• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042012584
  • خبرنگار : 50604

دمای هوای گلستان خنک می شود

دمای هوای گلستان خنک می شود

ایسنا/گلستان کارشناس هواشناسی گلستان با اشاره به نفوذ جریانات شمالی از عصر امروز در استان گفت: افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید از اثرات این سامانه است.

مهدیه اصحابی صبح سه شنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس الگوهای هواشناسی پیش‌بینی می‌شود امروز نیز هوای گرم در استان تداوم داشته و  بیشینه دما در مناطق شرقی استان به حدود ۴۵ درجه برسد و  طی این مدت وقوع پدیده گرد و غبار در مناطق مستعد به ویژه مناطق شمالی استان نیز دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه  پایداری هوا تا ظهر امروز ادامه دارد اما  به تدریج از عصر امرو دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت، گفت: به واسطه نفوذ جریانات شمالی شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید از عصر امروز سه شنبه در استان خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی گلستان بیان کرد: اوج فعالیت این سامانه به لحاظ بارشی و کاهش دما در  روز چهارشنبه خواهد بود اما انتظار نداریم همه بخش‌های استان بارش‌های خوب و مؤثری داشته باشند و تنها در بخش‌هایی از مناطق کوهپایه‌ای و کوهستانی احتمال بارش وجود دارد.

اصحابی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه تا پایه هفته ادامه خواهد داشت، تصریح گرد: از روز پنجشنبه از شدت فعالیت سامانه کاسته شده و غالباً ناپایداری‌ها تنها به صورت رشد ابر خواهد بود.

سید احمد موسوی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان نیز در گفتگو با خبرنگاران با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم گرما، از مشترکان خواست با مدیریت مصرف، شرکت برق را برای پایداری شبکه، یاری کنند تا شاهد افزایش بار مصرف بیش از این نباشیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد مشترکان استان خانگی بوده و افزایش بار مصرفی مربوط به استفاده زیاد از وسایل سرمایشی است، از مردم خواست کرد: درجه کولر خود را بر روی ۲۴ درجه (درجه آسایش) تنظیم کرده و اگر چند کولر در منزل دارند، تنها از یک کولر استفاده کنند.

موسوی در ادامه بر لزوم استفاده از نور طبیعی در طول روز تأکید کرد و افزود: مردم در ساعات ۱۱ تا ۱۷ عصر که زمان اوج مصرف است، از برق کمتری استفاده و آن را مدیریت کنند تا شاهد قطعی برق در استان نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha