• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402041710831
  • خبرنگار : 50189

در شورای‌ فرهنگ عمومی استان کرمان مطرح شد؛

سال گذشته، حدود یک میلیون کتاب در استان کرمان به امانت گرفته شده است

سال گذشته، حدود یک میلیون کتاب در استان کرمان به امانت گرفته شده است

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: باید به کتابخانه مدارس توجه ویژه کرد.

محمدمهدی فداکار عصر امروز ۱۷ تیرماه در دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان در واکنش به گزارش شهردار کرمان در خصوص جشنواره بین‌المللی شعر مقاومت افزود: وزن شاعرانی که در جشنواره شعر مقاومت شرکت کردند بالا بود اما در اختتامیه جشنواره، حدود ۱۰۰ نفر شرکت کردند که عدد کمی است.

استاندار کرمان تاکید کرد: هر ارگانی که قصد برگزاری جشنواره و کار فرهنگی دارد باید مجوز آن را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اخذ کند.

به گزارش ایسنا، مهدی بازمانده رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: اگر آموزش مبتنی بر پرسش و پاسخ باشد، فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تقویت خواهد شد.

او ادامه داد: عموم مردم را می‌توان از طریق طرح‌هایی مثل هر ماه‌ یک کتاب به کتابخوانی ترغیب کنیم.

بازمانده در بخش دیگر سخنانش با بیان این مطلب که هر کار فرهنگی مختص یک بازه زمانی و سنی است، اظهار کرد: مردم هم باید در کار فرهنکی مشارکت داشته باشند و یک شبکه در این زمینه ترسیم کنیم و وظایف ادارات و سازمان‌ها براساس اجزای شبکه مشخص شود.

محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: پایه سند توسعه فرهنگی استان یک و دوسال است اما هدف اصلی ما پنج ساله خواهد بود.

او ادامه داد: عمدتا سندهایی که تاکنون تهیه شده، کتابخانه‌ای هستند و طی شش ماه وظایف و اقدامات هر دستگاه در برش استانیِ نقشه مهندسی فرهنگی استان کرمان احصا می‌شود.

روحی بیان کرد: در برش یکساله استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان که به‌صورت شهرستانی تهیه می‌شود، پنج اولویت وجود دارد و هر دستگاه باید یک نماینده معرفی کند و پس از جمع بندی برنامه‌ها یک سند تدوین می‌شود.

وفایی مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: بخشی از مطالعات به سمت مطالعات صوتی سوق یافته است.

وفایی ادامه داد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به کتابخانه‌های استان مراجعه کردند و حدود یک میلیون کتاب به امانت گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه ابعاد مختلف که باید در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان کرمان دیده شود، تشریح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha