به گزارش ایسنا، محمد کاظمیفرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در همایش سالانه نمایندگان استانی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی سراسر کشور، اظهار کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به عنوان بخش خصوصی همکار قوه قضاییه توانسته است برخی از چالشها در قوه قضاییه را برطرف کند، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
کاظمی فرد با بیان اینکه توجه به رضایت مردم اولویت است، گفت: مهم است که در نتیجه کار، مردم رضایتمند هستند یا خیر؛ اصل موضوع این است که دفاتر برای حل مشکلات مردم فعالیت کنند و اگر منجر به حل مشکلات مردم نشود، رسالت خود را انجام ندادهایم.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات کنونی دفاتر به خصوص در شهرهای بزرگ، شلوغی دفاتر آنهاست که برای حل این مشکلات آزمون جذب دفاتر را برگزار کردیم و امسال این مشکل شلوغی را حل خواهیم کرد. البته برای رضایت بیشتر مردم باید اقدامات دیگری نیز انجام دهیم.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه راهبرد کلان رضایت مردم است، گفت: ما باید دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را باکیفیتتر کنیم. خدمات جدید در دفاتر موجب کارایی بیشتر و بهتر دفاتر میشود. باید در جهت رضایت بیشتر مردم گام برداریم.
کاظمی فرد ضمن تاکید بر حفظ کرامت مراجعان، بیان کرد: نوبتدهی امروز، ناکارآمد است. مراجعان طبق حقوق شهروندی خود، حق دارند بدانند که کارشان در کدام یک از دفاتر زودتر و راحتتر پیگیری میشود؛ بر این اساس در اصلاحیه سامانه نوبتدهی جدید برای مراجعان مشخص میشود که کدام یک از دفاتر شلوغ است.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه خاطرنشان کرد: جلسات با مدیران استانی نشاندهنده این است که مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای ما مهم است و در راستای رفع مشکلات آنها گام بر میداریم.
کاظمی فرد ادامه داد: امروز دیوان عدالت اداری و سازمان قضایی نیروهای مسلح به خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اضافه شده است. تمام تلاشمان را انجام میدهیم تا خدمات دیگر نیز به دفاتر خدمات قضایی افزوده شود.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: ما ۱ هزارو ۲۰۰ دفتر داریم به عبارت دیگر ۱ هزارو ۲۰۰ فکر و ایده داریم. ایدهها و طرحهای خود را بیان کنید. ما از ایدههایتان استقبال میکنیم.
انتهای پیام
نظرات