• دوشنبه / ۱۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402041207227
  • خبرنگار : 50300

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی استان خبر داد

برگزاری کنکور سراسری در ۱۴۲ حوزه امتحانی آموزش و پرورش خوزستان

برگزاری کنکور سراسری در ۱۴۲ حوزه امتحانی آموزش و پرورش خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری آزمون کنکور سراسری در حوزه‌های آموزش و پرورش در ۱۸ شهرستان استان خبر داد.

روزبه باقرپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آزمون سراسری در ۱۸ شهرستان و در ۱۴۲ حوزه امتحانی در روزهای چهارشنبه ۱۴ تیرماه و پنجشنبه ۱۵ تیرماه در دو نوبت صبح و عصر با شرکت ۲۰ هزار و ۵۸۲ داوطلب کنکوری در حوزه آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.  

وی ادامه داد:  از این تعداد شرکت‌کننده در حوزه آموزش و پرورش خوزستان، ۱۱ هزار و ۲۳۵ داوطلب زن و ۹ هزار و ۳۴۷ مرد هستند. این آزمون سراسری صبح روز چهارشنبه با زیرگروه ریاضی فیزیک آغاز خواهد شد و در این زیرگروه در استان خوزستان یک هزار و ۷۹۳ داوطلب شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۶۴۸ نفر زن و یک هزار و ۱۴۵ نفر پسر هستند. همزمان آزمون زیرگروه انسانی نیز برگزار می‌شود که در استان خوزستان ۸ هزار و ۷۳۹ نفر در این آزمون شرکت می‌کنند و از این تعداد ۴ هزار و ۲۹۳ نفر زن و ۴ هزار و ۴۴۶ نفر مرد هستند.

رئیس اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بعد از ظهر چهارشنبه نیز ۴۶۵ داوطلب خوزستان در زیرگروه هنر شرکت می‌کنند که ۳۷۸ زن و ۷۸ نفر مرد هستند.

باقرپور ادامه داد: آزمون علوم تجربی نیز صبح روز پنجشنبه (۱۵ تیرماه) با شرکت  ۸ هزار و ۸۲۱ نفر برگزار می‌شود که از این تعداد ۵ هزار و ۳۸۳ نفر زن و ۳ هزار و ۴۳۸ نفر مرد هستند. در نهایت نیز نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۲‏‏ عصر پنجشنبه با رقابت داوطلبان زیرگروه زبان با شرکت ۷۶۴ داوطلب خوزستانی در زیرگروه زبان‌های خارجه به پایان می‌رسد که از این تعداد، ۵۲۴ نفر زن و ۲۴۰ نفر مرد هستند.

وی گفت: داوطلبان حتما از روز قبل کارت ورود به جلسه را دریافت و مشخصات خود را چک و حوزه امتحانی را شناسایی کنند تا در روز آزمون سرگردان نباشند. داوطلبان تحت هیچ شرایطی تلفن همراه یا وسایل الکترونیکی از جمله ساعت هوشمند همراه نداشته باشند و در نهایت  فریب کسانی که خود را با تقلب به عنوان ارسال کننده پاسخ سوالات کنکور معرفی می‌کنند، نخورند زیرا همه این موارد رصد می‌شود و در نهایت محرومیت چند ساله را برای داوطلب در پی دارد.

به گزارش ایسنا، در مجموع ۶۸ هزار و ۵۷۷  داوطلب خوزستانی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵ تیرماه) همزمان با سراسر کشور، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۶۵۴ داوطلب دختر و ۲۴ هزار و ۹۲۳ داوطلب پسر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha