• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042012797
  • خبرنگار : 50107

جایگاه ویژه ایستگاه عملیات غواصی آتش‌نشانی مشهد در کشور

جایگاه ویژه ایستگاه عملیات غواصی آتش‌نشانی مشهد در کشور
عکس آرشیوی است.

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ایستگاه ۲۳ عملیات ویژه غواصی و سیلاب سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: امکانات ایستگاه عملیات ویژه غواصی و سیلاب سازمان آتش‌نشانی مشهد به روز است و از نظر تجهیزات غواصی، بهترین برندهای روز دنیا در ایستگاه موجود است. با این تجهیزات، در بین آتش‌نشانی‌های کشور ایستگاهی بالاتر از ما وجود ندارد.

علی اخلاقی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نیروهای غواصی سازمان آتش‌نشانی مشهد اظهار کرد: ما یک ایستگاه عملیات ویژه غواصی و سیلاب در آتش‌نشانی مشهد داریم که  غیر از حوادث حریق و نجات، حوادث غرق‌شدگی و نجات و امداد در سیلاب را نیز انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: نیروهای غواص در سه شیفت فعالیت می‌کنند که در هر شیفت کاری ۴ نیروی غواص مشغول به کار است. ما در مجموع ۱۲ نیرو در ایستگاه عملیات ویژه غواصی و سیلاب داریم که ۴ نفر دوره‌های کامل غواصی و سیلاب و ۸ نفر دوره‌های مقدماتی را گذرانده‌اند.

اخلاقی با بیان اینکه امکانات ایستگاه به روز است، عنوان کرد: مشکلی در زمینه تجهیزات نداریم و از نظر تجهیزات غواصی، بهترین برندهای روز دنیا در ایستگاه موجود است. با این تجهیزات، در بین آتش‌نشانی‌های کشور ایستگاهی بالاتر از ما وجود ندارد.

رئیس ایستگاه ۲۳ عملیات ویژه غواصی و سیلاب سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: تعداد نیروها زیاد نیست اما کم هم نیست؛ زیرا حوادث غرق‌شدگی و غواصی زیادی در شهر مشهد وجود ندارد.

وی افزود: برای رسیدن به حالت ایده‌آل باید در هر شیفت ۱۲ غواص حرفه‌ای فعالیت داشته باشند، بنابراین باید باز هم‌ آموزش داده شده و تربیت شوند. هر سال فراخوان آموزش داریم، در فروردین ماه امسال فراخوان دادیم و در اردیبهشت برای ۲۰ نفر دوره برگزار کردیم. 

اخلاقی خاطرنشان کرد: سایر شهرستان‌ها نیروی تخصصی در حد شهر مشهد ندارند، بنابراین در بخش‌های با عمق زیاد و زمانی که به ‌ نیروی تخصصی نیاز داشته باشند، نیروهای ما اعزام می‌شوند.

رئیس ایستگاه ۲۳ عملیات ویژه غواصی و سیلاب سازمان آتش‌نشانی مشهد ادامه داد: نیروهای ما برای تمام غرق‌شدگی‌های سنگین به سایر شهرستان‌ها اعزام شده‌اند. در ستاد بحران نیز اگر حادثه‌ای رخ دهد نیروهای ما را اعزام می‌کنند.

وی در خصوص میزان عملیات‌ها تصریح کرد: میران عملیات در هر سال بستگی به میزان بارندگی در آن سال دارد. از ابتدای سال تاکنون ۵ مورد عملیات غواصی داشتیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha