• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402042616521
  • خبرنگار : 71664

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی:

پوشش مطالبات بازنشستگان هیات‌علمی و غیر هیات‌علمی نیاز به بازنگری و تعریف بسته‌های قانونی دارد

پوشش مطالبات بازنشستگان هیات‌علمی و غیر هیات‌علمی نیاز به بازنگری و تعریف بسته‌های قانونی دارد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه پوشش مطالبات بازنشستگان هیات‌علمی و غیر هیات‌علمی نیاز به بازنگری و تعریف بسته‌های قانونی دارد، گفت: طراحی برنامه‌ای مترقی راه حل بخش عظیمی از نیازها است.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در آیین تکریم مقام بازنشستگان دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، بخش مهمی از دستاوردهای دانشگاه را رهین افتخارآفرینی، تلاش‌های بازنشستگان دانشگاهی و اعتلای دانشگاه را مدیون زحمات آنها برشمرد و گفت: شما سهم بسزایی در پیشرفت دانشگاه داشته‌اید.

وی با اشاره به مسائل موجود در زندگی معیشتی و رفاهی بازنشستگان، ادامه داد: رفع مسائل اقتصادی به عزم ملی نیاز دارد. در تمامی کشورهای توسعه یافته تامین و رفاه اجتماعی شاخصی برای بررسی وضعیت بازنشستگان است. مسائل موجود در این زمینه در کشور نیز با حرکتی همه‌جانبه مرتفع خواهد شد. از طرفی پوشش مطالبات بازنشستگان هیات‌علمی و غیر هیات‌علمی نیاز به بازنگری و تعریف بسته‌های قانونی دارد. طراحی برنامه‌ای مترقی راه حل بخش عظیمی از نیازها است.

دکتر زالی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری بازنشستگان کشوری، گفت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر بازنشسته کشوری و افتخار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستند و از زمان فعالیت مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ۳ هزار و ۵۰ بازنشسته فوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: طی جلسه‌ای که رییس کانون صنفی بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با مدیریت رفاهی دانشگاه داشتند، معرفی بسته‌ای جدید به منظور بهره‌گیری از ظرفیت رفاهی و تغییر سهمیه‌های بازنشستگی در دستور کار قرار گرفت. همچنین با برخی بانک‌ها نیز برای اعطای تسهیلات جلساتی برگزار شد.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای مکاتبه با شورای عالی انقلاب فرهنگی و توافق با شرکت‌های بیمه‌گر برای ارائه بهتر خدمات درمانی نیز خبر داد.

دکتر زالی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آمادگی کامل برای بهره‌گیری از ظرفیت دانش و تجربه بازنشستگان را دارد. در دوران کرونا نیز برای بازرسی و رسیدگی به مراکز ارائه خدمات و واکسیناسیون از این ظرفیت استفاده کرد و نتیجه آن گزارش‌های جامع و منظمی بود که مستند شد. دانشگاه در بزنگاه‌های این چنینی به سرمایه‌های بازنشسته خود نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی، وی گفت: تمام تلاشمان را برای پرداخت مطالبات بازنشستگان دانشگاه می‌کنیم و این مسیر همچنان ادامه دارد. بسیاری از مهم‌ترین مطالبات نیز در آینده‌ای نزدیک در سطح هیات‌رییسه دانشگاه با حضور رییس کانون بازنشستگان دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی مطرح خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha