابع آموزشی است، و این که نباید این منابع صرفاً به یک رسانه و ابزار ختم شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر این که کتاب درسی مهم است، اما تنوع بخشی به فرصت‌های آموزشی، سیاست جدی سازمان است، افزود: برگزاری جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد ناظر بر همین سیاست است و ما به دنبال ترویج این موضوع در بدنه نظام تعلیم و تربیت کشور هستیم، زیرا یادگیری با منابع مختلف، عمیق‌تر اتفاق می‌افتد و این چیزی است که همه دانش آموزان و معلمان تایید کرده‌اند که استفاده از ابزار و رسانه‌های مختلف، تاثیر موثرتر و عمیق‌تری در یادگیری دارد.

وی مشارکت پذیری در تولید منابع و محتوای آموزشی را دیگر سیاست سازمان اعلام کرد و گفت: در گذشته تولید منابع آموزشی منحصر به افراد محدودی بود و برای تولید محتوا شرایط سخت و پیچیده‌ای وجود داشت، اما هم اکنون در یک شرایط ساده، صدای یک نفر تبدیل به صدای گروه می‌شود و رشد و ارتقای روزانه این موارد بازتاب و نتایج خوبی برای مراکز تولید محتوا خواهد داشت.

لطیفی با اشاره به این‌که اگر سازمان مسئولیت تولید تمام محتوای آموزشی را بر عهده بگیرد، زمان زیادی را از دست می‌دهد و از قافله تولید محتوا عقب خواهد ماند، خاطرنشان کرد: اولویت سازمان پژوهش مشارکت پذیری فعالان عرصه تولید محتوا در چهارچوب اهداف برنامه‌ریزی درسی است و رویکرد آموزش و پرورش استقبال از تولید آثار توانمند و رو به رشد است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، استفاده از توانمندی‌های افراد را، بخش مهمی از مطالبات دانش آموزان و معلمان از نظام آموزش و پرورش دانست و افزود: امید است این جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی انگیزه‌ای برای تحولات موثر در نظام تعلیم و تربیت کشور و ارتقای آن شود و سازمان پیگیر این هدف ارزشمند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha