• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402041911726
  • خبرنگار : 50228

مربی سابق تیم‌ملی:

دهدار از خوزستانی‌ها دلسرد شده است/ از صبوری سهراب مرادی باید درس گرفت

دهدار از خوزستانی‌ها دلسرد شده است/ از صبوری سهراب مرادی باید درس گرفت

ایسنا/خوزستان یک مربی وزنه برداری با بیان این که مدال آوری رضا دهدار در المپیک دور از دسترس نیست، گفت: مسئولان خوزستانی باید ریل گذاری خود برای قرار گرفتن این ورزشکار در مسیر درست موفقیت را از هم اکنون آغاز کنند.

حمید رشیدی در گفت و گو با ایسنا، در ابتدا درباره وضعیت وزنه برداری در استان خوزستان، اظهارکرد: به نظر من وضعیت وزنه برداری خوزستان نه سیاه و نه سفید است، من وضعیت این رشته را در استان، خاکستری می بینم. معتقدم هر فردی که بر مسند یک سمت قرار می گیرد هیچ وقت برای کار نکردن نمی آید و مطمئنا اهدافی دارد که در وزنه برداری استان خوزستان هم به این صورت است و البته باید دید که اولویت رییس هیات استان برای این رشته آموزش، استعدادیابی یا کسب مدال و عناوین قهرمانی است.

وزنه‌بردار خوزستانی نباید از ۲۰ سالگی به بعد رها شود

وی ادامه داد: خوزستان در بخش رده پایه وزنه برداری در کشور دلسوزانه تر کار کند اما این انتظار می رود که نگهداشت این استعدادها بهتر انجام شود، نه این که وقتی ورزشکار به ۲۰ سالگی رسید رها شده و در پی آن اختلاف نظرهای غیرقابل کنترل به وجود بیاید. به هر حال معتقدم مسیر رساندن وزنه بردار خوزستانی بعد از سن ۲۰ سالگی به اردوهای تیم ملی و تیم ملی به خوبی پیش نمی رود، وگرنه ظرفیت خوزستان از نظر باشگاه های وزنه برداری و استعداد این رشته بسیار خوب است.

دهدار از خوزستانی‌ها دلسرد شده است/ از صبوری سهراب مرادی باید درس گرفت

شورای المپین ها تشکیل شود

مربی سابق تیم ملی وزنه برداری جوانان با تاکید بر این که در خوزستان و در کشور باید برای ورزشکار المپیکی برنامه داشت، افزود: من معتقدم چه در استان خوزستان و چه کشور برای ورزشکار المپیکی آن هم در سال منتهی به این رقابت ها هیچ برنامه ای نداریم؛ این در حالی است که باید شورایی تحت عنوان شورای المپین های ورزشی برای ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی داشته باشیم تا در این شوار مباحث مختلف برای موفقیت رشته های ورزشی و ورزشکاران مورد بررسی قرار بگیرند. همین کمیته یا شورا را باید در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز داشته باشیم تا با حضور کارشناسان امر، چالش ها و مشکلات رشته های المپیکی و پارالمپیکی در استان مورد بررسی قرار بگیرند. مگر در خوزستان چند ورزشکار و رشته المپیکی داریم که نتوانیم برای موفقیت آن ها برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: حتی اگر نتوانیم برای ورزشکاران مان کاری انجام دهیم اما همین که در چنین شواریی مسائل و مشکلات آن ها را مطرح کنیم، مطمئنا می توانیم انگیزه خوبی در ورزشکار خوزستانی برای موفقیت در میدان مهم و بزرگ المپیک ایجاد کنیم. آقایان اگر دلسوز باشند باید بتوانند چنین کاری را انجام دهند. پس از رضا دهدار از بی توجهی ها گله مند است باید خودمان را جای ورزشکار بگذاریم. تامین هزینه ها برای یک قهرمان واقعا سخت و سنگین است و باید به این ورزشکار کمک شود. الان هم رضا دهدار از مسئولان استان خوزستان دلسرد شده است و تنها دلگرمی او خانواده اش است که بسیار حامی او هستند. در هر صورت در این مقطع نباید به صورتی رفتار شود که روی روحیه این ورزشکار تاثیر بگذارد.

ریل گذاری برای موفقیت دهدار در المپیک از الان شروع شود

رشیدی درباره مسیر رضا دهدار تا رسیدن به المپیک هم خاطر نشان کرد: او ورزشکاری اخلاق مدار، بدون حاشیه و با انگیزه است. در این وزن رسول معتمدی هم حضور دارد که او هم یک جوان شایسته است که امیدوارم باتوجه به آسیب دیدگی که قبلا برای او پیش آمد و مجددا به اردوهای تیم ملی بازگشته است بتواند به شرایط بهتری برسد. معتقدم پیشرفت معتمدی صد درصد هم به خود او و هم رضا دهدار و تیم ملی کمک خواهد کرد. در دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای رسیدن به مدال ناامید نیستیم. مدال آوری سخت است اما دور از دسترس نیست و احتمال کسب مدال المپیک وجود دارد و دهدار می تواند خود را به شانس مدال نزدیک کند اما بازهم تاکید می کنم اگر مسئولان استان خوزستان مدال المپیک می خواهند باید از دهدار حمایت کنند و این مدال بی شک برای خود مسئولان خوب است، ضمن این که مدال آوری دهدار به شادی جامعه در استان خوزستان بسیار کمک می کند. پس باید از همین الان مسئولان استان خوزستان ریل گذاری خود را برای قرار گرفتن دهدار در مسیر درست موفقیت آغاز کنند.

دهدار از خوزستانی‌ها دلسرد شده است/ از صبوری سهراب مرادی باید درس گرفت

جهانی عربستان شبه المپیک است

وی با اشاره به رقابت های قهرمانی جهان عربستان، عنوان کرد: جهانی عربستان یک رویداد شبه المپیک است و احساس من این است که در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نیز بهتری های وزنه برداری جهان می آیند تا با ثبت بهترین رکورد و قرار گرفتن جزو ۱۰ نفر برتر خیال خود را برای حضور در المپیک راحت کنند. دهدار کار سختی دارد ولی همیشه نشان داده که رضا دهدار وقتی با انگیزه است، مفت نمی بازد و از روی تخته وزنه برداری هم دست خالی بیرون نمی آید. احساس من این است که او از جهانی عربستان دست پر بر می گردد. خالصانه درخواست دارم مسئولان استان خوزستان منتظر نمانند که او در عربستان مدال بگیرد و جبران کنند. اگر قرار است کاری کنند اکنون زمان مناسب و مهمی است. همه باید برای کمک به او در این مسیر مشارکت کنیم تا وزنه سر تخته دهدار در مسابقات را با هم بلند کنیم. کمک به دهدار فقط مالی نیست و در این روزهایی که او در اردوی تیم ملی است، یک تماس تلفنی از سوی مسئولان استان خوزستان می تواند برای این ورزشکار دلگرمی و ایجاد انگیزه باشد.

وجود کیانوش رستمی مثل یک موتور محرک برای جوادی بود

این مربی وزنه برداری درباره پایان کار کیانوش رستمی در دسته ۸۹ کیلوگرم که دسته المپیکی است نیز گفت: نمی خواهم کسی را در مشکل پیش آمده قضاوت کنم اما شاید اگر رستمی منعطف تر کار می کرد و ارتباط بهتری با کادرفنی داشت یا گذشت در دستور کار کیانوش و کادرفنی قرار می گرفت، شرایط به صورت دیگر پیش می رفت. در حال حاضر در این دسته المپیکی سه ورزشکار اهل کشور چین حضور دارند و ما هم باید علاوه بر جوادی، رستمی را هم نگه می داشتیم زیرا وزنه برداری یک رشته سخت و توام با آسیب دیدگی و هزار چالش دیگر است و آینده اصلا مشخص نیست. جوادی یک جوان با غیرت و با انگیزه است اما خوب بود که رقیبی مثل رستمی هم کنار او بود. به نظرم وجود رستمی مثل یک موتور محرک برای جوادی بود. المپیک فقط جای حضور نیست و باید به فکر مدال هم بود.

دهدار از خوزستانی‌ها دلسرد شده است/ از صبوری سهراب مرادی باید درس گرفت

وزنه‌برداران از مرادی و رستمی می‌توانند درس بگیرند

وی همچنین با اشاره به خداحافظی سهراب مرادی، گفت: او واقعا ورزشکار اخلاقمداری است و بی شک جای او در اردوهای تیم ملی خالی است. به نظرم کادرفنی باید از او استفاده کند و مطمئنا ورزشکاران از صبوری و متانت او می‌توانند درس بگیرند. او نمونه بارز اخلاق مداری است و باید از او الگوبرداری شود. من معتقدم حتی ورزشکاران می توانند از کیانوش رستمی هم درس بگیرند و او نمونه سماجت و سرسختی است. او برای کسب مدال همیشه جنگیده است. من معتقدم از هر دو ورزشکار می توان بهره برد.

رشیدی در ادامه نیز با بیان این که در ایران بلد نیستیم وقتی ورزشکاری را که در سال های پایانی ورزش قهرمانی قرار دارد، مدیریت کنیم، ادامه داد: هر ورزشکاری در چنین شرایطی دچار بحران خداحافظی می شود و مسئولان باید این موضوع را مدیریت کنند. نباید بگذاریم مسئول و ورزشکار باهم به چالش برخورد کنند. ضمن این که تاکنون هیچ برنامه خوبی برای خداحافظی ورزشکار ندیده ام که با شایستگی خداحافظی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha