• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042515706
  • خبرنگار : 30147

مشاور معاون پرستاری وزیر بهداشت:

نیاز جامعه به ارائه خدمات پرستاری در منزل است

نیاز جامعه به ارائه خدمات پرستاری در منزل است

ایسنا/خراسان رضوی مشاور معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: امروز نیاز جامعه به خروج پرستار از بیمارستان و رفتن به منازل و ارائه خدمات پرستاری در این حوزه است.

رضا علی‌نژاد که برای کلنگ زنی پانسیون پرستاری مرکز آموزشی درمانی سجادیه تربت‌جام به این شهرستان سفر کرده بود، امروز یکشنبه ۲۵ تیرماه در دومین روز حضور خود در بازدید از بیمارستان مهر مادر تربت‌جام، اظهار کرد: در دولت سیزدهم پرستاری از کارمحوری به برنامه محوری تبدیل شده است.

وی افزود: پرستاری بازویی برای تمام حوزه‌های درمان و بهداشت است، از این رو رفع کمبود نیروی انسانی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مشاور معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به انتخاب ساخت پانسیون پرستاری تربت‌جام بین ۹ دانشگاه عنوان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در این منطقه به منظور نگاه ویژه به دانشکده‌های منطقه مرزی و تشویق در راستای ارتقاء مهارت‌های مدیریتی است.

وی ضمن اشاره به خدمات پرستاران در زمان کرونا تصریح کرد: در زمان کرونا که عامه مردم در حال فرار بودن پرستاران تمام قد در برابر این ویروس ایستادند.

 مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن تشویق در برگزاری کارگاه‌های آموزشی در مناطق کم برخوردار افزود: هدف این کارگاه‌ها ارتقاء نگرش، افزایش کیفیت خدمات پرستاری، جانشین پروری و ارتقاء دانش پرستاری است.

وی با تأکید بر رونق مدیریت پرستاری در این حوزه عنوان کرد: توجه به منابع انسانی، توانمندی پرستاری و اخلاق در این حوزه باید مدنظر قرار گرفته شود.

علی‌نژاد در ادامه با اشاره به فرسودگی بیمارستان‌های شهرستان تربت‌جام تصریح کرد: از نکات حائز اهمیت و قابل پیگیری ساخت پروژه دارالشفاء امام رضا (ع) و رفع کمبود امکانات برای راه‌اندازی است.

مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: قانون‌گرایی و اخلاق‌مداری در دانشکده علوم پزشکی و هیأت رئیسه تربت‌جام به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی است ازاین رو به عنوان  یکی از با اخلاق‌ترین دانشکده‌ها می‌توان نام برد.

وی افزود: تعرفه خدمات پرستاری در کنار تعرفه خدمات پزشکی به معنی تولید ثروت است.

علی‌نژاد تصریح کرد: امروز نیاز جامعه خروج پرستار از بیمارستان و رفتن به منازل و ارائه خدمات پرستاری در این حوزه است و نیاز به ورود خیرین و بخش خصوصی در حوزه پرستاری می‌تواند گام مثبتی در ارائه خدمات باشد.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم اگر قصد درک معنای واقعی وحدت را دارید به تربت‌جام سفر کنید، منشأ این وحدت وضوح برابری و برادری بین تشیع و اهل تسنن است.

تأکید بر تقویت اخلاق و رفتار مدنی پرستاران در حیطه کاری

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این بازدید گفت: تأکید بر تقویت اخلاق و رفتار مدنی در حوزه پرستاری از نکات حائز اهمیت است که باید در محیط کار مورد توجه قرار گرفته شده و اجرا شود.

فریبا برهانی افزود: ترویج اصول عملکرد حرفه‌ای از طریق تأکید بر مبانی اخلاقی یکی از روش‌های تقویت استدلال اخلاقی پرستاران به شمار می‌آید.

وی با تأکید بر اخلاق‌مداری در پرستاران اظهار کرد: باید از طریق افراد تعلیم دیده و شبکه‌های اجتماعی رفتار مدنی را ترویج داد و دانش‌های خود در رابطه با اخلاق مدنی را با دیگران به اشتراک گذاشت.

پانسیون پرستاری بیمارستان سجادیه با ۳ طبقه، هر طبقه دارای مساحت ۵۱۵ متر مربع زیربنا مجموعاً به مساحت ۱۵۴۵ متر مربع و تعداد واحدها در طبقه ۶ واحد مجموعاً به تعداد ۱۸ واحد، متوسط مساحت هر واحد ۶۵ متر مربع در آینده‌ای نزدیک افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

برگزاری جلسه‌ای در مرکز آموزشی درمانی سجادیه از دیگر برنامه‌های مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت در سفر به تربت‌جام بود که با هدف مشکلات حوزه پرستاری و بیمارستان سجادیه، مسائل عمرانی، اعتبارات استانی و دانشگاهی و محرومیت‌زدایی در منطقه و دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha