• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۰:۱۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402042414831
  • خبرنگار : 71650

معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد

افت ۲ نمره‌ای معدل «دوازدهمی‌ها» در امتحانات نهایی/ امتحانات نهایی امسال در حد کنکور برگزار شد!

افت ۲ نمره‌ای معدل «دوازدهمی‌ها» در امتحانات نهایی/ امتحانات نهایی امسال در حد کنکور برگزار شد!

به گفته معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، امتحانات نهایی پایه دوازدهم در سال جاری در حد کنکور برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، قاسم احمدی لاشکی با حضور در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما، اظهار کرد: در امتحانات نهایی پایه دوازدهم امسال شاید ۲ نمره معدل دانش آموزان پایین آمده است چراکه امتحانات را به صورت کنکور برگزار کردیم و علت این امر آن است که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب کرد تاثیر نمره این امتحانات در کنکور ۴۰ درصد و به صورت قطعی باشد.


معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه ۴۸ هزار معلم در ماه گذشته ۲۳ میلیون ورقه امتحانی را به صورت الکترونیکی تصحیح کردند و این کار سنگینی است، افزود: این امر در حالی انجام شد که حقوق مربوط به تصحیح اوراق سال قبل را، ماه اخیر پرداخت کرده بودیم.


لاشکی در بخش دیگر سخنان خود به بیان آمارهایی در خصوص کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش پرداخت و توضیح داد: از سال ۱۲۹۷ که آموزش و پرورش کشور رسما آغاز شد، یکی از دغدغه‌های بزرگ کشور در نظام تعلیم و تربیت بحث نیروی انسانی بوده است. ما یقینا دچار کمبود نیروی انسانی هستیم. حدود ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز داریم و بر این اساس باید بدانیم به چه تعداد نیروی انسانی نیاز داریم. این انتظار را از سازمان اداری و استخدامی داریم که نیروی انسانی در آموزش و پرورش را متفاوت از سایر حوزه ها ببیند.

به گفته وی در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز در مدارس غیر دولتی، ۴۰۵ هزار دانش آموز در مدارس شاهد، ۱۲۵ هزار دانش آموز در مدارس سمپاد، یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در مدارس هیات امنایی و حدود ۴۸ هزار دانش آموز در مدارس "سما" مشغول به تحصیل هستند و به طور کلی ۲۳ نوع مدرسه در کشور داریم.

دچار چالش نیروی انسانی هستیم

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سالهای ۱۳۷۷ و ۱۳۸۸ با حدود ۱۸ میلیون و ۱۲۱ هزار دانش آموز بالاترین آمار دانش آموز را داشتیم، ادامه داد: اینکه چون آمار دانش آموز ما کم شده است، نیروی انسانی را کم کنیم درست نیست؛ چراکه وزارت آموزش و پرورش قابل قیاس با سایر دستگاها نیست. دچار چالش نیروی انسانی هستیم و امیدواریم امسال برای اول مهر دغدغه نداشته باشیم؛ هرچند برای رویه تامین کسری نیرو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داریم.

سال گذشته ۱۷۸ کلاس بالای ۵۰ دانش آموز داشتیم

لاشکی در بخش دیگر سخنان خود توضیح داد: شاید ۲۰۰ مدرسه داریم که یک دانش آموز دارند، بیش از ۵۰۰۰ کلاس درس داریم که با کمتر از پنج دانش آموز اداره می‌شوند. سال گذشته ۱۷۸ کلاس بالای ۵۰ دانش آموز داشتیم و بیش از ۱۷ هزار کلاس درس با بالای ۴۰ دانش آموز داریم. البته دولت در برنامه هفتم به این مساله اشاره کرده است و امیدواریم مجلس عدد این امر را اصلاح کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین آمار مربوط به حقوق اردیبشهت ۱۴۰۲ حقوق بگیران آموزش و پرورش توضیح داد: طبق این آمار ۹۹۶ هزار و ۵۸۹ نفر کل پرسنل ما هستند. از این تعداد ۷۳۵ هزار و ۳۵۰ معلم داریم و حدود ۳۱ هزار و ۹۲۹ نیرو اداری داریم و باقی تعداد نیز در گروه های دیگر جای می‌گیرند. آمار نیروی اداری شامل مربی پرورش،  مشاور و معلم هایی که حالت اشتغال جانبازان دارند نیز می‌شود. ما ۹۵۰ نفر حالت اشتغال جانبازان داریم. تعداد مرخصی بدون حقوق رسمی ما ۲۷۹۸ است، تعداد مرخصی زایمان ما در این ماه، ۷۸۰۵ است و تعداد افراد از کارافتاده و فوتی ما در این ماه ۲۵۵۴ است.

اجبار به تدریس مدیر و ناظم مدرسه به علت محدودیت نیروی انسانی

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، یادآور شد: سال گذشته به مدیران مدارس گفتیم باید شش ساعت در کلاس‌ها درس دهند و به ناظم‌ها هم تدریس در کلاس دادیم. فعلا ناچاریم چراکه محدودیت نیروی انسانی داریم و تا زمانی که به رقم عادی برسیم همکاری این عزیزان را نیاز داریم. در دوره ابتدایی معلم باید ۲۵ ساعت آموزش دهد اما ۲۴ ساعت آن برای معلم منظور می‌شود. اگر سابقه معلم بالای ۲۰ سال باشد، ۲۰ ساعت باید اموزش دهند اما اگر سابقه معلم زیر ۲۰ سال باشد باید ۲۴ ساعت درس دهد.

لاشکی با تاکید بر اینکه به صورت قطعی کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش وجود دارد، در خصوص حواشی پیش آمده پیرامون حرف وزیر آموزش و پرورش مبنی بر لزوم ارتقا سن بازنشستگی معلمان به ۵۰ سالگی، توضیح داد: فصل الخطاب ما باید قانون باشد. قبل‌تر دوره تعهد دبیری که یک نفر در دانشگاه فرهنگیان شروع به کار می‌کرد ۲۳ سالگی بود، بعد ۲۴ سالگی مصوب شد قانون می‌گوید اگر کسی ۲۴ سالگی وارد آموزش و پرورش شد باید ۳۰ سال خدمت کند و ۵۴ سالگی بازنشسته شود. ما قانون را می‌پذیریم.

وی با اشاره به شرط جذب نیروی با حداکثر سن ۴۰ سال در  آزمون استخدامی امسال وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: منصفانه نیست به نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریسی‌ها، نیروهای پیش دبستانی و نهضتی که ۱۰ الی ۱۵ سال جوانی خود را گذاشتند و با ما همکاری کردند بگوییم سن شما رفته است بالا و استخدام نمی‌شوید. به همین خاطر امسال در آزمون رسمی حداکثر سن را ۴۰ سال نوشتند. همچنین بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ازای تاهل داوطلبان یک سال اضافه شد و به ازای داشتن هر فرزند یک سال اضافه شده است.

نیاز به جذب نیرو در تکمیل ظرفیت

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، افزود: امسال ردیف جذب ما برای آموزگار ابتدایی ۲۸ هزار و ۱۹۷ نفر بود که در مرحله مصاحبه هستند. ۲۲ هزار و ۱۸۴ ردیف نیز برای دوره دبیری به ما دادند و ۱۱ هزار ردیف نیز برای مربی پرورشی دادند. اما آیا برای مثال همه ۲۸ هزار و ۱۹۷ نفر جذب می‌شوند؟. حداقل ۸ هزار ردیف جذب نمی‌شوند. ایراد آن در دو چیز است. ما دو قانون برای جذب داریم که یکی از آن را مجلس نوشته است که طبق آن باید بومی گزینی کنیم. یک مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هم داریم که طبق آن باید این امر را استانی برگزار کنیم. اگر استانی برگزار کنیم نمرات عالی تری جذب می‌شوند. از سازمان اداری و استخدامی انتظار داریم که برایمان تکمیل ظرفیت بگذارند. در جذب از طریق ماده ۲۸ نیز باید دنبال تعهد کامل ۴ ساله باشیم چراکه دوره یک ساله که ما همان را شش ماهه نیز برگزار می‌کنیم؛ جواب مشکل ما نیست.

لاشکی در بخش دیگر سخنان خود توضیح داد: سال قبل در المپیاد جهانی برای اولین بار آموزش و پرورش ۲۰ مدال طلا آورد. سال قبل مدرسه علامه حلی در المپیاد نجوم ۱۰ دانش آموز از کشور فرستاد که ۹ طلا و یک نقره آورد. از بین آن مدالها، ۵ یا ۴ مدال طلا و یک نقره را از مدرسه علامه حلی یک داریم.  

آموزش و پرورش مجموعا ۱۱۸ هزار میلیارد تومان طلبکار است

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه آموزش و پرورش مجموعا ۱۱۸ هزار میلیارد تومان طلبکار است، توضیح داد: بخشی از این طلب به معلمان ما مربوط می‌شود، بخشی به قراردادها و بخشی به املاک ما مربوط می‌شود. یک دهم این طلب ۱۱۸ هزار میلیاردی مربوط به پرسنل و نیروهای اداری ما است. چرا هر روز یک عده ای می‌آیند در جلوی درب وزارت آموزش و پرورش؟، حق دارند، می‌گویند ما نیروهایی هستیم که خارج از کشور برایتان درس دادیم، زندگی اینجا را فروختیم و رفتیم آنجا درس دادیم اما ما پول نداریم به آنها دهیم.

سال گذشته ۹.۹۶ درصد از کمبودهای نیروی انسانی خود را از طریق خرید خدمات آموزشی پر کردیم

 وی با تاکید بر اینکه آمارهایی که بیان می‌کند دقیق است، ادامه داد: سال گذشته ۹.۹۶ درصد از کمبودهای نیروی انسانی خود را از طریق خرید خدمات آموزشی پر کردیم. ۳.۳۶ درصد از کمبود خود را با سرباز معلم پر کردیم، ۷.۲۶ درصد از کمبود خود را از طریق نیروهای به کارگیری دانشجویی پر کردیم که مربوط به سال ۱۳۹۸ بودند و کار آنها باید ۴ سال تمام می‌شد اما ۳ ساله تمام شد و آقای نوری گفته بودند به هر روشی میدانید این کار را انجام دهید تا کلاس درس خالی نباشد. همچنین ۹.۹۲ درصد از کمبود خود را از طریق تدریس موظف عوامل اجرایی مدارس پر کردیم. از سوی دیگر حق التدریسی‌های شاغل و بازنشسته به کمک ما آمدند و ۴۷.۶۷ درصد از کمبود خود را با این نیروها پر کردیم. وقتی شرایط اینگونه باشد کیفیت پایین می‌آید.

کمبود ۴۷ هزار نفری نیروهای خدماتی در مدارس

لاشکی با اشاره به کمبود نیروی خدماتی در مدارس، عنوان کرد: نیروی خدماتی باید با حقوق ۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان زندگی خود را بچرخاند. کمبود ما در حوزه نیروهای خدماتی حدود ۴۷ هزار نفر است که شامل سرایدار، نیروهای خدماتی، آشپز، کمک آشپز و راننده می‌شود. در لایحه برنامه هفتم نیز به موضوع به کارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات اشاره شده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر آموزش و پرورش، معتقد است: در هیچ نظام آموزشی کیفیت نظام تحصیلی از کیفیت معلمان بالاتر و فراتر نخواهد رفت. باید روی کیفی سازی کار کنیم. کیفی سازی شروع شده است ۲۲ فروردین امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست ها و ضوابط کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان را در ۹ ماده تصویب کرد. کارهای خوبی انجام شد که باید بر آن منوال از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان نیرو جذب کنیم.


وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در حال حاضر در خصوص نیروی انسانی با مشکل مواجه است، افزود: برآورد ما به نسبت سال گذشته یعنی سال ۱۴۰۲_۱۴۰۱ آیت است که امسال به ما ۴۶۲ هزار دانش آموز اضافه خواهد شد. برآورد ما این است که امسال ۹۴۵۲ کلاس باید اضافه کنیم. پس به تعدادی معلم جدید هم نیاز داریم و کمبود نیروی انسانی داریم. انشالله بتوانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که دغدغه نداشته باشیم. اولویت ما این است که کلاس‌هایمان معلم داشته باشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۰۲:۲۲

آقای عزیزهرسال که آموزش وپرورش خودش تصمیم می گرفت وامتحان نهایی آسون میگرفت هرکس اهل درس بودمعدل بالاوهرکس نمیخواندمعدل پایین .حالاچه ربطی داره؟شما مثل هر سال میگرفتید هر کی خودش درسخون بود میخوند و هر کی... آموزش و پرورش نباید تابع سازمان سنجش بشه و بچه ها بدبخت بشن با معدل کم.فرداهیچ جابااین معدل کاروشغلی نمیدن بهشون.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۰۶:۲۷

چرا جور کمبود نیرو را بچه ها بکشند و چرا سوالا این طوری سخت تصحیح شد مگر اینطوری سر کلاس کار کردند با این کار روحیه بچه هامون خراب شد ما از مسولین محتر خواهش میکنم چوم علت افت معدل بی عدالتی طرح سوال وسخت گیری تصحیح کننده بوده حد اقل همان دو نمره را به بچه ها بدن تا این بچه برگردند به درسشون بخدا بچه ها یک چشمشون خون چشم دیگرشون اشک به نمرات سال های قبل نگاه کنید ببنید بچه ها چه نمره های درخشانی گرفتند رحم کنید به این بچه ها

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۱:۰۲

مگه کشکه که به همه دو نمره بدن اینجوری حق اون کسی که زحمت کشیده پایمال میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۰۸:۵۳

بله وقتی اونقدر سوالات رو سخت میگیرن ، بچها رو مجبور میکنن که یا تقلب کنن و یا دیگه ادامه تحصیل ندن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۰۹:۰۳

با سلام؛ امتحانات نهایی امسال در حد کنکور هم نبود مثل سال‌های گذشته بود این فرق بود : پایه اول تاسوم متوسطه به خاطر کرونا دانش آموزان حرفه ایی تقلب شیک می زدند اما پایه کلاس ۱۲ نهایی است آنهم بصورت سنتی آموزش پرورش امتحانات را برگزار می‌کند دیگر مجازی نیست.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۹:۴۳

علی جون فکر کنم در جریان نیستی کاملا مشخص بود که امتحان نهایی امسال به شدت سخت تر از سال قبل بود

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۰۹:۳۶

سوالات امتحانی دوازدهم رو جلوی خود معلم بگذارین باور کنین شاید نتونن حل کنن از بس سخت بود !!!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۰:۳۱

جناب معاون وزیر ایا واقعا الان وقتش بود کمی به عقب برگردید وبیشتر فکر کنید این بچه ها دوسال ۱۰و۱۱درگیر کرونا بودند و اموزش ان چنانی اتفاق نیافتاد (چه بسا همین اموزش در فصای مجازی بدلیل اماده نکردن بچه ها و عدم اشنایی با فضای مجازی بلای جانشان شد) آیا واقعا الان وقت چنین امتحانات پلنگ افکنی بود؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۰:۳۳

وقتی سطح برگزاری امتحانات نهایی درکل کشور یکسان نیست و تصحیح سلیقه ای دخیل در آینده ما کنکوری هاست همون بهتر کنکور به شیوه قبلی برگزار بشه ما کنکوری ها خواستار لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ و به بعد هستیم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۰:۳۵

امسال سوالات سخت و مفهومی بود ایا بچه ها را از سال دهم اماده کرده بودید؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۱:۵۲

این بچه ها از کلاس دهم تا اسفند دوازدهم تو کرونا درس خوندن آیا به این هم فک کردیم؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۱:۰۱

زیر ساخت لازم چه از لحاظ اموزشی و جه از لحاظ نیروی انسانی جهت انجام این امر وجود نداشته و ندارد لطفا فکری برای معدل نمرات نهایی دانش اموزان دوازدهمی امسال انجام دهید

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۱:۱۸

از تقلب ها و اعمال نفوذ ها هم بگید

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۲:۵۶

وقتی فقط سمپادی های پولدار دانشگاهها و رشته های خوب دولتی رو پر میکنن و بعد هم‌ مهاجرت میکنن، چه فرقی میکنه امتحان نهایی هم برای رقابت اونهاست که میلیونها تومن واسه معلم خصوصی و انواع سوالات خرج‌ میکنن.....

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۳:۱۴

مگه باید برای تصحیح ورقه های امتحانی پول پرداخت کنین مگه شما حقوق ماهیانه و رتبه بندی را ندادید پس دیگه این ریخت پاش بیت المال برای چی هست مگه معلمان چند ماه از سال تعطیل نیستند چرا پول اضافی پرداخت می کنید در ازای وظیفه اداری

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۶:۲۸

چیزی که در اون تخصص و تجربه ای نداری نظر نده که گمراهی شما را فقط نشون میده ، یکم آنکه کار آموزشی و کار اداری تفاوت دارند ، دوم اینکه مرخصی استحقاقی دبیران و معلمان در تعطیلات تابستانی لحاظ شده ، ضمن آنکه امتحانات شهریور ماه هم عملا معلمان درگیر عده زیادی دانش آموز تجدیدی هستند ، مطلب دیگر اینکه تصحیح آزمون های نهائی قبل از آنکه من و شما متولد شده باشیم ، بدین صورت بوده و یک کار اضافی هست و استانداردها و سازو کارهای خودش را داره !

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۸:۰۶

برادر کدوم‌ پول .در عمرت معلم پولدار دیدی.دیدی یک بچه بگه میخوام برم معلم شم پولدار بشم. کل سال رو بر ماهها تقسیم کن‌حقوق معلم زیر خط فقره. پول درستی بمعلم نمیدن‌.دلیل مشکلات هم همینه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۲۲:۴۰

امتحانات نهایی دوازدهم، توسط معلم خود دانش آموزان، تصحیح نمی شود. تعدادی معلم محدود برگه ها را تصحیح می کنند. ( معمولاً کسی قبول نمی کنه چون خیلی دردسر داره) هر برگه سه مرتبه تصحیح می شود.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۵:۴۷

سلام از طرف دانش آموزا لطفا این مطلب رو هم پیگیری کنید که علاوه بر سخت بودن سوالات تصحیح اوراق دارای اشتباهات است این در صورتی است که این نمره ها در کنکور و آینده ما تاثیر دارد!!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۶:۴۶

امسال هرکسی بچه ۱۲همی توی خونش داشت از شاخه نظری میدونه که چ بسر بچها اومد من دخترم اون یکماه نمیخوابید بعد از امتحان سه چهار ساعتی میخوابید باز بیدار بود تا امتحان بعدی وقت نمیکرد شبانه روز همش قهوه میخورد خواب نره بتونه دقیق بخونه این چ کاری بود اخه شما مثل سالهای قبل امتحان می گرفتین اونی درس خون نبود نمی خوند ومی افتاد ولی الان بچهای ما هم که خوندن ضربه خوردن هم روحی هم نمره ای بخدا از بس استرس کشیدیم خداروشکر تمام شد ولی واقعا الان تو کنکوریا کسایی رو داریم تو سالهای قبل مخصوصا تو کرونا نمره عالی وراحت گرفتن وشرکت کردن بچها ما حقشون ضایع میشه کاش بیشتر حواشون داشته باشین ممنونم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۶:۴۹

با درود میگویند به خاطر تاثیر قطعی ۴۰ درصدی معدل در نتایج کنکور امتحانات نهایی را سختگیرانه و در حد کنکور برگزار کرده و تاثیر منفی ۲ ننره ای روی معدل دانش آموزان داشته، مسئولان محترم هیچ از خودشان سوال کرده اند که این تاثیر معدل برای پشت کنکوری ها هم هست که پارسال به لطف امتحانات آسان و تصحیح معقول تر معدلی مراتب بهتر و بالایی دارند و در رقابت با دانش آموزان امسال چند قدم جلوتر هستند؟ این عدالتی هست ؟ آیا سال بعد هم امتحانات در این حد خواهد بود یا دوباره طبق روال قبل متعادل برگزار شده و باز معدل دانش آموزان امسال از آنها عقب و کم خواهد بود؟ با روحیه از دست رفته دانش آموزان چه کنیم و مسئولان چه خواهند کرد؟ لطفا" دانش آموزان را بازیچه آزمون و خطای خود نکنیم.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۶:۵۰

وقتی سطح برگزاری امتحانات نهایی درکل کشور یکسان نیست و تصحیح سلیقه ای دخیل در آینده ما کنکوری هاست همون بهتر کنکور به شیوه قبلی برگزار بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۸:۲۱

به نظر من سوالات برای همه یکسان بود اما عده‌ای عادت به امتحان مجازی وتقلب داشتن موفق نشدن وگرنه اینکه شما نتیجه کنکورت به تلاش چند سالت باشه بسیار منطقی تر از این هست که فقط تو۴ ساعت رقم بخوره وبعضی مواقع استرس اون جلسه کل رحمات چند ساله رو به باد بده با همه این مسائل تاثیر قطعی معدل برای ما بهترین راه هست

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۰۶:۱۸

اصلا در حد کنکور نبود. ولی سطح خوبی داشتن هم مفهومی هم بعضا سخت. البته حسابان نهایی بیش از حد اسون بود ولی حسابان کنکور بیش از حد سخت

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۰۸:۲۶

دخالت نمره نهایی نه تنها ازاسترس دانش آموزان به کنکور کم نکرد بلکه هر روز به مدت یک ماه بر استرس دانش آموزان اضافه کرد سوابق تحصیلی وقتی باید ملاک قرار بگیرد که از همان اول ابتدایی اصول علمی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود درحالیکه تا سال دوازدهم حتی بدون ارزشیابی وارد دوره دوازدهم شده اند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۱۳:۵۰

واقعا کاش تصمیمات عادلانه گرفته بشود . وقتی در کنکور منطقه ۱ و ۲ و ۳ لحاظ می شود در امتحان نهایی هم باید این مساله دیده شود . کاش یک خورده هم به مدارس ، امکانات ، تدریس معلم ها و مهارت آنها و .... هم فکر شود و بعد یک سوال کشوری برای کل دانش آموزان ایران طراحی شود .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۱۳:۵۵

سلام لطفا اول آموزش رایگان و سطح بالا در طول سال برای تمام دانش آموزان ترتیب بدهید بعد آزمون کشوری برگزار کنید تا ماها که پول نداریم هم بچمون بتونه با بچه های تیزهوشان و نمونه دولتی و .... رقابت کنه . سالهای گذشته بچه ها حداقل معلم خودشون بر اساس چیزی که درس میداد امتحان می گرفت .