• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402042616871
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مسئول دفتر شورای نگهبان اردستان خبر داد:

پیش‌بینی ۷۰ شعبه اخذ رأی در اردستان

پیش‌بینی ۷۰ شعبه اخذ رأی در اردستان

ایسنا/اصفهان مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان گفت: برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیاز است تا جلسات جهاد تبیین برای روشنگری دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی برگزار شود.

حجت‌الاسلام مهدی رنجبر، ظهر امروز(شنبه، ۲۶ تیرماه) در نشست خبری سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان، اظهار کرد: شورای نگهبان یک نهاد انقلابی است که از روزهای ابتدای انقلاب اسلامی در کشور تأسیس شد. وظیفه مهم شورای نگهبان نظارت بر قانون‌گذاری و تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان بر انتخابات مجلس و ریاست جمهوری و انتخابات مجلس خبرگان نظارت می‌کند، افزود: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر عهده شورای نگهبان نیست و هیچ دخالتی هم ندارد و نظارت بر این انتخابات بر عهده نمایندگان مجلس در هر شهرستان است.

به گزارش ایسنا، مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان، تصریح کرد: دفتر شورای نگهبان در شهرستان اردستان حدود ۴۰۰ ناظرِ عضو دارد که این افراد در انتخابات بنا بر نیاز برای نظارت بر روند انتخابات به کار گرفته می‌شوند.

رنجبر گفت: یکی از وظایف دفاتر شورای نگهبان رصد فعالیت‌های سیاسی و حزبی گروه‌ها و افراد مختلف و عملکرد نمایندگان مجلس یا نامزدهای احتمالی در هر شهرستان است که می‌تواند برای سوابق و تأیید یا رد صلاحیت افراد مؤثر باشد. اکنون خبرهایی به دفتر شورای نگهبان رسیده که برخی نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های انتخاباتی و جلسات مختلف را برگزار می‌کنند که گزارش‌های آنها تنظیم شده است.

تخلفات انتخابات باعث دلسردی مردم نشود

وی خاطرنشان کرد: مردم شهرستان اردستان همواره در انتخابات حضور پرشوری داشتند ولی یکی از معضلاتی که در انتخابات اخیر اردستان مشاهده شد، بحث تخلفاتی است که برخی از نامزدها و طرفدارانشان در موضوع رأی‌های وارداتی و خرید و فروش رأی یا عدم رعایت قوانین تبلیغاتی در انتخابات انجام می‌دادند.

مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان بیان کرد: با توجه به اینکه موضوع سلامت انتخابات مورد تأکید رهبر انقلاب است انتظار می‌رود اعضای اجرایی، نیروهای نظارتی و حتی خود کاندیدای انتخابات تلاش کنند تا از تخلفات احتمالی که باعث دلسردی مردم می‌شود، جلوگیری شود.

رنجبر افزود: شاید تخلفاتی که عنوان شد تأثیری بر نتیجه نهایی انتخابات نداشته است، ولی نیاز است دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و امنیتی تلاش کنند تا از هر گونه اقداماتی که در دوره‌های گذشته با آن مواجه بودیم جلوگیری شود. شورای نگهبان تخلفات انتخاباتی را گزارش می‌دهد، ولی در اجرا و برخورد، برخی افراد انتظامی و امنیتی انتخابات خیلی ورود نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیاز است تا جلسات جهاد تبیین و روشنگری برگزار شود، گفت: گاهی مشاهده می‌شود نارضایتی‌هایی در بحث معیشتی و گرانی در سطح جامعه وجود دارد که باید تلاش شود تا در مدت باقی مانده اینگونه مشکلات برطرف شود تا مردم نسبت به سرنوشت خود بیخیال نباشند.

مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان در خصوص وضعیت صندوق‌های اخذ رأی انتخابات اسفندماه امسال گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته و تصمیم هیئت اجرایی در این دوره انتخابات شهرستان اردستان ۷۰ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته خواهد شد که نسبت به دوره قبل انتخابات مجلس افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha