• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402041408643
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد:

اولین آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اولین آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از اخذ مجوز راه اندازی اولین آزمایشگاه مرجع سازمان غذاودارو در استان خبر داد و گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان فعال پارک علم و فناوری استان از ۲۷ به ۴۶ افزایش یافته است.

یوسف عباسپور در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کشاورزان در داخل استان به یک آزمایشگاه برای سنجش میزان تجمع سموم و کودهای محصولات خود دسترسی نداشتند و مجبور به مراجعه به سایر استان ها بودند، افزود: موفق شدیم مجوز اولین آزمایشگاه مرجع سازمان غذاودارو در استان اردبیل را برای پارک علم و فناوری استان دریافت کنیم.

وی گفت: این آزمایشگاه می تواند در صنایع غذایی، گیاهان دارویی و میکروبیولوژی خدمات ارایه دهد و استان را از ارسال نمونه آزمایش به سایر مناطق کشور بی نیاز کند که در نوع خود دستاورد مهمی برای استان اردبیل می باشد.

عباسپور با اشاره به اینکه استان اردبیل استان آخر در شکل گیری پارک علم و فناوری بود و با تلاش همکاران توانستیم همتراز استان های پیشتاز شویم، اظهار کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان فعال با درآمد و گردش مالی در پارک علم و فناوری استان را از ۲۷ به ۴۶ شرکت افزایش دادیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان به هدف گذاری پارک در افزایش سالانه پنجاه درصد به تعداد شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: از ۴۶ شرکت دانش بنیان تعدادی مراکز تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ هستند که در پارک مستقر می باشند.

این مقام مسئول استان اضافه کرد: گردش مالی شرکت های فناور و دانش بنیان برجسته است و بازار محصولات شرکت های دانش بینان در داخل کشور و خارج از کشور مناسب می باشد.

عباسپور ادامه داد: محصولات برخی از این شرکتها در شمال کشور بفروش میرسد و یا شرکتهای دانش بنیانی که در تولید دستگاه چاپ فعال هستند، فروش برون مرزی دارند.

رئیس پارک علم و فناوری استان بیان کرد: تحریم ها باعث شده ارزآوری لازم با فروش محصولات تولیدی شرکت های دانش بنیان استان انجام نشود و نهایتا با تهاتر محصولات معاملات انجام شود.

عباسپور ضمن بیان اینکه در دولت سیزدهم قریب به ۷۰ درصد آمار شرکت های دانش بنیان افزایش داشته و در سال آتی به صددرصد افزایش پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: هدف پارک جذب شرکت های بزرگ مانند کشت و صنعت مغان و آرتاپلاست جهت استقرار واحدهای تحقیقاتی آنها در پارک علم و فناوری است تا حمایت بیشتری از آنها انجام شود و گردش مالی شرکت های دانش بنیان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های پارک علم و فناوری ارائه فناورهای پارک به عموم مردم و همچنین دستگاههای اجرایی می باشد.

عباسپور گفت: همکاران پارک در طول یک سال گذشته در نمایشگاه ربع رشیدی و پژوهش و فناوری و فن بازار کشور شرکت کردند و در نمایشگاه هفته پژوهش بعنوان غرفه برتر کشوری انتخاب شدند.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و فن بازار به پارک استان محول شده بود و جهاد دانشگاهی و سایر دستگاههای اجرایی نیز شرکت داشتند.

عباسپور ضمن بیان اینکه فناوران ما باید جهت دهی شوند تا بتوانیم نتیجه لازم را کسب کنیم، اظهار کرد: هر ایده ای که در راستای نیازهای کشور و استان نمی باشد باعث پراکندگی و اتلاف بودجه خواهد شد.

وی ادامه داد: رویداد تانا برای احصاء نیازهای فناورانه استان برگزار شد و ۱۸۰ نیاز بدست ما رسید و پالایش شد و در قالب ۸۰ نیاز فناورانه در اختیار واحدهای فناور قرار گرفت تا با ورود فناوران جدید متناسب با مشکلات بخشهای متعدد در استان اقدام به تولید محصولات فناورانه مرتبط با نیازهای استان بکنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از اهتمام جدی پارک برای جلوگیری از اتلاف سرمایه و وقت فناوران خبر داد و افزود: دور دوم رویداد تانا در پاییز امسال برای احصای نیازهای استان بصورت تخصصی برگزار خواهد شد.

عباسپور با اشاره به اینکه رویداد آب را با همکاری شرکت آب منطقه ای اردبیل و همچنین رویداد صنعت زنبور عسل را برگزار کردیم، گفت: مرکز پارک علم و فناوری استان در رویداد تا ثریا و در رویداد کشاورزی دانش بنیان بعنوان مشارکت کننده اصلی حضور پیدا کرد.

وی ضمن دعوت از کلیه دستگاههای اجرایی استان که می توانند در اکوسیستم فناوری و نوآوری استان مؤثر باشند و بعنوان یک بازیگر در این اکوسیستم نقش ایفا کنند، گفت: پارک علم و فناوری استان علاقمند است در زمینه پتانسیل های کشاورزی استان با سازمان جهاد کشاورزی همکاری کند و همچنین از کشت و صنعت های داخل استان و از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد نخبگان و کلیه دانشگاه ها و صمت استان و شرکت شهرک های صنعتی دعوت به همکاری می نماییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha