• جمعه / ۲۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1402042314770
  • خبرنگار : 71506

شکست بحث برانگیز یزدانی مقابل حریف آمریکایی در ثانیه‌های پایانی+ ویدئو

شکست بحث برانگیز یزدانی مقابل حریف آمریکایی در ثانیه‌های پایانی+ ویدئو

نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران در شرایطی که تا ثانیه های پایانی از حریف آمریکایی خود پیش بود با بی تجربگی امتیاز از دست داد و با قبول شکست از رسیدن به فینال تورنمنت مجارستان بازماند

به گزارش ایسنا، در جریان دیدار نیمه نهایی وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد تورنمنت رنکینگ مجارستان، امیرمحمد یزدانی دارنده مدال نقره جهان مقابل جوزف مک کنا از آمریکا به روی تشک رفت و در حالیکه تا ثانیه های پایانی ۸ بر ۴ از حریف پیش بود در نهایت با فن فیتوی حریف با نتیجه ۹ بر ۸ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. 

یزدانی پیش از این مقابل کشتی گیران مجارستان و قرقیزستان صاحب برتری شده بود.

در اواسط این مبارزه در حالی که داوران روی فن یزدانی به او ۴ امتیاز داده بودند و نتیجه ۸-۰ شده بود، روی اعتراض آمریکایی‌ها و بازبینی فیلم، نتیجه را به ۶-۴ تغییر دادند. در پایان مبارزه نیز یزدانی به داوری اعتراض داشت.

با توجه به حذف محمد بخشی دیگر نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران در این مسابقات، امیرمحمد یزدانی با رسیدن به دیدار رده بندی  از سوی کادر فنی به عنوان ملی پوش وزن ۷۰ کیلوگرم ایران در رقابت های جهانی ۲۰۲۳ انتخاب شد.

پیش از این والی زاده در ۵۷ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم نیز به عنوان ملی پوشان ایران در رقابت های جهانی بلگراد انتخاب شدند و محمدنژاد جوان و علی سوادکوهی با شکست مقابل حریفان مصری و گرجستانی و حذف از این رقابت ها در رسیدن به دوبنده تیم ملی ناکام ماندند.

به این ترتیب  ترکیب ۱۰ نفره تیم ملی کشتی آزاد با مشخص شدن نمایندگان ایران در ۳ وزن ۵۷، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ کامل شد. البته در وزن ۹۲ کیلوگرم اگر کامران قاسمپور به دلیل مصدومیت نرسد، امیرعلی آذرپیرا ملی‌پوش خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۳ ۱۷:۰۴

البته این شکست ها متعلق است به کادر فنی تیم کشتی که معلوم نیست چه چیزی یاد کشتی گیران ما داده اند که اینگونه از حریفان شکست میخورند و در ثانیه های پایانی اینگونه میبازند!؟ باخت های حسن یزدانی به تیلور کم بود حالا بایستی شاهد باختهای این یزدانی سر به هوا باشیم!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۳ ۱۷:۴۹

همیشه خدا امیرمحمد باید با ی سوتی بره رو اعصاب ما ، انگار قرار نیست این پسر کشتی گیر بشه ...

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۳ ۱۸:۵۵

ناداوری نشد و کاملآ بحق وعادلانه داوری شد حتی گزاشگرهم که درتلویزیون گزارش و کارشناسی کرد گفت کاملآ به‌حق بوده البته اول اززاویه بدگفت حق خوری شده وناعادلانه ولی با بازدید مجدد واز زاویه دیگر حق را به اونا داد هادی عامل که خودش یه پا کارشناسه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۳ ۱۹:۰۰

همیشه در ثانيه های پایانی ایرانی ها مغلوب آمریکائی‌ها شدن انگار سرنوشت رو خودشان نوشتن و خودشان هم عوض میکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۳ ۲۰:۲۳

خیلی لوسه و لوس کشتی میگیره همیشه تو همه مسابقاتش همینجوریه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۱:۲۶

خسته نباشی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۶:۴۴

غرور داشت

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۹ ۰۱:۵۴

درست و بی حاشیه کشتی بگیر تو که استعدادش رو داری چرا کشتیتو خراب میکنی با حرکات بچگانه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۹ ۱۷:۳۳

کشتی گیر به رحمان عموزاده و محمد رضا گرایی میگن جنگ جو و بیباک