• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402042616925
  • خبرنگار : 50377

مدیرکل بهزیستی استان مازندران:

واگذاری ۸۱ فرزندخواندگی در استان مازندران طی یک سال اخیر

واگذاری ۸۱ فرزندخواندگی در استان مازندران طی یک سال اخیر

ایسنا/مازندران مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه در یکسال گذشته ۸۱ واگذاری فرزند و فرزندخواندگی در استان انجام شد، گفت: ۱۹ مرکز اورژانس اجتماعی و ۸ پایگاه خدمات اجتماعی در ۵ شهرستان فعال و خدمات ویژه بهزیستی ارائه می‌دهند.

فریبا بریمانی امروز ۲۶ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته بهزیستی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۵  مرکز مثبت زندگی و ۱۱ مرکز ژنتیک، ۲۲۰ مرکز مشاوره و روانشناختی تحت نظارت بهزیستی استان مازندران فعالیت دارند ،خاطرنشان کرد : ۱۱۳ مرکز کاهش آسیب مصرف مواد مخدر،۲۰۱انجمن و موسسه خیریه غیردولتی و ۱۲۲ مرکز دولتی در حوزه آسیب اجتماعی فعالیت دارند و به جامعه هدف ارائه خدمت می کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۷۶۰۰ قطع مستمری مدجویان بهزیستی را داشتیم که  ۵۶۰۰ قطع مستمری در ۴ ماهه اول  امسال در راستای توانمندسازی این افراد بوده است لذا پرداخت مستمری مددجویان برخط و به صورت ماهیانه پرداخت می شود.

واگذاری ۸۱ فرزندخواندگی در استان مازندران طی یک سال اخیر

این مسئول اضافه کرد: ۱۷.۷۰۰سرپرست خانوار تحت پوشش و به بیش از ۴۹ هزار خانوار توانبخشی ارائه خدمت می نماییم و ۷۱۱ خانواده ۲ قلو، ۷۰۱ خانواده ۳ قلو داریم که ۱۲۰ هزار نفر در این راستا از خدمات مدیریت اجتماعی بهزیستی استان بهره مند شدند.

بریمانی اضافه کرد: همچنین ۸۰ هزار افراد مددجو برای برخورداری از تخفیف آب و برق گاز به ادارات مورد نظر معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در طرح پنج شنبه‌های جهادی در شهریور سال ۱۴۰۱ با حضور استاندار مازندران کلید خورده است که  همکاران بهزیستی استان هر پنج شنبه بدون استثناء نسبت به ارائه خدمات اعم از بینایی سنجی و شنوایی سنجی مشاوره ژنتیک خدمات ۱۲۳  در روستاهای بالادست و به تمام اهالی بالادست اقدام می‌کنند، گفت: همکاران ما در طرح  پنج شنبه های جهادی با حضور در ۶۰۶ روستا در ۱۰ ماه گذشته به  ۲۶ هزار و ۴۳۸  نفر نیز ارائه خدمات کردند و همچنین ۴۳۵۰ بسته معیشتی در این بازدیدها میان افراد بی بضاعت توزیع شده است که در این طرح ۲۴۵۰ مددجو جدید نیز شناسایی شدند و ۵۵۵۰ ویزیت در منازل افراد در طرح صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha